Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 «علی بابا» به محبوب‌ترین مقصد برای خریدهای اینترنتی تبدیل شده است. این شرکت که به سرعت در دنیای تجارت الکترونیک رشد کرده، سال گذشته معاملاتی بالغ بر 248 میلیارد دلار را تجربه کرد؛ رقمی بیشتر از مجموع هر دو کمپانی ای‌بی (ebay) و آمازون.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛وال استریت ژورنال در گزارشی به معرفی بزرگترین شرکت تجارت الکترونیک دنیا یعنی «علی بابا» پرداخته است.
علی بابا بزرگترین شرکت تجاری آنلاین در جهان است. این شرکت در چین واقع است و صدها میلیون کاربر دارد و میزبان میلیون‌ها تاجر و کاسب است. علی بابا تقریبا کنترل تمام تجارت‌های الکترونیک را به عهده دارد و هر محصول از هر برندی در این سایت و سایت‌های زیر مجموعه‌اش به فروش می‌رسد.
علی بابا محبوب‌ترین مقصد خرید برای هر خرید اینترنتی است. این شرکت به سرعت در دنیای تجارت الکترونیک رشد کرد و سال گذشته معاملاتی بالغ بر 248 میلیارد دلار را تجربه کرد. رقمی بیشتر از مجموع هر دو کمپانی ای‌بی (ebay) و آمازون.
علی بابا که سلطه ای 80 درصدی بر معاملات آنلاین در چین دارد، پس از آنکه شرکت عمومی شد، به یکی از ارزشمندترین شرکت‌های تکنولوژی در جهان بدل شد.
Taobao بزرگترین سایت خرید علی بابا است. این سایت مرجع خرید هفت میلیون از بازرگانان بزرگ دنیاست. آن‌ها همه چیز از کت چرم گرفته تا دکوراسیون را خرید و فروش می‌کنند. علی بابا بالغ بر 22 هزار کارمند دارد.
چه کسی پشت علی بابا است؟
"جک ما" بنیانگذار و رهبر معنوی علی بابا است. وقتی علی بابا احتیاج به یک نوآوری بزرگ داشت، او به خانه قدیمی خود رفت و از آن‌جا الهام گرفت. بعدها هم سهامداران و اعضای هیئت مدیره او را به عنوان مدیر عامل اصلی نگه داشتند.
جک ما می‌گوید: بسیاری از شرکت‌ها هنگامی که به موفقیت می‌رسند، شگفت زده می‌شوند و از امروزشان لذت می‌برند. آن‌ها نگران پنج سال بعدشان نیستند، اما من همیشه نگران پنج سال آینده هستم.
جک ما به ساختار کلی علی بابا احاطه کامل دارد و همیشه به کارمندان این شرکت، «ارج نهادن به مشتری، بیش از سهام دار» را یادآور می‌شود.
سود 7.5 میلیارد دلاری علی‌بابا در سال 2013
علی بابا سال 2013 بالغ بر 7.5 میلیارد دلار درآمد خالص داشته است. حدود 9 درصد سهام علی بابا به «جک ما» تعلق دارد و همین امر او را به یکی از ثروتمندترین چینی‌ها بدل کرده است. ارزش خالص دارایی او از زمان تاسیس تاکنون را به بیش از 10 میلیارد دلار رسیده است.
جهان در حال رفتن به سمت موبایلیزه شدن است و حضور بانک‌های چینی و رقبای جدید چالشی برای این شرکت بحساب می‌آید که علی بابا را به فکر غلبه بر این رقبا انداخته است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24