Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

به گزارش عصر ایران به نقل از ایسنا، حسن روحانی رئیس جمهور در سخنانی خود به فعالیت ‌ها و تلاش‌ های وزارت نفت اشاره و اظهار کرد: انرژی معضل دیگر ما بود از یک طرف دنیا فروش نفت ما را تحریم کرده بود که البته هنوز هم در شرایط تحریم هستیم و از طرف دیگر هم ظرفیت ‌های تولید ما پایین آمده است.

وی افزود: مشکل سوم ما این بود که منابع مشترک ما را دیگران بردند و می ‌بردند و ما هم تماشا می‌ کردیم. البته به دلایلی چون مشکل مادی، تکنولوژیک و عدم حضور شرکت ‌های خارجی این موضوعات وجود داشت که هنوز هم خیلی از این مشکلات سر جای خود باقیست. با وجود تمام این ها لازم بود که کارهایی در این بخش انجام شود. اول این که ما بتوانیم نفتمان را سالم بفروشیم نه این که این نفت را بدهیم به آقایی که آن را بفروشد و پولش را بر دارد و ما هم نفهمیم این پول چه شد. 2 میلیارد و 600 میلیون دلار پول این مردم هم اکنون کجاست وچه شد. البته قوه قضاییه این موضوع را دنبال می‌کند و این آقا زندان است و ما امیدواریم که این پول به بیت‌ المال بارگردد.

وی افزود: مهم این بود که ما بتوانیم نفت را بیش از آن کسی که قدرت ‌های استکباری بر ما تحمیل کرده بودند بفروشیم. مهم این بود که سالم و حساب شده بفروشیم که البته در این زمینه قدم‌ های خوبی برداشته شده و ان‌ شاء الله برخی از این قدم ‌ها در ماه های آینده شکوفا می ‌شود و به ثمر می‌ رسد.

روحانی وی با مورد توجه قرار دادن موضوع ظرفیت در نفت گفت: حتی اگر تحریم‌ هم وجود نداشته باشد ما باید نفت تولید کنیم و آن را بفروشیم. ضمن این که در منابع مشترک باید سرمایه‌ گذاری خوبی انجام می‌ دادیم. زمستانی که در سال 92 گذشت هر چقدر سرمای هوا زیاد می ‌شد چهره‌ی مهندس زنگنه هم گرفته ‌تر می ‌شد. ایشان می ‌ترسیدند گاز خانه‌ های مردم قطع شود. ولی به هر ترتیب ان ‌شاء الله امسال و تا اول زمستان روزانه 100 میلیون متر مکعب گاز در تولید اضافه می‌ شود. این کار کار بزرگی است و انشاء الله سال بعدی هم 100 میلیون دیگر بر این مقدار اضافه خواهد شد.

وی در ادامه اظهار کرد: کسانی که مسیرشان به چاههای نفت بیفتد می ‌بینند که دکل‌ ها در چاه های نفتی در حال اضافه شدن هستند و ضمن این که این نکته را باید مورد توجه قرار داد که هم اکنون در موضوع بنزین شاهد هستیم که هوای تهران و شهرهای بزرگ نسبت به قبل تغییر کرده من نمی‌گویم سالم شده؛ کار در محیط زیست کار سنگینی است اما با این وجود قدم ‌های بسیار بزرگی برداشته شده است. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24