Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 نخستین كارگاه آموزشی فرآوری سنگ آهن و فلزات پایه ویژه كارشناسان كشورهای عضو اكو روزهای 18 و 19 شهریور ماه جاری در محل مركز تحقیقات فراوری مواد معدنی ایران برگزار می شود.

 به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو و سرپرست مركز مذكور با اعلام این خبر افزود: علاوه بر جمهوری اسلامی ایران تاكنون حضور كارشناسان كشورهای تركیه، پاكستان، افغانستان و جمهوری آذربایجان در این كارگاه آموزشی قطعی شده است.
 شمس الدین سیاسی راد ادامه داد: در این كارگاه مبانی علمی و روش های مختلف فراوری مواد معدنی با تاكید بر پرعیارسازی سنگ آهن و فلزات پایه به ویژه مس و همچنین آشنایی با آزمایش های كانی شناسی، شیمی و فرآوری در مقیاس های مختلف آزمایشگاهی و پایلوت ارائه خواهد شد.
سرپرست مركز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران اظهار داشت: شركت كنندگان در این كارگاه آموزشی با مراحل مختلف فرآوری مواد معدنی شامل آماده سازی، شناسایی نمونه ها و انجام آزمون-های مختلف كانه آرایی مواد معدنی در مقیاس آزمایشگاهی و نیمه صنعتی آشنا می شوند.
وی گفت: از جمله سیاست های جدید مركز تحقیقات فرآوری، علاوه بر پژوهش های كاربردی، توسعه انواع خدمات تخصصی و پیشرفته در زمینه فرآوری مواد معدنی است.
هم اینك وجود امكانات و تجهیزات مدرن ، منابع انسانی مجرب و انباشت تجارب مهندسی حاصل ازانجام پروژه های متعدد انجام شده طی 10 سال گذشته در این مركز شرایط لازم را برای توسعه خدمات پژوهشی، فنی، آموزشی و ساخت لوازم و تجهیزات ویژه و تخصصی مورد نیاز در مراحل مختلف فرآوری مواد معدنی را در مقیاس ملی و منطقه ای فراهم ساخته است.
سیاسی راد افزود از آنجا كه فرآوری عامل اصلی در افزایش ارزش افزوده مواد معدنی و حلقه اتصال مرحله استخراج كانسنگ به مرحله تولید محصولات صنایع معدنی فلزی و غیر فلزی در چرخه معدنكاری است، بنابراین خدمات این مركز پیش نیاز تكمیل و توسعه حلقه های فنی و تجاری در طول زنجیره ارزش مواد معدنی از اكتشاف تا صنایع معدنی است.
وی افزود: در پیگیری سیاست جدید ایمیدرو در دولت تدبیر و امید مبنی بر استفاده حداكثری از فرصت های منطقه ای و بین المللی در توسعه بخش معدن و صنایع معدنی و با توجه به امكانات منحصر بفرد موجود این مركز، گسترش روابط و تعاملات دوجانبه و چندجانبه با كشورهای همسایه و دیگر كشورهای منطقه از طریق ارایه خدمات آموزشی، پژوهشی و مشاوره ای تخصصی از اولویت های راهبردی مركز تحققیات فرآوری است.
 به گفته وی برگزاری این دوره آموزشی دو روزه، به دنبال معرفی مركز در دومین اجلاس معدنی كشورهای عضو اكو در تركیه در سال 1383 و بازدید اواخر سال گذشته برخی سفرا و نمایندگی های سیاسی كشورهای یادشده از مركز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران است.
مراسم افتتاحیه این دوره آموزشی با حضور جناب آقای دكتر كرباسیان معاون محترم وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل ایمیدرو در روز سه شنبه 18 شهریور ماه جاری برگزار می شود.
 مركز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران وابسته به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در اوایل سال 1384افتتاح و در كیلومتر 9 اتوبان كرج قزوین واقع شده است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24