Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 رییس هیات عامل ایمیدرو خبر داد: به دنبال دستور رییس جمهوری برای بررسی توانمندی های بخش معدن برای خروج از ركود،‌ ایمیدرو 7 پیشنهاد در قالب راهكارهای این بخش برای ایجاد رونق اقتصادی ارایه كرد كه با تصویب در هیات دولت برای بررسی به كمیسیون اقتصادی دولت ارجاع شد.

 به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)،‌ مهدی كرباسیان با اشاره به گزارشی كه خود، حدود دو هفته پیش درباره ظرفیت های بخش معدن در جلسه هیات دولت ارایه كرد گفت:‌ در آن جلسه به دستور رییس جمهوری مقرر شد پیشنهادهای این سازمان به صورت خارج از نوبت و در نخستین جلسه كمیسیون اقتصادی دولت مطرح و بررسی شود.
 معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با یادآوری اینكه طبق آن تصمیم، پیشنهادهای ایمیدرو در سه بند از بسته خروج از ركود گنجانده خواهد شد شده گفت:‌ با توجه به نظر مساعد دولت در تصویب كلیات راهكارهای پیشنهادی این سازمان به كمیسیون اقتصادی دولت كه هم اكنون در دست بررسی است.
 وی با تاكید بر اینكه پیشنهادهای ایمیدرو بر مبنای توانمندی های داخلی و اقتصاد مقاومتی طراحی شده تصریح كرد: ‌ارایه تسهیلات از صندوق توسعه ملی برای سرمایه گذاری در مناطق كم برخوردار،‌ تخصیص 65درصد از درآمدهای حاصل از بهره مالكانه، پرداخت مستمر حق انتفاع از معادن و تخصیص حداقل 70درصد از منابع مالی پیش بینی شده در بودجه سال جاری بخشی از پیشنهادهای ایمیدرو به دولت است.
 كرباسیان به حمایت دولت از سازمان های توسعه ای اشاره كرد و ادامه داد: ارایه مجوز برای تامین سرمایه طرح های توسعه ای،‌ پرداخت هزینه زیرساخت های معدنی از محل حقوق دولتی معادن و تخصیص 70درصد از منابع فروش شركت ها برای اجرای طرح های ایمیدرو، بخش دیگری از پیشنهاد های این سازمان را شامل می شود.
 به گفته معاون وزیر صنعت معدن و تجارت پیشنهاد دیگر ایمیدرو را تقویت صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی اعلام كرد و افزود:‌ افزایش سرمایه این صندوق گام اساسی برای حمایت و پشتیبانی از سرمایه گذاری ها و پوشش خطرپذیری در این بخش به شمار می آید.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24