Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

"نقش خصوصی‌سازی‌ در بسته خروج از رکود"؛ "معرفی نمایندگان مجلس در کارگروه واگذاری سرخابی"؛ "انتقاد رئیس‌مجلس از نحوه خصوصی سازی" و "تشکیل کمیته بررسی روند خصوصی سازی در مجلس" مهمترین عنوان های خبری پیرامون موضوع خصوصی سازی در هفته گذشته هستند.

به گزارش خبرنگار بورس24 ؛ مهمترین خبرهای خصوصی سازی در هفته اول شهریور امسال از این قرار هستند:

انتقاد رئیس‌مجلس از نحوه خصوصی سازی در کشور

در هفته ای که گذشت رئیس مجلس با انتقاد از واگذاری شرکتهای دولتی به نیمه دولتی ها گفت: اگر قرار بود پتروشیمی ها به سازمان تامین اجتماعی واگذار شود، وزارت نفت صلاحیت بالاتری در حفظ و نگهداری شرکت های پتروشیمی دارد.

علی لاریجانی در تعریف نیمه دولتی ها که سهام برخی از شرکتهای دولتی در قالب خصوصی‌سازی به آنها واگذار شده است گفت: نیمه دولتی ها از یکسو عنوان خصوصی‌سازی را یدک می‌کشند و از سوی دیگر در دولت دست دارند.

معرفی نمایندگان مجلس در کارگروه واگذاری سرخابی

رییس فراکسیون ورزش مجلس در نامه‌ای به رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی، نمایندگان مجلس در کارگروه خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را معرفی کرد.

در این نامه آمده: نظر به اهمیت خصوصی‌سازی این دو باشگاه و تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهداف اصل 44 قانون اساسی بدین وسیله سیدشریف حسینی، رحیم زارع، سیدهادی حسینی و ابوذر ندیمی از نمایندگان مجلس جهت عضویت در کارگروه مشترک آن سازمان با مجلس شورای اسلامی معرفی می‌شوند.

کتاب خصوصی‌سازی در آموزش‌ها‌ی عالی منتشر شد

خبر دیگر این که کتاب «خصوصی‌سازی در آموزش‌های عالی» به قلم لاله جمشیدی و حمیدرضا آراسته از سوی مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان البرز منتشر شد.

این کتاب شامل شش فصل است که با بخش‌هایی از جمله؛ «کلیات خصوصی‌سازی در آموزش عالی»، «ظهور و توسعه خصوصی‌سازی در آموزش عالی»، «انواع خصوصی‌سازی آموزش عالی»، «سیر خصوصی‌سازی در آموزش عالی»، «بهینه‌کاوی کشورهای در حال توسعه موفق در حوزه خصوصی‌سازی آموزش عالی» و «سیر خصوصی‌سازی آموزش عالی در ایران» همراه است.

واگذاری بلوک 95 درصدی ایران ایرتور از طریق مزایده

همچنین در روز دهم شهریور ماه 6 میلیون و 854 هزار و 250 سهم معادل 95 درصد از سهام شرکت ایران ایرتور با سرمایه 72 هزار و 150 میلیون ریالی به صورت 40 درصد نقد و اقساط 2 ساله به صورت مزایده واگذار می شود.

ارزش پایه هر سهم این شرکت 70 هزار و 880 ریال بوده و ارزش کل پایه سهام قابل واگذاری 485 میلیارد و 829 میلیون و 240 هزار ریال و مهلت پرداخت حصه نقدی 20 روز کاری تعیین شده است.

در خصوصی سازی کمک مردم راهگشاست

در هفته ای که گذشت وزیر ورزش و جوانان گفت: حرکت به سمت خصوصی سازی در ورزش آغاز و در بودجه 93 هم به این موضوع توجه شده است و در این بخش باید از کمک های مردم که راهگشاست استفاده کرد.

وزیر ورزش و جوانان افزود: باشگاه ها، تیم ها و بخش های ورزشی که به صورت شرکت قصد خصوصی سازی دارند در اختیار وزارت امور اقتصادی و دارایی قرار می گیرند تا مقدمات خصوصی شدن آنها فراهم شود .

توزیع آب واگذار نمی‌شود

معاون برنامه‌ریزی و امور وزارت نیرو نیز در مورد خصوصی‌سازی در زیرمجموعه وزارت نیرو گفت: وزارت نیرو در خصوصی‌سازی پیشرو بوده است و بخش‌های زیادی در حوزه برق واگذار شده‌اند، اما در بخش آب این کار صورت نگرفته، گرچه تجربه‌ای که الان در حوزه برق داریم تجربه‌ی خوبی نیست.

علیرضا دائمی با تاکید بر این‌که اجرای اصل 44 قانون اساسی باید موجب ارتقاء خدمات‌رسانی و افزایش بهره‌وری شود، گفت: این کار در بخش برق به‌طور مناسب انجام نشده است.

وی با تاکید بر این‌که برای خصوصی‌سازی لازم است زمینه‌ها فراهم شود گفت: نظام اقتصادی صنعت باید اصلاح شود به گونه‌ای که سرمایه‌گذار پایداری اقتصادی داشته باشد.

پرورش کرم ابریشم خریدار نداشت

خبر دیگر این که 100 درصد از سهام شرکت سهامی پرورش کرم ابریشم ایران معادل 325 هزار و 125 سهم این شرکت به صورت یکجا و نقد و اقساط هفته گذشته در بازار سوم فرابورس واگذار شد که خریدار نداشت.

این بلوک یک هزار و 504 میلیارد ریالی در حالی توسط سازمان خصوصی‌سازی به وکالت از شهرک‌های کشاورزی به قیمت پایه هر سهم 4 میلیون و 626 هزار و 443 ریال به مزایده گذاشته شد که مبلغ سپرده شرکت در این رقابت 45.1 میلیارد ریال و شرایط پرداخت ثمن معامله با شرایط 20 درصد نقد و بقیه اقساط 5 ساله با نرخ 15 درصد عنوان شده بود.

خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال غیر ممکن است

همچنین یک پیشکسوت فوتبال در مورد خصوصی‌سازی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس گفت: این دو تیم امکان خصوصی شدنشان غیرممکن است و وزارت ورزش و جوانان کار خوبی را پیش رو خود قرار داده که سال به سال بودجه این دو باشگاه را مشص می‌کند.

حسن روشن افزود: این کار باعث جلوگیری خیلی از کارهای غیر قانونی می‌شود و مثل مدیرعامل سابق فتح‌اله زاده بگوید که استقلال 22 میلیارد بدهی دارد، اما بعد از رفتنش بفهمند که 62 میلیارد بدهی دارد. این 40 میلیارد بدهی از کجا آمده است؟! رسیدگی این بدهی‌ها با خود وزارت ورزش و جوانان است.

نمایندگان عضو شورای اصل ۴۴ انتخاب شدند

نمایندگان در نشست علنی هفته گذشته مجلس و در جریان انتخاب 3 نفر از نمایندگان به‌عنوان عضو شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، محمدحسین حسین‌زاده بحرینی را با 109 رأی، حمیدرضا فولادگر با 107 رأی و محمد رجایی باغ‌سیاهی را با 85 رأی انتخاب کردند.

تشکیل کمیته بررسی روند خصوصی سازی در مجلس

خبر دیگر این که نمایندگان مجلس در جلسه فراکسیون اشتغال و تولید با تاکید بر لزوم ایجاد شغل، این موضوع را محوری دانسته و پیشنهاد تشکیل کمیته بررسی روند خصوصی سازی و بازگشت طرح بنگاه های زود بازده با استفاده از تجارب سایر کشورها ارائه کردند.

نقش خصوصی‌سازی‌ در بسته خروج از رکود دولت

همچنین رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی گفت: تصریح و دقت در خصوصی‌سازی یکی از این اهرم‌های تقویت بخش خصوصی‌ در راستای رسیدن به اهداف بسته خروج از رکود دولت است.

پوری حسینی در مورد نقش خصوصی‌سازی‌ در به ثمر رسیدن اهداف بسته خروج از رکود دولت گفت: از عمر تدوین و ارائه این بسته به مجلس مدت کوتاهی می‌گذرد؛ با این حال می‌توان گفت این بسته با هدف سوق دادن اقتصاد به سمت تعادل تهیه شده است و بخش خصوصی هم می تواند از این رهگذر به جایگاه اصلی خودش برسد که یکی از این اهرم‌ها، تصریح و دقت در خصوصی‌سازی است که بر این اساس باید دست بخش خصوصی را بگیریم.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24