Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

کارشناس بازار سهام با تشریح دلایل افت شاخص بورس طی ماه‌ های اخیر به کمبود نقدینگی و ابهام در تصمیم‌ گیری‌ کلان اقتصادی اشاره کرد و گفت: اکنون سرمایه‌ گذاران بیشتر به دنبال تک ‌سهم ‌ها و شرکت ‌های کوچک‌ تر هستند. ابوالفضل داوود‌آبادی در گفت‌ و گو با فارس، با اشاره به اینکه در شرایط کنونی بازار سهام، در قیمت ‌های آستانه بالای روزانه، فروشنده بیشتری پیدا می‌ شود، گفت: این امر موجب می‌ شود تا قیمت ‌ها در مسیر افزایشی با چالش مواجه شوند.

وی گفت: بازار سهام این روزها پس از خرید در قیمت‌ های جذاب به دنبال فروش در قیمت ‌های بالاتر با سود حداقلی است و همین امر موجب حرکت در جای شاخص طی ماه‌ های اخیر شده است؛ به نظر می‌ رسد، دیدگاه کوتاه مدت جایگزین فرهنگ سهامداری شده است.

این کارشناس بازار سهام با تاکید بر اینکه در حال حاضر گسترش فرهنگ خرید و فروش بر اساس اطلاعات تاریخی (تکنیکال) و رفتار جمعی نسبت به سیگنال‌ های این نوع تحلیل در پی افزایش شبکه ارتباطی فعالان بازار از طریق نرم افزارهای پیام رسان گروهی و دوری جستن از تحلیل بنیادی شرکت‌ها موجب تلاطم بیشتر قیمت سهام در بورس شده است.

وی تصریح کرد: اکنون کلیات بازار به خاطر کمبود نقدینگی و ابهام در تصمیم‌گیری‌ کلان اقتصادی به علاوه مذاکرات سیاسی پیش ‌رو، روند نزولی فرسایشی در پیش گرفته است، اما به دلیل کمبود نقدینگی تمایل فعالان بازار به سمت سهام شرکت‌ های کوچک ‌تر و با آینده رشد سودآوری بیشتر شده است.

داودآبادی در پاسخ به این سوال که کاهش حجم مبنا در بورس چقدر در کلیت بازار اثرگذار خواهد بود، گفت: در کل می ‌توان گفت کاهش حجم مبنا و افزایش دامنه نوسان موجب افزایش کارآیی بازار و همچنین واقعی تر شدن شاخص خواهد شد، ولیکن در شرایط کنونی مشکل بازار عدم وجود نقدینگی لازم و افق مبهم سرمایه گذاری در بازار بورس است.  

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24