Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 بر اساس اصل ٤٤ قانون اساسی، به منظور فرصت دهی به بخش خصوصی و منع دولت برای سرمایه گذاری در ساخت پالایشگاه، با انتقال ٢٠ درصد سهام پالایشگاه آناهیتا به شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی صنعت نفت، این پالایشگاه به طور کامل خصوصی می شود.

به گزارش شانا؛مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: ترکیب جدید سهامداران کنونی این شرکت عبارت از ٣٣,٣ درصد سهم شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، ٣٣.٣ درصد سهم صندوق بازنشستگی کشوری، ٢٠ درصد سهم شرکت ملی پالایش و پخش و ١٣.٤ درصد نیز سهم شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت است.
شهاب الدین متاجی کجوری گفت: بر اساس موافقت هیئت مدیره شرکت ملی پالایش و پخش با انتقال ٢٠ درصد سهام این شرکت به شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت، مراحل نقل و انتقال سهام در دست پیگیری است.
وی افزود: در صورت اتمام روند خصوصی شدن کامل این شرکت، آغاز کار احداث پالایشگاه، منوط به ارائه برنامه زمان بندی معین برای تامین مالی و توزیع سرمایه‌گذاری در طول دوره ساخت خواهد بود.
به گزارش شانا بر اساس اصل ٤٤ قانون اساسی، به منظور فرصت دهی به بخش خصوصی، دولت از سرمایه گذاری در ساخت پالایشگاه منع شده است؛ از این رو بمنظور ساخت پالایشگاه های جدید که به منابع مالی گسترده نیاز دارد، ضرورت خصوصی سازی کامل آنها جهت معرفی به منابع مالی همچون صندوق توسعه و ... ، وجود دارد.
بر اساس این گزارش طرح احداث شرکت پالایش نفت آناهیتا با ظرفیت ١٥٠ هزار بشکه در روز واقع در کیلومتر ١٥ بزرگراه کرمانشاه-همدان در سال ١٣٨٥ به منظور تحقق اهداف برنامه چهارم توسعه اقتصادی و اجتماعی، همچنین تامین فرآورده‌های نفتی موردنیاز غرب کشور توسط هیئت وزیران به تصویب رسید.
پس از امضای تفاهمنامه در ماه‌های پایانی سال ١٣٨٥، مشارکت نامه‌ای در سال ١٣٨٦ بین سهامداران بدین منظور امضا شد و متعاقباً جواز تاسیس پالایشگاه اخذ و شرکت با نام "شرکت پالایش نفت آناهیتا" به ثبت رسید.
گفتنی است با بهره برداری از این پالایشگاه روزانه در حدود ٧ میلیون لیتر بنزین به سبد سوختی کشور افزوده می‌شود.
همچنین علاوه بر تأمین فرآورده‌های نفتی استان کرمانشاه و غرب کشور، امکان صدور بخشی از فرآورده های تولیدی به کشورهای همسایه، تأمین خوراک صنایع پتروشیمی و پائین دست، جایگزین کردن پالایشگاه موجود، توسعه فن آوری استان کرمانشاه، بهره برداری از سرمایه گذاری غیردولتی در توسعه پالایشگاه‌های کشور، تولید فرآورده‌های نفتی مطابق با استاندارد فرآورده‌های نفتی یورو ٥ اروپا و رعایت استانداردها و ملاحظات زیست محیطی نیز از دیگر اهداف اجرای این طرح محسوب می شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24