Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

مهر: محمد شریعتمداری در مراسم افتتاح بزرگترین نیروگاه برق خورشیدی ایران با بیان اینکه هنوز قوانین و مقررات كشور به طور كامل از حركت ارزشمند و شتابان در حوزه تولید انرژی های نو حمایت نمی كند، گفت: از این رو ضرورت تدوین مقررات و مشوق های حركت در جهت شتابان تر شدن روند تولید انرژی ‌های نو بیش ازپیش احساس می شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اعلام اینکه یكی از مواهب بزرگی كه ایران اسلامی از آن بهره مند است 400 میلیارد بشكه معادل نفت، به عنوان مجموع ذخایر نفتی و گازی كشور است، تصریح کرد: ایران دارنده بزرگترین ذخایر نفت وگاز جهان بوده اما با وجود چنین جایگاهی درعرصه ذخایر سوخت‌های فسیلی در جهان، در ایران افكار و اندیشه های ارزشمند جوانان و دانشمندان این مرز و بوم حركت شتابنده ای برای تولید انرژی های پاك انجام دادند.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به 170 سیاست جدید دولت در عرصه خروج از ركود اقتصادی بدون تورم، بیان كرد: یكی از نكات مهم در سیاست‌های خروج غیرتورمی از ركود، تأمین مشوق های لازم برای تولید انرژی بیشتر در كشور با استفاده از سوخت پاك است.

این مقام مسئول با بیان اینكه مصرف انرژی در جهان در سال های آتی با روندی رو به رشد مواجه خواهد بود، یادآور شد: براساس نتایج مطالعات انجام شده، تا سال 2050 میلادی بیش از70 درصد به مصرف انرژی جهان افزوده خواهد شد و سهم استفاده ازسوخت های فسیلی كه امروز درجهان 80 درصد است، تا سال 2050 به میزان 20 درصد كاهش پیدا خواهد كرد.

وی افزود: استفاده از انرژی‌های نو و به ویژه انرژی خورشیدی درجهان از 4.7 دهم به 6.2 دهم درصد رسیده كه البته این رقم قانع كننده نیست، اما در كشورمان به جهت گیری های اصولی كه دنیا در زمینه زیست محیطی، نزدیك می شویم.

شریعتمداری در تبیین یكی از ویژگی‌های استراتژیک بهره گیری از انرژی خورشیدی اظهار داشت: یكی از خصوصیات مهم این است كه انرژی خورشیدی در اندازه های گوناگون، از یك واحد مسكونی كوچك تا ایجاد واحدهایی كه در حد و اندازه 514 كیلوواتی است، قابلیت بهره برداری دارد.

معاون رئیس جمهور از هزینه های اندك تعمیر و نگهداری نیروگاه خورشیدی، روش سهل و آسان راهبری این نیروگاه، سرعتی كه درنصب و راه اندازی واحدهای تولید انرژی خورشیدی در جهان موجود است وعمر مفید بالای نیروگاه های خورشیدی (قریب 25 سال) را از دلایل اساسی دانست كه كشور را بیش از سایر انرژی های نو به سمت انرژی خورشیدی هدایت می كند.

وی با بیان اینكه امروز بالغ بر 98 درصد مصرف سوخت نیروگاه ‌های كشور از محل سوخت ‌های فسیلی است، تاکید كرد: تنها 2 درصد مصرف سوخت نیروگاه های كشور به سایر اقلام انرژی اختصاص دارد كه بخش كوچكی ازآن انرژی خورشیدی است كه باید در آینده بتوانیم برای افزایش این سهم، گام های قابل توجهی برداریم.

گفتنی است، بزرگترین نیروگاه خورشیدی از ظرفیت تولید 514 كیلووات وات برق پاک برخوردار بوده که در استان البرز به بهره برداری رسیده است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24