Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

دنیای اقتصاد / روسای شوراهای شهر 8 كلان‌شهر كشور عصر چهارشنبه در جلسه‌ای به میزبانی وزارت راه ‌و شهرسازی، از عباس آخوندی درخواست كردند: به رویه‌ای كه در كمیسیون‌های ماده 5 و ماده 100 شهرداری‌ها، بابت دلالی شهری و فروش تراكم‌ و تغییركاربری برقرار شده، از طریق تصمیم‌گیری در شورای عالی شهرسازی و معماری كشور پایان دهد. در این نشست، یكی از چند خواسته مشترك اعضای پارلمان‌های محلی شهرهای بزرگ از وزیر راه‌وشهرسازی، متوقف كردن مصوبات موردی در دو كمیسیون زیرمجموعه شهرداری‌ها بود.

به گفته اعضای شوراهای شهر، در برخی از شهرها، شهرداری برای پرداخت حقوق و دستمزد، به تراكم‌فروشی وابسته است از طرفی در شرایطی كه رئیس شورای‌شهر در هر شهر، عضو كمیسیون ماده 5 (نهاد تصویب‌کننده اضافه تراکم و تغییر کاربری) است اما به دلیل نداشتن حق‌رای، این حضور عملا باطل است و تاثیری در جلوگیری از روند ندارد.
وزیر راه‌وشهرسازی در نشست روز چهارشنبه روسای شوراهای شهر كلان‌شهرها، در پاسخ به خواسته اعضای شورا اعلام كرد: اصلی‌ترین مساله موجود در شهرهای بزرگ و كوچك كشور با توجه به افزایش جمعیت شهرنشینی این است كه شهروندان در اولویت نظام مدیریت‌شهری قرار ندارند بلكه این كالبد شهر است كه به حقوق شهروندان ترجیح داده می‌شود.
عباس آخوندی فرصت حضور همزمان همه روسای شوراهای شهر كلان‌شهرها در این نشست را برای طرح دوباره موضوع «حكمروایی یگانه مدیریت محلی» مناسب تشخیص داد و گفت: نظام مدیریت شهری نیازمند تحولات بنیادین است و در این تحول، باید دوگانه مدیریت شهری و مدیریت سیاسی حل شود و به یگانه مدیریت‌محلی تبدیل شود. آخوندی سال گذشته، این بحث را برای اولین‌بار در شورای شهر تهران با ارائه پیشنهاد «ادغام فرمانداری و شهرداری و تشكیل حكومت محلی واحد» مطرح كرد.  وزیر چهارشنبه گذشته گفت: مشكل نظام مدیریت شهری در این است كه به كالبد نگاه می‌كند، در این صورت مردم كنار می‌روند و مقررات شهری و اصول ساخت‌وساز قابل خرید و فروش می‌شود. در این نظام، سلول تشكیل‌دهنده شهر به جای آنكه انسان‌ها باشند، خانه و ساختمان و خیابان تلقی می‌شود.
آخوندی اشكال موجود در مدیریت‌شهری را نداشتن حس‌تعلق شهروندان به شهرشان در نتیجه نوع نگاه مدیران شهری دانست و گفت: در شهری كه به آن حس تعلق وجود ندارد، ساكنانش در تخریب فضاهای زیستی و ظرفیت‌های سكونتی با یكدیگر مسابقه می‌گذارند. این شكل معماری، بیان كننده عصیانگری است و نشان می‌دهد در شهرها آرامش وجود ندارد. وزیر راه‌وشهرسازی خطاب به شور‌ا‌های شهر و شهرداری‌ها گفت: اگر شهروندان را محور شهر قرار دهید، در آن صورت مساله اصلی شما طرح‌های جامع و تفصیلی و پروژه‌‌های عمرانی نخواهد بود بلكه دغدغه شما در نظام حكمروایی محلی خلاصه می‌شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24