Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی پیشنهاد کرد: دولت تا زمانی که قیمت های جدید اوره را تعیین و اعلام نکرده است، حداقل قیمت گاز را تهاتر کند و  به هر میزان که پتروشیمی ها، اوره در اختیار کشاورزان می گذارند، در قیمت گاز به پتروشیمی ها تخفیف دهد.

احمد مهدوی ابهر در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنـا)، با اشاره به اینکه قرار بود دولت تا آخر تیر، قیمت جدید اوره را اعلام کند، افزود: چندی قبل گزارشی در این خصوص تهیه و برای معاون اجرایی رئیس جمهور  ارسال کرده‌ایم، در حال حاضر هم پنج واحد اوره ای ما از جمله پردیش شیراز، خراسان، کرمانشاه و  رازی در حال پیگیری این موضوع از دولت هستند.
دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی افزود: الان  دولت هند همین اوره ای را که از شرکت های پتروشیمی ایران خریداری می کند، با  40 درصد تخفیف به کشاورزان خود می دهد و ما هم معتقدیم که کشاورز همواره باید حمایت شود،  اما این حمایت باید از سوی دولت انجام شود و دولت می تواند مابه التفاوت قیمت واقعی اوره با قیمت یارانه ای که در اختیار کشاورزان قرار می گیرد را به شرکت های پتروشیمی بپردازد.
وی افزود پیشنهاد ما این است که قیمت اوره، 10 درصد کمتر از  قیمت جهانی تعیین شود.
مهدوی ابهری سپس با طرح این سوال که فرق واحدهای پتروشیمی تولیدکننده اوره با تولیدکنندگان محصولی همچون متانول چیست،  گفت: شرکتی که گاز تحویل می‌گیرد و متانول تولید می‌کند، محصول خود را یا صادر می کند و ارز می‌گیرد یا در داخل به قیمت فوب می‌فروشد، اما شرکت پتروشیمی که با استفاده از گاز، اوره تولید می‌کند، مجبور است با قیمت پایین، محصول خود را به بخش کشاورزی بفروشد و این، در واقع تبعیض بین شرکت های پتروشیمی است.
وی در تبیین دلایل اقتصادی برای افزایش قیمت اوره گفت:  علاوه بر افزایش سطح عمومی قیمت ها در کشور،  قیمت مواد اولیه و خوراک پتروشیمی و  گاز و دستمزد و کارگر هم بالا رفته است . بنابراین همان طور که دولت کالایی اساسی همچون شیر یا نان را مجانی یا به بهای خیلی خیلی ارزان از دامدار نمی گیرد، الزام صنایع پتروشیمی به توقف در قیمت های قبلی هم توجیهی ندارد .
دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی در پایان گفت: زمانی  در اجرای فاز دوم هدفمندی، دولت از ما خواست کمک کنیم  تا افزایش قیمت در محصول اوره  اتفاق نیفتد، این همکاری صورت گرفت و الان هم امیدواریم دولت در تعیین قیمت اوره، ملاحظات و دغدغه های شرکت های پتروشیمی را درنظر بگیرد و قیمت این محصول را به درستی، تعیین کند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24