Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

فارس: عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ‌ای گفت که اختلافات اساسی با ۱+۵ باقی مانده و برخی اختلافات خیلی عمیق است و درباره برخی نزدیک شده‌ ایم.

سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌ المللی وزارت امور خارجه کشورمان و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ‌ای در برنامه گفت ‌و گوی ویژه خبری به تشریح آخرین تحولات در زمینه مذاکرات هسته ‌ای پرداخت.

وی گفت: ما در پایان شش ماه دوره توافق ژنو که قرار بود به یک توافق جامع برسیم موفق نشدیم، علی رغم اینکه ۱۸ روز در وین تمام تلاش ‌های خود را انجام دادیم و منجر به تمدید ۴ ماهه شد.

عراقچی نگارش متن توافقنامه را کاری شکلی خواند که زمانی صورت می گیرد که درباره همه موضوعات توافق سیاسی صورت گرفته باشد. معاون وزیر خارجه گفت: ۶۰ تا ۷۰ درصد متن آماده است و ۳۰ درصد در داخل پرانتز هست که درباره آن تصمیم گیری شود. اما اختلافات اساسی درباره موضوعات باقی مانده است. ما پیشرفت خوبی داشتیم و این باعث شد که تصمیم به تمدید مذاکرات گرفتیم.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده گفت: میزان درک و تفاهمی که از مواضع هم وجود دارد در حد خوبی است با این حال اختلافات وجود دارد که برخی خیلی عمیق است و در مورد برخی نزدیک شدیم راه‌ حل‌هایی پیشنهاد شده است. امیدواریم در دور بعدی مذاکرات در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در ۱۸ سپتامبر تلاش جدیدی را صورت دهیم برای رسیدن به تفاهم.

وی با اشاره به مذاکرات چهارجانبه ‌‌ای که قرار است روز پنجشنبه در وین با سه کشور اروپایی برگزار شود، خاطرنشان کرد: آقای ظریف در حاشیه اجلاس شانگهای در دوشنبه با وزیر خارجه چین به صورت دوجانبه درباره موضوع هسته ‌ای گفت‌ و گو می‌کند.

معاون ظریف درباره مذاکرات دوجانبه با آمریکایی‌ ها خاطرنشان کرد: علت اینکه با آمریکایی ‌ها مذاکرات دوجانبه طولانی ‌تر است، به خاطر این است که روابط دوجانبه با آمریکا نداریم.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای عنوان کرد: در نیویورک مذاکرات دوجانبه هم خواهیم داشت. مذاکرات روز ۱۷ سپتامبر با ناهار کاری بین ظریف و اشتون شروع و بعد از آن ۱۸ سپتامبر با ۱+۵ خواهیم داشت و احتمالا جلسه ‌ای با حضور وزرای خارجه ۶ کشور داشته باشیم اما تاریخ دقیقی برای آن مشخص نشده است.

وی گفت: در نیویورک اگر بتوانیم مشکلات موجود را حل کنیم تازه زمانی را نیاز داریم به جزییات و ضمایم مربوط به سند توافق بپردازیم از جمله برداشته شدن تحریم‌ ها. عراقچی تصریح کرد: ناامید نیستیم و امیدواریم تا ۲۴ نوامبر به تفاهم برسیم، البته منوط به اینکه نظرات ما تامین شده باشد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24