Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 سازمان بورس و اوراق بهادار با وبلاگ ها و سایت هایی که بدون مجوز این سازمان اقدام به مشاوره و سبدگردانی می کنند برخورد خواهد کرد.

ایوب باقر تبار، مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص پرونده وبلاگ های بدون مجوز که به مشاوره و سبد گردانی مبادرت می کنند و محکومیت یکی از این وبلاگ ها به خبرنگار بورس24 گفت: تعدادی از وبلاگ ها و یا سایت ها بدون مجوز فعالیت مشاوره و  سبدگردانی،  مبادرت به امر تحلیل سهام و سبدگردانی نموده اند و تحلیل شرکت های بازار سرمایه را با قصد خرید و فروش به کاربران خود پیشنهاد می دهند.
به گفته وی، تمام شرکت هایی که سبد گردانی و مشاوره می نمایند باید بر اساس دستورالعمل سازمان مجوز بگیرند و تحت نظر سازمان باشند.
باقر تبار ادامه داد: بررسی چند سایت و وبلاگ که بدون مجوز فعالیت نموده اند در دستور کار قرار گرفته است. اسامی سایت ها اعلام شده و با آن ها مذاکره و صحبت کرده ایم و توجیه شان کردیم که بر خلاف  قانون، توصیه به خرید و فروش و مشاوره و سبد گردانی می کنند.
وی با اشاره به محکومیت مدیریت یکی از این وبلاگ ها اضافه کرد: نخستین پرونده را به شکل جدی دنبال کردیم و پیگیری ها منجر به صدور رای بدوی شده است.  سازمان توانست از طریق شماره تماس صاحبان وبلاگ و حساب بانکی آن ها  مدارکی را به دادگاه ارائه نماید و برای دادگاه حکم مسجل شده و صاحب وبلاگ به حبس محکوم گردید.  این موضوع را به اطلاع شرکت های مشاوره و اطلاع رسانی رسانده ایم و درحال حاضر صاحب وبلاگ محکومیت کیفری پیدا کرده و به حبس محکوم شده است.
این مقام مسئول در سازمان بورس تصریح کرد: پرونده های دیگری هم در مورد سایر سایت هایی که بدون مجوز در این امر فعالیت می کنند در حال پیگیری است و تا دریافت احکام محکمه پسند به جرم شان رسیدگی می شود. پس تاکید می کنیم که  شرکت های سرمایه گذاری نگران این سایت های غیر مجاز نباشند .
وی درخصوص پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی  بورس24 که به عنوان یک سایت اطلاع رسانی و تحلیلی در حوزه بازار سرمایه فعالیت می کند،افزود: این پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی(شرکت ایرانیان تحلیل فارابی) در گذشته موافقت اصولی انجام فعالیت را دریافت کرده است  و اخیرا هم نزد سازمان به عنوان شرکت مشاور سرمایه گذاری ثبت شده و بزودی نیز مجوز فعالیت خود را در زمینه مشاوره سرمایه گذاری دریافت می کند.
گفتنی است که، گردانندگان یکی از وبلاگ هایی که در زمینه مشاور سرمایه گذاری و سبد گردانی فعالیت می کردند به حکم دادگاه عمومی تهران به اتهام معرفی خود تحت عنوان مشاور سرمایه گذاری و مبادرت به فعالیت سبد گردانی بدون مجوز لازم سازمان بورس، به نود و یک روز حبس محکوم شدند.
گردانندگان وبلاگ مذکور اقدام به ارائه تحلیل های روزانه و اخبار بازار سرمایه نموده و روزانه پیامک های خرید یا فروش سبد سهام پیشنهادی خود را برای برخی از اعضای خود ارسال می نمود و همچنین با جذب منابع از افراد و انجام فروش امور سرمایه گذاری در بورس اقدام به سبدگردانی برای سرمایه گذاران می نمودند. مسئولین وبلاگ مدعی بودند که این وبلاگ تحت نظر و وابسته به یکی از افراد نام آشنای بازار سرمایه است و تلاش می کردند تا از اعتبار و حسن شهرت ایشان استفاده نمایند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24