Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

"ابهام در اتمام واگذاری‌ها تا پایان 93"؛ "بررسی خرید و فروش سهام عدالت در جلسه غیرعلنی مجلس" و "سیاست دولت در مورد خصوصی‌سازی" مهمترین عنوانهای خبری هفته گذشته پیرامون موضوع خصوصی سازی در کشور هستند.

به گزارش خبرنگار بورس24 ؛ مهمترین خبرهای حوزه خصوصی سازی در هفته گذشته بدین شرح می باشد

ابهام در اتمام واگذاری‌ها تا پایان 93

در هفته ای که گذشت معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اعلام اینکه نمی‌خواهیم با واگذاری سریع و بدون برنامه شرکت‌های توزیع آب، برق و گاز طعم تلخی از واگذاری‌ها در ذائقه مردم در سال پایانی خصوصی‌سازی باقی بماند گفت: اگر تا پایان سال کار واگذاری‌ها به اتمام نرسد، کار را تمدید می‌کنیم.

پوری حسینی به مشکلاتی که در این زمینه برای قیمت گذاری سهام شرکت های قابل واگذاری در بخش نیرو و انرژی وجود دارد، اشاره و بیان کرد: براین اساس بررسی می کنیم که آیا واگذاری سهام اینگونه شرکت ها به صلاح است یا خبر؟

شرایط برای خصوصی سازی شرکت‌های خودرویی مهیا نیست

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با بیان اینکه واگذار کردن از یک بخش دولتی به یک بخش دیگر شبه دولتی فایده ندارد گفت: هم اکنون شرایط برای جذب بخش خصوصی در حوزه صنعت خودرو مشکلات زیادی دارد.

بیوک علیمراد لو با اشاره به اینکه در گذشته برخی از شرکت ها به شکل نادرستی به بخش خصوصی واگذار شده بودند اظهارداشت: در مورد صنعت خودرو هم دولت هیچ تمایلی ندارد که این صنعت را تا ابد حمایت کند؛ اما بخش خودرو دارای حساسیت و گستردگی زیادی است که به همین دلیل واگذاری ها باید به مرور انجام شود.

بررسی خرید و فروش سهام عدالت در جلسه غیرعلنی مجلس

خبر دیگر این که روبرت بگلریان درباره سخن رییس سازمان خصوصی سازی مبنی بر اینکه برگه های سهام عدالت فعلا اعتباری ندارد و در سهام عدالت برخی شرکت‌ها قیمت‌گذاری شده‌اند که اصلا وجود خارجی ندارند و هنوز تاسیس نشده‌اند گفت: به هرحال برای مردم توقعاتی ایجاد شده و برای برگه های سهام عدالتی که در دست دارند در مقطعی سود هم دریافت کردند.

نماینده مردم ارامنه جنوب در مجلس با بیان اینکه بهتر است ابتدا رییس سازمان خصوصی سازی گزارشی ارایه کند تاکید کرد: درخواست من این است که در یک جلسه غیرعلنی گزارشی ارایه شود وسپس تصمیم گیری کنیم، شاید تحقیق و تفحص دراین باره که درگذشته چه شده و درآینده چه خواهد شد لازم باشد.

ارزش سهام عدالت ۳ میلیون تومان شد

مدیر عامل اتحادیه کشوری تعاونی های سهام عدالت نیز با بیان اینکه ارزش سهام عدالت برای هر فرد ۳ میلیون تومان است گفت : از سهامداران عزیز می خواهیم حتما در نگهداری ان دقت کنند و به راحتی از دست ندهند.

داریوش پاک بین گفت : به شهروندان توصیه می کنیم سهام عدالت خود را به صورت وکالتی هم نفروشند که غیرقانونی است و همچنین باعث زیان دو طرف معامله می شود.

ضرورت حمایت از تعاونی ها در خصوصی سازی اقتصاد كشور

هفته گذشته معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار قم با اشاره به سیاست های دولت مبنی بر خصوصی سازی بخش اقتصاد از تعاونی ها به عنوان بازوی دولت در این امر نام برد.

رضوی با بیان اینكه بر طبق اسناد و برنامه ریزی های توسعه ای كشور سهم تعاونی ها از اقتصاد كشور باید 25 درصد باشد تصریح كرد: تشویق بخش تعاون باید با ارائه ی امتیازات و معافیت هایی همراه باشد تا شاهد ترقی این بخش باشیم.

مهمترین سیاست دولت خصوصی‌سازی واقعی است

خبر دیگر این که معاون اول رئیس جمهور در نشست توجیهی نحوه واگذاری طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام دولتی به بخش خصوصی و تعاونی با بیان اینکه برخی رویکردهایی که داریم، قبل از اینکه وارد فاز اجرا شود، با بخش خصوصی مطرح خواهیم کرد اظهار داشت: اقتصاد ایران دو چالش مهم قبل از انقلاب اسلامی داشته که یکی وابستگی شدید به نفت و دولتی بودن اقتصاد بوده است. بعد از انقلاب نیز وابستگی به نفت استمرار یافت و دولتی بودن آن نیز به دلایل شرایط و اقتضای زمان و جنگ دولتی‌تر شد.

جهانگیری با بیان اینکه اتفاق مهمی در اجرای اصل 44 رخ نداده است، اظهار داشت: آنچه واگذاری صورت گرفته طبق گزارش‌های سازمان‌ خصوصی‌سازی 12 درصد آن به بخش خصوصی رسیده و بقیه بابت رد دیون و تهاتر بدهی‌ها بوده است و مهمترین سیاست دولت خصوصی‌سازی واقعی به بخش خصوصی است.

بلوک عمران و مسکن سازان ایران به مزایده می رود

همچنین سازمان خصوصی سازی به وکالت از شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران قصد دارد، 22 میلیون و 935 هزار و 312 سهم معادل 20.82 درصد سهام شرکت عمران و مسکن سازان ایران را دوشنبه 31 شهریور در بازار سوم واگذار کند.

همچنین در حالی بلوک 436.5 میلیارد ریالی عمران و مسکن سازان ایران به قیمت پایه هر سهم 19 هزار و 33 ریال عرضه می شود که شرایط ثمن معامله یکجا و نقد یا نقد و اقساط و به صورت 30 درصد نقد مابقی اقساط 2ساله با نرخ 15 درصد تعیین شده است.

مقاومت در برابر خصوصی سازی سرخابی مقابله با قانون است

رییس کمیته فوتبال مجلس نیز با تاکید بر اینکه واگذاری دو تیم استقلال و پرسپولیس هیچ مشکل قانونی و حقوقی ندارد، اظهار کرد: مقاومت در برابر خصوصی سازی این دو تیم مقابله در برابر قانون است.

سیدشریف حسینی در خصوص بحث‌های اخیر درباره واگذاری دو تیم استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی گفت: قانونی که در مجلس برای خصوصی‌سازی تیم‌ها مصوب شد قانونی برای کلیه باشگاه‌هاست به این معنا که همه باشگاه‌های دولتی باید خصوصی شوند و ذکر نامی از پرسپولیس و استقلال بخصوص وجود ندارد.

سهام عدالت در مرحله تبدیل به لایحه

در هفته ای که گذشت معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه پیش‌نویس لایحه سهام عدالت در وزارت اقتصاد نهایی شده و در دولت به لایحه تبدیل خواهد شد گفت: برگه‌های ثبت‌نام سهام عدالت در حال حاضر فاقد ارزش بوده و با مشخص شدن تعداد و سهام شرکت‌ها، امکان ارزش‌گذاری دارند.

پوری‌حسینی افزود: بسیار روشن است کسانی که با مبانی سهام عدالت آشنا هستند، به خوبی می‌دانند آنچه که می‌تواند دارایی ارزش باشد، برگه سهام است، بنابراین چیزی که اکنون در دست مردم قرار گرفته، برگه‌های ثبت‌نامی است.

فعالیت‌های تعاونی در صدر برنامه‌های خصوصی‌سازی قرار گیرد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی نیز گفت: در سند برنامه‌های پنجم و به‌ویژه ششم توسعه فعالیت‌های تعاونی باید در صدر برنامه‌های خصوصی‌سازی قرار بگیرد.

محمود احمدی اضافه کرد: در سند برنامه‌های پنجم و به‌ویژه ششم توسعه فعالیت‌های تعاون باید در صدر برنامه‌های خصوصی‌سازی قرار بگیرد، زیرا فعالیت‌های این بخش از اهمیت و ضرورت فراوانی برخوردار است.

سهام عدالت تاکنون سودی برای مردم نداشته است

علی سبحانی‌فر با بیان اینکه سهام عدالت در یک مقطع خاصی به برخی از اقشار مردم واگذار شد اظهار داشت: مسئله مهمی که امروز در بررسی‌های وضعیت سهام عدالت مورد بحث قرار گرفته سودآوری آن برای دریافت‌کنندگان و صاحبان این سهام است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس با بیان اینکه مسئله واگذاری این سهام‌ها به غیر نیز دارای ابهاماتی است یادآور شد: طبیعی است تا زمانی که سهامی بدهکار باشد واگذاری آن ممکن نیست و باید مبلغ سود سهام پرداخت شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24