Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 بعد از آنکه بحران کمبود آب هر روز بیشتر گریبان دولت را گرفت، به نظر می‌رسد که وزارت نیرو به دنبال راحت‌ترین و پرهزینه‌ترین گزینه برای عبور از بحران کم‌آبی است.

به گزارش اقتصاد نیوز؛کم‌آبی که بحران همیشگی تابستانه‌ دولت بوده حالا به یک بحران چهارفصل تبدیل شده چرا که به اذعان بسیاری از کارشناسان، در صورت گذر از بحران کم‌آبی تابستان، باید منتظر ادامه این بحران در پاییز نیز باشیم. 
با این حال، کل آن چیزی که وزارت نیرو در طول تابستان از آن به عنوان راهکار خروج از بحران کم‌آبی استفاده کرد، درخواستی بود که از مشترکان پرمصرف داشت تا شاید با قدری کاهش مصرف آب بتواند رشد بی‌رویه‌ مصرف را کنترل کند. همزمان بسیاری از منتقدان بر این باور بودند که وزارت نیرو تدبیر درستی برای این افزایش مصرف در نظر نگرفته و همین مساله سبب جدی‌تر شدن این بحران شده است.
با این حال یکی از گزینه‌هایی که همواره از سوی وزارت نیرو برای خروج از بحران کمبود آب عنوان می‌شد، تفکیک آب بهداشتی و شرب است که همیشه موافقان و مخالفان خاص خود را داشت.
با این حال، هر دو گروه در یک نظر هم عقیده بودند و آن هم گران و پر هزینه بودن این راهکار برای خروج از بحران آبی است که امکان دارد در پاییز نیز کماکان دامن‌گیر دولت یازدهم باشد. یکی از مخالفان این طرح، توکلی، نماینده مردم الیگودرز در مجلس بود که به دلیل عضویت در شورای عالی آب، در این رابطه نظر داده بود.
او در این رابطه عنوان کرده بود که جداسازی شبکه‌های آب به معنای ساختن یک شبکه جدید و وارد شدن به خانه مردم و خیابان‌ها برای جداسازی آب شرب و بهداشتی و ایجاد شبکه جدید است که این کار به شدت هزینه‌بر است. توکلی در عین حال تاکید کرده بود که ممکن است بتوان شبکه موازی برای توزیع آب و تحویل آن از طریق دو شبکه ایجاد کرد اما دولت هم پای این کار نیست و شرکت‌های آب و فاضلاب نیز بنگاه‌های اقتصادی خود گردانی هستند.
صحبت‌های این نماینده مجلس در حالی است که این طرح پیش از این قرار بود از مشهد آغاز شود اما صحبت‌هایی که پیرامون آن شده بود هنوز به نتیجه نرسیده است. با این حال به نظر می‌رسد که وزارت نیرو با پشت سر گذاشتن گرمای تابستان، باز هم به فکر انتخاب این گزینه برای خروج از بحران کم‌آبی است.
قائممقام وزارت نیرو در این رابطه عنوان کرده است که طرح تفکیک آب شرب و بهداشتی، جدی است و وزارت نیرو به دنبال اجرای آن است. ستار محمودی در عین حال به این مسئله نیز اشاره کرده است که برای انجام این طرح، افزون‌ بر تامین امکانات و بستر فنی، باید فرهنگ‌ سازی لازم برای استفاده از آب‌‌های بسته‌‌بندی در بین مردم انجام شود.
بررسی گزینه‌ آب شرب بسته‌بندی در حالی صورت می‌گیرد که طبق گزارش تسنیم، مردم قیامدشت آب خود را به صورت دبه‌ای می‌خرند. در عین حال، یکی از گزینه‌های احتمالی که در تفکیک آب بهداشتی و شرب مطرح می‌شود، بسته‌بندی آب شرب است.
بر این اساس به نظر می‌رسد که وزارت نیرو دوباره به دنبال یک راهکار پرهزینه برای خروج از بحران بی‌آبی است و این در حالی است که وزارت نیرو تاکنون گله‌های بسیاری در خصوص منابع مالی خود داشته است. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24