Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 سارقان جیب‌بر پس از آزادی از زندان دوباره سرقت‌های خود را آغاز می‌كردند. آنها با عنوان مامور خودروها را سرقت كرده و سپس در پوشش مسافربر جیب‌بری می‌كردند. دو مرد تبهكار از این روش توانستند درآمد 100میلیونی به دست بیاورند.
به گزارش اعتماد، ظهر 26 مرداد امسال گشت آشكار پلیس آگاهی تهران بزرگ در محدوده میدان آرژانتین به سرنشینان یك دستگاه خودروی پرشیای سفید رنگ با دو سرنشین مشكوك شد.
بررسی‌های اولیه ماموران گشت نشان داد خودرو پرشیا 25 تیر و به شیوه زورگیری از راننده مورد سرقت قرار گرفته و دستور توقیف خودرو همراه دستگیری سرنشینان آن در سیستم سراسری پلیس ثبت شده است.
بلافاصله دستور ایست از سوی مامور به راننده خودروی پرشیا صادر شد اما راننده اقدام به فرار كرد كه پس از آن تعقیب و گریز میان گشت آگاهی و خودروی پرشیا آغاز شد. سرانجام با شلیك سه گلوله از سوی ماموران، خودروی پرشیا متوقف و دو سرنشین آن دستگیر شدند.
مالك خودروی پرشیا پس از حضور در اداره پنجم آگاهی بلافاصله یكی از متهمان به نام افشین را مورد شناسایی قرار داد و در اظهاراتش گفت: 25 تیر در حال رفتن به محل كار خود در محدوده جاده مخصوص بودم كه ناگهان در خروجی اتوبان آزادگان، یك دستگاه خودروی پژو 405 خاكستری رنگ درحالی كه روی سقف آن نیز یك عدد چراغ گردان قرار داشت اقدام به متوقف كردن خودرویم كرد. 
در حالی كه تصور می‌كردم آنها پلیس هستند، ناگهان سرنشین پژو 405 به سمت ماشین من آمد و پس از زدن دستبند به دستانم مرا به صندلی عقب برد و خودش نیز در كنار من نشست. در حالی كه این شخص در كنار من نشسته و سر مرا به زیر صندلی فشار می‌داد، فرد دیگری پشت فرمان ماشین نشست و به سرعت شروع به حركت كرد. 
پس از مدت كوتاهی، ماشین متوقف شد و سرنشین صندلی عقب با زدن اسپری به چشمانم مرا از ماشین به بیرون پرتاب كرد و از محل فرار كردند. 
با آغاز تحقیقات، هر دو متهم به زورگیری خودروی پرشیا اعتراف و در اظهارات خود عنوان كردند كه با استفاده از خودروهای سرقتی اقدام به جیب‌بری در قالب مسافركشی می‌كردند. 
بررسی سوابق هر دو متهم نیز نشان داد كه هر دو نفر آنها از مجرمان سابقه‌دار در زمینه ارتكاب جرایم مختلف به ویژه در زمینه سرقت به شیوه جیب‌بری هستند. 
افشین 32 ساله دارای 13‌سابقه دستگیری به اتهام ارتكاب جرایم مختلف جیب‌بری، جعل عنوان، موادمخدر، خرید و فروش سلاح، مشاركت در سرقت مسلحانه و محسن 35‌ساله نیز دارای چهار فقره سابقه دستگیری به ارتكاب انواع سرقت به ویژه به شیوه جیب‌بری است. 
تحقیقات صورت گرفته از متهمان نشان داد كه آنها نخستین بار در زندان با یكدیگر آشنا شده و هر بار پس از آزادی از زندان، با تشكیل گروه سرقت اقدام به از سرگیری سرقت‌های خود كرده‌اند.
 با توجه به سوابق متهمان در ارتكاب سرقت به شیوه جیب‌بری و اعترافات آنها در‌خصوص ارتكاب ده‌ها فقره سرقت در قالب مسافركشی، پرونده به همراه متهمان در اختیار اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
با بررسی پرونده‌های مشابه جیب‌بری در قالب مسافركشی، كارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی موفق به شناسایی تعدادی از مالباختگانی شدند كه در مناطق مختلف میدان آرژانتین، میدان سپاه، خیابان شهید بهشتی، سیدخندان، میدان آزادی و ترمینال غرب توسط متهمان مورد جیب‌بری قرار گرفته بودند. 
اظهارات مشابه تمامی مالباختگان نشان داد كه متهمان در زمان سرقت با قرار دادن یك جعبه یا چیزی مشابه آن روی صندلی شاگرد راننده، مانع از سوار شدن مسافران در صندلی جلو می‌شدند. در حالی كه یك نفر از سارقان در كنار آنها و در صندلی عقب قرار داشته، راننده به بهانه باز بودن در از آنها درخواست بستن در خودرو را می‌كرد. نهایتا سرنشین صندلی عقب (افشین) در حالی كه در تمامی سرقت‌ها از یك كیف سامسونت استفاده كرده تا مانع دید مالباخته در زمان سرقت شود، به بهانه بستن در عقب خود را به مالباختگان نزدیك و در یك لحظه اقدام به سرقت محتویات داخل كیف آنها از قبیل گوشی تلفن همراه، وجه نقد و... می‌كرد. پس از سرقت نیز، راننده با تغییر ناگهانی در مسیر مدعی می‌شد كه به سمت آدرس و نشانی مورد درخواست مسافر نرفته و به این شیوه و شگرد آنها را مجبور به پیاده شدن از ماشین می‌كرد. 
در مواردی نیز اگر مسافر به تغییر مسیر اعتراض كرده و از ماشین پیاده نمی‌شد، سرنشین صندلی عقب با پاشیدن افشانه به صورت مالباختگان كه اغلب زن بودند اقدام به پیاده كردن آنها از ماشین و متواری شدن از محل می‌كرد. 
سرهنگ كارآگاه محمد اشراقی، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به ارزش چند صد میلیون تومانی پرونده گفت: با توجه به سوابق متعدد هر دو متهم در ارتكاب جرایم مختلف به ویژه جیب‌بری، شناسایی ده‌ها مالباخته و اعتراف صریح متهمان به ده‌ها فقره سرقت به این شیوه و شگرد در مناطق مختلف شهر تهران و برای شناسایی دیگر جرایم ارتكابی و به ویژه مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر هر دوی آنها از سوی مقام قضایی صادر شده است. 
به همین خاطر از تمام شكات و مالباختگانی كه موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می‌شود برای پیگیری شكایات خود به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه كنند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24