Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه دانش آموزان مصدوم شین آبادی خسارات مادی و معنوی زیادی را متحمل شده اند، ابراز امیدواری کرد جبران آن عادلانه و منصفانه صورت گیرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی به نقل از ایرنا «شهیندخت مولاوردی» با اشاره به دیدار دانش آموزان شین آبادی با دکتر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری افزود: در این دیدار، دستورات شایسته ای برای چهار خواسته کودکان شین آباد یعنی دریافت مستمری، دریافت دیه کامل، بهبود معیشت و فرایند درمان صادر شد.
وی ابراز امیدواری کرد، بزودی در این باره به ساز وکار موثر و مناسبی برسیم.
 اقدامات انجام شده توسط معاونت امور زنان و خانواده
مولاوردی درباره اقدامات انجام شده معاونت امور زنان و خانواده در این باره گفت: پنجم شهریور ماه پس از انتشار خبری مبنی بر «مونث بودن دیه را نصف می کند»، نامه ای را به همراه یک گزارش به رییس جمهوری ارسال کردیم.
وی ادامه داد: در این گزارش به شرح آنچه تاکنون از سال 91 که حادثه شین آباد رخ داد، تا برگزاری جلسات متفاوت، وعده ها و پیگیری ها اشاره کردیم.
معاون رییس جمهوری با بیان اینکه خانواده مصدومین به جبران خسارات توسط دولت امیدوار بودند، افزود: در این رابطه چندین نظر را مطرح کردیم، یکی آنکه پزشکی قانونی میزان خسارات وارده را کمتر از میزان واقعی اعلام کرده که این عادلانه به نظر نمی رسد.
وی یادآور شد: شرکت بیمه نیز مبنای پرداخت دیه متعلق به خسارات جسمی را نرخ معینه دیه در سال 92 قرار داده، در حالیکه طبق ماده 490 قانون مجازات اسلامی که سال 92 به تصویب رسید، باید زمان پرداخت ملاک باشد.
معاون رییس جمهوری با اشاره به ماده 551 قانون مجازات اسلامی مصوبه سال 92 تصریح کرد: بر اساس این ماده قانونی، در همه جنایاتی که «مجنی علیه» (فردی که مورد جنایت واقع شده) مرد نیست، معادل تفاوت دیه تا سقف دیه مرد از صندوق تامین خسارت های بدنی پرداخت می شود، از این رو دولت موظف است مازاد خسارت را از طریق این صندوق بپردازد.
وی خاطر نشان کرد: در این گزارش به قواعد مسلم فقهی و حقوقی مانند قاعده اتلاف، قاعده نفی عسر و حرج و قاعده لاضرر استناد کردیم که به موجب آنها نباید هیچ خسارت جبران نشده ای باقی بماند، هر چند علاوه بر خسارت مادی و میزان و عمق جراحت در گزارش یاد شده به خسارات معنوی نیز اشاره کردیم.
از دست دادن فرصت و امکان تحصیل حداقل در طول دوره درمان، از دست دادن منزلت اجتماعی، پایین آمدن عزت نفس و زیبایی ظاهر، از دست رفتن فرصت های بالقوه ازدواج و نقصان در احساس لذت در زندگی از مواردی است که مولاوردی از آنها به عنوان برخی خسارات معنوی یاد کرد.
 توجه به سن قربانی در تعیین میزان خسارت
وی با اشاره به سن پایین دانش آموزان شین آبادی ادامه داد: در نظام های حقوقی مختلف، سن قربانی در تعیین خسارت مورد توجه است به همین دلیل نمی توان خسارت واحد را برای دو انسان متفاوت از نظر سن در نظر گرفت، زیرا هر دو مشمول یک میزان خسارت نیستند.
معاون رییس جمهوری توضیح داد: طول دورانی که یک فرد با سن پایین و با رنج جسمی و روانی طی می کند به مراتب بیش از طول مدت زندگی یک فرد مثلا 80 ساله است.
وی بر تعیین تکلیف بیمه درمان، مستمری و تامین هزینه های زائدی که بر اثر ابتلا به این مصدومیت به خانواده های دانش آموزان وارد شده تاکید و ابراز امیدواری کرد با پیشگیری، دیگر شاهد بروز چنین سوانحی نباشیم.
مولاوردی با اشاره به گزارش های متعدد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره وضعیت و مطالبات دانش آموزان شین آبادی در جلسات هیات دولت گفت: شخص رییس جمهوری به صورت جدی دستور پیگیری صادر کردند، هر چند پیگیری وزیر آموزش و پرورش و مجموعه تلاش ها را نباید نادیده گرفت.
وی ابراز امیدواری کرد مجموعه این تلاش ها علاوه بر جلب رضایت خانواده های مصدومین، به عملی و اجرایی شدن دستورات صادره در این خصوص بیانجامد.
در نتیجه حادثه آتش سوزی در یک مدرسه در روستای شین آباد از توابع شهرستان مرزی پیرانشهر در آذر سال 1391، تعدادی از دانش آموزان این مدرسه دچار سوختگی شدید شدند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24