Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بورس24 :اخبار مهم اقتصادی منتشره روز جاری مؤثر بر بازار سرمایه:

  • دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام: تصویب شاخص‌های اقتصاد مقاومتی در مجمع تشخیص/ در اداره کشور رقابت وجود ندارد
  • رونمایی از طرح جامع مسکن به تأخیر افتاد/احتمال رونمایی در ۱۵ مهرماه
  • عضو شورای فقهی بانک مرکزی: اصلاحیه قانون بانکداری بدون ربا در قالب ۵۸ ماده ارائه شد/ بررسی همزمان ۳ طرح در مجلس
  • با توافق وزارت نفت با شرکت‌های بخش خصوصی در حوزه تولید و صادرات برق پرونده ادغام وزارت نفت و نیرو و تأسیس وزارت انرژی در حالی بار دیگر از بایگانی دولت خارج‌شده که در کنار سکوت مسئولان وزارت نیرو، مسئولان وزارت نفت نسبت به یکپارچگی مدیریت در سطح صنایع انرژی کشور تأکیددارند.
  • مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرد: اجرای مؤثر سیاست‌های بسته خروج از رکود در سال‌های ۹۳ و ۹۴ مقدور نیست/ افزایش تعداد بیکاران به ۵ میلیون نفر در سال ۱۴۰۰
  • با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت علی قنبری به‌عنوان مدیرعامل جدید شرکت بازرگانی دولتی ایران معارفه و عباس قبادی تودیع شد.
  • معاون وزیر نیرو گفت: به‌تدریج ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل مسکن مهر از سوی وزارت نیرو تخصیص پیدا می‌کند که تاکنون بخشی از آن پرداخت‌شده است.
  • وزیر ارتباطات در مجمع عمومی عادی صاحبان سهام شرکت پست که روز گذشته تشکیل جلسه داد بر کوچک و چابک سازی مجموعه پست تأکید کرد.
  • معاون نظارتی بانک مرکزی بابیان اینکه پایان هفته جاری آخرین‌مهلت بانکداران برای اعلام اسامی شرکت‌هایشان به این بانک است، گفت: بانک‌ها تا پایان اسفندماه سال قبل ۲۶ هزار میلیارد تومان خرج شرکت داری و بنگاه‌داری خود کردند.
  • رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران با اشاره به این‌که روسیه بازار جدیدی برای ایران نیست گفت: اما شروع روند فعلی می‌تواند نقطه عطفی در راستای صادرات ایران به روسیه باشد که نیاز اصلی آن ارتقا زیرساخت‌ها است.
  • عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی تهران با اشاره به این‌که رفع تحریم‌ها کشورهای اروپایی را به سمت ایران سوق خواهد داد، گفت: تکنولوژی‌های «های تک» روسیه می‌تواند به ایران کمک کند.
  • هیئت‌وزیران موافقت کرد بدهی‌های قانونی وزارت راه و شهرسازی (شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور - مدیریت ساخت و توسعه راه‌های استان خراسان رضوی) به اشخاص حقیقی و حقوقی و تعاونی تا سقف 400 میلیارد ریال با اعلام وزیر راه و شهرسازی با بدهی همان اشخاص بابت اقساط واگذاری به‌صورت جمعی - خرجی تسویه شود.
  • یک مقام مسئول در شرکت ملی نفت ایران از ثبت رکوردهای جدید حفاری چاه‌های گازی در میدان مشترک پارس جنوبی خبر داد و اعلام کرد: این رکوردهای جدید حفاری چاه‌ها در غیاب غول‌های نفت و گاز جهان به ثبت رسیده است.
  • وزیر نیرو با تشریح توافق مقدماتی 10 میلیارد دلاری برقی جمهوری اسلامی ایران و روسیه از ساخت 8 نیروگاه برق توسط شرکت‌های روسی در ایران خبر داد و اعلام کرد: 2 واحد جدید نیروگاهی با مشارکت روس‌ها در طبس ساخته می‌شود.
  • معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ساختار سازمانی و تشكیلات تفضیلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها پس از 3 سال تدوین و به استان‌ها ابلاغ شد.
  • مسئول دفتر تجاری عراق در سازمان توسعه تجارت از کاهش تعرفه واردات کالاهای ایرانی به صفرتا ۵ درصد خبر داد و می‌گوید: باوجود صادرات روزانه 500 تا 700 کامیون محصولات غذایی ایران به عراق، اما کامیون‌های سنگین در عراق بیمه نمی‌شوند.
  • علی علیلو عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از ارائه گزارش تحقیق و تفحص از صنعت خودروی کشور و نحوه برخورد وزارت صنعت با این موضوع در آینده‌ای نزدیک به رئیس‌جمهور خبر داد.
  • عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار، نگاه این شورا به موضوع کاهش سود بانکی را مثبت دانست و گفت: نرخ بالای سود بانکی به حال اقتصاد کشور مفید نیست و ما و دیگر نمایندگان باکلیت این تصمیم موافقیم که باید به سمت تک‌نرخی شدن سود سپرده‌ها حرکت کنیم.
  • تازه‌ترین آمارهای ارائه‌شده نشان می‌دهد كه در سال ۱۳۹۳ با فرض این كه رشد نقدینگی 21.9 ‌درصد و نرخ تورم در اطراف ۲۵‌درصد محقق شود، میزان وام دهی بالقوه بانک‌های کشور به رقم ۲۴۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.
  • وضعیت عمومی بازار سرمایه:

امروز هم بازار روند نزولی داشت لیکن فشار عرضه که در روز گذشته شدت زیادی داشت در روز جاری تعدیل قابل‌ملاحظه‌ای یافته بود لیکن به‌جز تعدادی تک سهم و همچنین معامله چند بلوک شرایط برای جلوگیری از نزول شاخص کل فراهم نیامد.

مجموع معاملات بورس و فرابورس با احتساب معاملات صورت گرفته در بازار بلوک (عمده) در روز جاری به 5.229 میلیارد تومان رسید که از این میان سهم معاملات عمده (شامل معاملات بازار بلوک) انجام‌شده 8.77 میلیارد تومان و اوراق بدهی 6.43 میلیارد تومان بود. سهامداران حقیقی 7.53 میلیارد تومان درفروش اوراق بهادار و 4.43 میلیارد تومان در خرید اوراق بهادار نقش داشتند. تفاوت حدود ۱۰ میلیارد تومانی که در چند روز اخیر فی‌مابین فروش و خرید سهامداران حقیقی وجود دارد سیگنال مطلوبی قلمداد نمی‌شود و می‌بایستی از سوی مسئولین مورد واکاوی دقیق واقع شود. سهم سهامداران حقوقی درمجموع معاملات 9.361 میلیارد تومان بود. نهایتاً شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۹۹ واحد و شاخص فرابورس ۵ واحد کاهش داشتند. شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با افت امروز خود به عدد 71387 واحد رسید. صنعتی و معدنی چادرملو با ۱۱ واحد بیشترین اثر مثبت و هلدینگ نفت و گاز شستا با ۲۶ واحد بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. ارزش اوراق بهادار مبادله شده در بورس به رقم 5.110 میلیارد تومان و در فرابورس به 8.118 میلیارد تومان رسید که صنعتی و معدنی چادرملو با 7.9 میلیارد تومان بیشترین حجم را در بورس و معامله بلوک هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۱۱ میلیارد تومان بیشترین حجم معامله را در فرابورس به خود اختصاص دادند.

وضعیت نمادهای صنعت سیمان و اخبار و اطلاعات منتشره در ارتباط با این صنعت:

در غیاب نماد شرکت بزرگ صنعت سیمان (سیمان فارس و خوزستان) مجموعاً در روز جاری ۱۹ نماد مورد معامله قرار گرفتند که بر اساس قیمت‌های آخرین معامله تنها نماد سیمان فارس مثبت و مابقی منفی معامله شدند. مجموع معاملات به ۲۳۶۸ هزار سهم و ارزش آن به ۸۸۷۱ میلیون ریال بالغ شد. نمادهای سیمان اردبیل، بجنورد، خاش، دشتستان، دورود، اصفهان، صوفیان، مازندران و ایلام علیرغم باز بودن شاهد انجام معامله‌ای بر روی نمادهای خود نبودند. سیمان کارون با ۶۴۱ هزار سهم و مبلغ ۳۹۴۴ میلیون ریال حدود ۴۴% مجموع معاملات سهام نمادهای سیمانی را به خود اختصاص داد. پس‌ازآن رتبه دوم حجم معاملات نمادهای سیمانی به نماد سیمان سپاهان با معامله تعداد ۸۲۵ هزار سهم به ارزش ۱۳۴۷ میلیون ریال (معادل ۱۵% حجم معاملات نمادهای صنعت سیمان) اختصاص داشت.

در سامانه کدال تنها خلاصه تصمیمات مجمع عمومی سیمان فارس و خوزستان و نیز اصلاحیه مصوبات مجمع عمومی عادی سیمان باقران درج و منتشرشده است.

شرایط نمادهای لیدر صنعت سیمان:

به دلیل برگزاری مجمع سیمان فارس و خوزستان در روز گذشته و توقف این نماد، در گزارش روز جاری تنها وضعیت نماد سیمان تهران دیگر لیدر مطرح این صنعت موردبررسی قرار می‌گیرد. سیمان تهران شاهد معاملاتی به حجم ۳۱۵ هزار سهم و به ارزش ۱۱۷۶ میلیون ریال و تماماً در دامنه منفی بود. قیمت پایانی معادل ۳۷۶۴ ریال بود که نسبت به‌روز گذشته ۱۷ ریال کاهش ‌یافت. بر این اساس نسبت قیمت به درآمد معادل 3.8 و مجموع ارزش بازار این شرکت ۶۵۸۷ میلیارد ریال است. خریداران متشکل از ۲۳ فرد حقیقی و ۲ شخصیت حقوقی و فروشندگان متشکل از ۳۴ فرد حقیقی و ۲ فرد حقوقی بودند بر این اساس سهم اشخاص حقیقی در خرید معادل ۷۸٪ و درفروش ۶۷٪ بود.

تغییرات سهامداران بالای 1% صنعت سیمان:

بر اساس اطلاعات منتشره توسط شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، از میان سهامداران بالای 1% شرکت‌های این صنعت، در روز چهارشنبه گذشته در نماد سیمان غرب یک شخصیت حقیقی خریدار بوده و متقابلاً در نماد سیمان کردستان یک شخصیت حقیقی به فروش سهام پرداخته است و سایر سهامداران مهم این صنعت در بازار حضور نداشته‌اند.

مقصود پورابولی

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24