Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 نماینده مردم قائمشهر و سوادکوه در مجلس ضمن ابراز مخالفت شدید با تغییر کاربری اراضی برای ویلا سازی در استانهای شمالی کشور، گفت: مسئولان دستگاه های نظارتی باید جلوی رشد کلاه قرمزی ها در اراضی کشاورزی را بگیرند.

به گزارش خانه ملت؛کمال علیپورخنکداری با اشاره به اینکه خداوند منابع طبیعی را برای استفاده بشر خلق کرده است، گفت:  این استفاده نباید باعث تخریب منابع خدادادی شود و نسلهای بعدی نتوانند از این منابع بهره ببرند.
 عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: در طول  20 سال گذشته خیلی در مورد تغییر کاربری ها کنترل نشده  و در این مدت منابع طبیعی غرب مازندران از بین رفته است.
 وی با یادآوری اینکه استان مازندران تراکم جمعیتی بالایی دارد، ادامه داد:  در این تراکم جنگلها را نمی توان از بین برد اما می توان  بعضی زمین ها که کاربری  کشاورزی ندارند را مورد استفاده قرار داد.
 علیپور خنکداری گفت:  به دلیل اینکه 22 درصد جوانان مازندران بیکارند می توان  زمین هایی که فاقد کاربری کشاورزی هستند را به منظور توسعه و رونق مازندران تغییر کاربری داد اما نباید دچار افراط و تفریط شد.
 این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: در بحث تغییر کاربری ها  سوء استفاده هایی می شود و دارند نسل کلاه قرمزی ها را افزایش می دهند که دستگاه های نظارتی باید جلوی این افراد سودجو را بگیرد.
 عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر حفظ زمینهای کشاورزی  با وسعت کوچک ، تصریح کرد: با تفکیک اراضی وراث هم مخالفیم و  زمین های کشاورزی باید مادام العمر مخصوص کشاورزی باشند بنابراین لازم است دولت و ثبت اسناد املاک در این زمینه فکر اساسی کنند.
 حق مردم  درموضوع منابع طبیعی نادیده گرفته نشود
 نماینده مردم قائمشهر و سوادکوه در مجلس همچنین با اشاره به بازدید معاونان وزیر جهاد کشاورزی از روستاهای بخش مرکزی سوادکوه با تاکید بر لزوم حل مشکلات روستاییان، گفت: نگاه ما این نیست که منابع طبیعی از بین رود ولی حق مردم هم نباید در موضوع منابع طبیعی نادیده گرفته شود و اراضی که ثبت ملی شده باید به نام مردم شود.
 علیپورخنکداری  گفت: صدور سند ملی برای  این روستاها نگرانی هایی را برای  مردم ایجاد کرده است که این بازدیدها در راستای بررسی موضوع و رفع این نگرانی ها انجام شد.
 عضو کمیسیون عمران مجلس با یادآوری طرح سوال از وزیر جهادکشاورزی در خصوص صدور سند ملی برای کل زمین های روستاهای بخش سوادکوه ، تصریح کرد:  بعد از طرح سوال مقرر شد مدیران استانی و ملی مشکلات روستاییان را حل و برای  تقویت روستاهای مولد، تثبیت جمعیت، توسعه، رفاه و خدمات‌دهی به روستاییان اقدام کنند.
 نماینده مردم سوادکوه و قایمشهر در مجلس  گفت: منابع طبیعی برای بخشی از زمین ها که سالهای سال متعلق به مردم بوده و اسناد آن هم وجود دارد و در این زمین ها  کشاورزی  و دامداری می کردند،  سند ملی  صادر کرده و همین موضوع باعث نگرانی برای مردم شده است.
 وی با بیان اینکه حتی روستاهایی در سوادکوه داریم که صدرصد آن ها را جز منابع طبیعی اعلام کردند و برای آنها سند ملی صار شده است ، افزود: بیش از 1500 تا 2 هزار نفر از روستاییان در این مناطق زندگی می کنند و امنیت دارند، روستاهایی که هزار سال سابقه دارند، حالا صدور سند ملی باعث شده حتی نماز مردم هم غصبی باشد.
 عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در همین راستا رئیس سازمان امور اراضی،  معاون وزیر در منابع طبیعی و آبخیز داری و جمعی از مسئولان استانی از این روستا ها بازدید و از نزدیک مشکلات بوجود آمده برای مردم را بررسی کردند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24