Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

اولویت بندی پرداخت تسهیلات در نظام بانکی از دیگر نکاتی است که سیف از آن بعنوان راهبرد جدید بانک ها برای خروج از رکود نام برد و ادامه داد: بانک مرکزی البته در کنار این کارها باید ساماندهی موسسات غیر مجاز را بصورت جدی اجرایی کند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران،ولی الله سیف که در بیست و پنجمین همایش بین المللی بانکداری اسلامی سخن می گفت دغدغه عملیات بانکی بدون ربا را نه تنها محدود به دوران پس از انقلاب که ایده متدینین پیش از انقلاب دانست و افزود: برهمین اساس نیز صندوق های قرض الحسنه در کشور راه اندازی شد.
وی ایده استفاده از خدمات بانکداری اسلامی را نه فقط محدود به کشورهای اسلامی که مطالبه کشورهای غیراسلامی دانست و گفت: این بانکداری به علت نوپابودن همراه با بانکداری متعارف در کشورهای غیراسلامی نیز درحال رشد است.
سیف با اشاره به اینکه ایده بانکداری اسلامی با مصوبه قانونی آن برگرفته از دیدگاه های شهید صدر به تصویب رسید و به اجرا درآمد، افزود: در همان قانون بررسی و بازنگری پس از 5 سال اجرا نیز دیده شده است که متاسفانه هم اکنون نیز با گذشت 25 سال از تاریخ پیش بینی شده برای بازبینی نیز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.
وی نقد و بررسی اقدامات بانکداری مبتنی بر شرع را پس از 30 سال ضرورت اجتناب ناپذیر دانست و گفت: بانک مرکزی برای تحقق بانکداری اسلامی راهبرد اساسی حذف ربا به عنوان پایین ترین سطح لازم الرعایه برای ورود به بانکداری اسلامی را مدنظر دارد.
رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: بانکداری اسلامی باید از حد دستور و قوانین فراتر رفته و در حوزه های مختلف استقرار یابد ضمن آنکه طراحی نقشه راه بانکداری اسلامی از جمله کلیدی ترین برنامه های بانک مرکزی است.
سیف گفت: بانک مرکزی از اقدامات پژوهشی مبتنی بر فقه بانکی و فقه بانکداری مبتنی بر شریعت اسلام حمایت می کند و بر اعزام خبرگان در سطح بین المللی برای تشریح کردن بانکداری بدون ربا استقبال می کند ضمن اینکه معتقد است باید در زمینه انعقاد قراردادهای بانکی فرهنگ سازی آحاد مردم به صورت جدی پیگیری شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش از موارد موکد در ادای وظیفه اصلی بانکداری در کشور را تقویت نظام بانکی طبق بسته سیاستی برون رفت از رکود دانست و افزود: بانکها باید ظرف سه سال با خروج از بنگاه داری صرفا به وظیفه بانکداری خود بپردازند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24