Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

مدیرعامل  شرکت سرمایه گذاری غدیر از  پیشنهاد تازه برای  قیمت  اوره تولیدی پتروشیمی ها و ارسال نامه ای به ستاد هدفمندی یارانه ها برای تعیین تکلیف در این خصوص خبر داد .

به گزارش سنا؛غلامرضا سلیمانی امیری گفت: با توجه به اینکه قرار بود تا آخر خردادماه، قیمت ها بر همان مبنای سابق باشد و از اول تیرماه قیمت های جدید مشخص شود،  چندی پیش گزارشی تهیه کردیم و بر مبنای  قیمت تمام شده، نامه ای به ستاد هدفمندی یارانه ها فرستادیم .  
مدیر عامل  شرکت سرمایه گذاری غدیر اضافه کرد: جلسه ای هم با حضور مسوولان جهاد کشاورزی و  وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد که در آنجا هم دیدگاه ها و دلایل خود را به روشنی توضیح دادیم و قیمت های جدید را پیشنهاد کردیم .
سلیمانی امیری  تصریح کرد: ما پیشنهاد کردیم 90 درصد قیمت فوب بندرعباس را  که قیمت صادراتی اوره است،  مبنای قیمت در داخل قرار دهیم  و در نهایت معادل ریالی آن را که کمتر از 800 تومان می شود،  برای قیمت اوره در نظر بگیریم .
مدیر عامل  شرکت سرمایه گذاری غدیر،  قیمت کنونی اوره را  612 تومان اعلام کرد و گفت: ما در پیشنهاد جدید خود  188 تومان به قیمت اضافه کرده ایم  تا  اوره تولیدی پتروشیمی ها به حدود  800 تومان برسد؛   البته اگر بخواهیم  بر اساس قیمت فوب در بندرعباس دقیق تر محاسبه کنیم ، قیمت نهایی حدود 780 تومان در می آید.
وی  با ذکر این مطلب که اعتقاد ما این نیست که کود اوره با قیمت گزاف در اختیار کشاورزان قرار گیرد، افزود: وقتی کود اوره یا دیگر نهاده های کشاورزی بالا برود، قیمت محصول هم بالا خواهد رفت ؛ بنابراین  ما حتی پیشنهاد کردیم که اوره را  به قیمت  612 تومان به کشاورزان  بدهند ولی در عوض میزان یارانه ای را که دولت می دهد، بیشتر کند.
سلیمانی امیری در پاسخ به این سوال که آیا دولت نمی تواند همین کمک خود را در قالب یارانه تولید به کشاورزان و دیگر تولیدکنندگان تعریف کند،  گفت چرا . اتفاقا ما هم پیشنهادمان همین است. 
وی با بیان اینکه تا امروز نزدیک به سه ماه در اعلام قیمت این محصول تاخیر صورت گرفته است، تصریح کرد: تمام دلایل افزایش قیمت را با شفافیت به دولت توضیح داده ایم  و انتظار داریم که شرکت های تولیدکننده اوره هر چه زودتر به لحاظ مالی سامان یابند. 
سلیمانی امیری اظهار داشت:  هم اکنون قیمت تمام شده به خصوص در بخش خوراک  13 سنت تعیین شده ، حقوق و دستمزد هم بالا رفته بنابراین چاره ای جز  اصلاح  قیمت در این بخش باقی نمانده است .
مدیر عامل  شرکت سرمایه گذاری غدیر  در عین حال این نکته ر ا ناگفته نگذاشت که نگرانی های دولت بیشتر از آنجا ناشی می شود که مبادا این افزایش قیمت، باعث افزایش قیمت درمحصولات کشاورزی شود .
سلیمانی امیری در پاسخ به این سوال که فکر می کنید تا چه زمانی پاسخ  نامه پیشنهادی خود را دریافت  کنید، گفت: در گزارشی  که حسابرسان هم تهیه کرده اند، قیمت  های پیشنهادی ما  را تایید کرده اند و  مقرر شد که دولت  عن قریب قیمت های جدید را اعلام کند  و ما هم منتظریم.
پیش از این  دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی هم در پیشنهادی دیگر اعلام کرده بود:  دولت تا زمانی که قیمت های جدید محصولات پتروشیمی را اعلام نکرده ، حداقل قیمت گاز را تهاتر کند و بگوید هر مقدار اوره در اختیار کشاورز می گذارید، به همان نسبت در قیمت گاز به شما تخفیف می دهیم.
مدیر عامل  شرکت سرمایه گذاری غدیر  ضمن تشریح و تکمیل  این پیشنهاد گفت : ما هم با این پیشنهاد موافقیم؛  ولی چون بحث تخفیف از سوی دولت مطرح است و دولت هم مشکل مصوبه مجلس را دارد  و باید این مصوبه را رعایت کند، به نظر می رسد که اجرای این پیشنهاد چندان راحت نباشد .
وی  در پایان با تاکید بر  اینکه اوره تولیدی پتروشیمی ها ارزآوری خوبی دارد، گفت: دولت به هر میزان شرایط  صادرات این محصول را تسهیل کند،  به تثبیت و تعدیل  نظام ارزی در کشور کمک کرده است؛ موضوعی که به گفته این مقام مسوول، خود باعث رونق فضای کسب و کار نیز خواهد شد .
خاطر نشان می شود: اوره علاوه بر مصارف کشاورزی ، ماده  اولیه برای تولید بسیاری از ترکیبات شیمیایی مهم  از جمله انواع پلاستیک و چسب و .... نیز هست . 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24