معاون مالی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به افزایش سرمایه 64 درصدی سرمایه این شرکت گفت:هماکنون کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران دارای 157 فروند شناور با ظرفیت 5 میلیون و 337 هزار و 848 DWT (تن) است.
ناصر آدابی تصریح کرد: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از سال 88 به صورت هلدینگ درآمد و هم اکنون با دارا بودن 22 شرکت تابعه و بیش از 180 نمایندگی در سراسر دنیا به فعالیت های حمل و نقل دریایی ادامه می دهد.
وی افزود : شرکت های حمل فله، حمل کانتینری، مدیریت کشتی و تامین نیرو چهار شرکت بدنه اصلی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بودند که از سال 88 از بدنه اصلی مجموعه کشتیرانی جدا شده و به صورت شرکت های مستقل فعالیت می کنند.
معاون مالی کشتیرانی جمهوری اسلامی با اشاره به محدودیت های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در دوران تحریم ها گفت: این شرکت توانست در سالهای سخت تحریم با ایجاد شرکت هایی در حوزه فعالیت سوخت رسانی ، بازرگانی و بندری تا حدودی مشکلات خود را پشت سر گذارد.خوشبختانه در سال 92-93 با گسترش فعالیتها در حوزه حمل کانتینر و سایر خدمات دریایی تحریم ها را به فرصت تبدیل و زیان انباشته سالهای قبل را به سود قابل توجهی در سالجاری تغییر دهد.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مانا، آدابی گفت: این افزایش سرمایه در این مرحله از محل دارایی های ثابت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بخش زمین و ساختمان انجام و در مرحله بعدی در بخش کانتینرها انجام خواهد شد که مجددا نیاز به ایجاد مقدمات لازم از جمله گزارش حسابرسی و تایید بورس را دارد.
معاون مالی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به موارد مطروحه و اطلاعات حاصل از جداول مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها شرکت ، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران سرمایه خود را به مبلغ 6 هزار و 393 میلیارد ریال از مبلغ 10 هزار میلیارد ریال به مبلغ 16.393هزار میلیارد ریال از محل تجدید افزایش دارایی افزایش می دهد.
وی با بیان اینکه افزایش سرمایه حدود 64 درصدی با توجه به تایید سازمان بورس اوراق بهادار در دستور کار این مجمع قرار دارد گفت: با احتساب افزایش سرمایه مذکور به 16 هزار و 393 میلیارد ریال معادل 16 هزار و 393 میلیون سهم یک هزار ریالی خواهد رسید.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.