Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس علت ورود نکردن سرمایه گذاری بخش خصوصی به معادن کشور را عدم صرفه اقتصادی دانست و گفت: بخش خصوصی با سرمایه گذاری در بخش های دیگر سود بسیار بیشتری به دست می آورند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران،" عزیز اکبریان" در گفت و گو با اکونیوز با بیان این مطلب افزود: در کشور صنایعی  که فراوری های بعد از استخراج را انجام می دهند کمبود داریم و حتی در برخی موارد صنعت و معدن در فاصله زیادی از هم دیگر قرار دارند و این موارد باعث می شود تولیداتی که از معادن بدست می آید گران تمام می شود ولذا نمی توانیم با بازار های خارجی رقابت کنیم
وی اظهارداشت: وزارت صنعت و معدن نباید برای ایجاد معادن به هرکسی جواز دهد بلکه باید کار کارشناسی نماید و اجازه دهد معادنی به بهره برداری برسد که صرفه اقتصادی داشته باشد و خرید ماشین  آلات آن دست یافتنی باشد.
نماینده مردم کرج تصریح کرد: در برخی معادن دیده شده است که جواز بهره برداری از معادن صادر شده است اما در آنجا آب وجود ندارد در حالی که یکی از ضروریات این صنعت وجود آب برای معادن است.
اکبریان خاطرنشان کرد: برخی از ماشین آلات و فناوری معادن در داخل کشور تولید می شود و بعضی در خارج تولید می شود، البته در تمام کشورها بعضی ماشین آلات وارد می شود چون ساخت برخی از این ماشین آلات مقرون به صرفه نیست.
وی علت ورود نکردن سرمایه گذاری بخش خصوصی را به معادن کشور عدم صرفه اقتصادی دانست و گفت: بخش خصوصی با سرمایه گذاری در بخش های دیگر سود بسیار بیشتری به دست می آورند.
اکبریان خام فروشی را یکی از مشکلات معادن کشور دانست و گفت: خام فروشی کار بسیار اشتباهی است و با تبدیل محصولات خام معادن به فراورده های دیگر می توان سود را چندین برابر کرد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: دولت به دلیل کمبود پولی که دارد و از طرف دیگر عدم حضور بخش خصوصی در معادن کشور، بهترین راه کار برای سرمایه گزاری در بخش معدن این است که بخش خصوصی رافعال کنیم و دولت طبق قانون باید در مناطق محروم سرمایه گذاری کند و دولت بعد از بهره برداری، بنگاه را به بخش خصوصی واگذار کند.
اکبریان افزود: دولت متاسفانه در کارهای بخش خصوصی دخالت می کند و شرایط را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی مهیا نمی کند
وی اظهارداشت: متاسفاه بانک ها با بهره 30 درصد به معادن وام می دهد که این موجب عدم صرفه اقتصادی در بخش معادن شده است و دولت باید به معادن کشور معافیت مالیاتی اختصاص دهد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه ما از نظر تحقیقات در بخش معادن نیز ضعیف هستیم و طی تحقیقاتی که انجام شده در کل کشور فقط 10 درصد مساحت کشور بررسی معدنی شده است و هنوز 90 درصد کشور بررسی معدنی نشده است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24