Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 معاون اول رییس جمهوری روز دوشنبه در آیین افتتاح پروژه های توسعه شركت فولاد مباركه گفت: در كشوری زندگی می كنیم كه نیازمند توسعه ی صنعت فولاد است و این یكی از فرصت های طلایی است كه در اختیار ما قرار دارد.

اسحاق جهانگیری با بیان اینكه باید به سمت توسعه ی صنایع دانش بنیان و متكی به فكر و اندیشه رفت و در كشور ایران ، این مهم جای كار دارد، افزود: ایران دارای جمعیت جوان دانش آموخته دانشگاهی است كه قادر به تولید است.
وی ادامه داد: اگر از فرصت نسل جوان استفاده نكنیم تبدیل به تهدید می شود زیرا در این صورت اگر جوانی نتواند هزینه های زندگی را تامین كند، آسیب ها در كشور افزایش یافته و كنترل آنها باعث صرف هزینه های بسیاری می شود.
جهانگیری افزود: چالش جدی كشور معضل بیكاری است كه باید برای اشتغال سرمایه گذاری كنیم .
وی با بیان اینكه در فعالیت های اقتصادی و تولیدی امر سرمایه گذاری بسیار مهم است، گفت: صنایع باید از محل اعتبارات خود منابع را بازپرداخت كنند و سود مورد انتظار به دست آورند و این علامتی برای سرمایه گذاری دیگران است .
وی ادامه داد: میزان تورم تا پایان تیر به 25 درصد رسید این در حالی است كه پیش بینی می شد این رقم تا آخر امسال به این میزان برسد. امیدواریم تا پایان امسال میزان تورم به كمتر از 25 درصد برسد در حالی كه پیش بینی كارشناسان ما رقمی كمتر نشان می دهد.
جهانگیری افزود: ایران جزء پنج كشوری است كه تورم دو رقمی دارد در حالیكه وضعیت اقتصاد كشورهای دیگر با ایران بسیار متفاوت است.
وی با اشاره به مو ضوع خروج از ركود گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی و كارخانه ها در سال های گذشته به دلیل مشكلات اقتصادی ، تحریم ها و مدیریتی با كاهش تولید و از دست رفتن نیروی انسانی مواجه شدند.
معاون رییس جمهوری با تاكید بر اینكه برای خروج از ركود كار علمی دقیقی توسط دولت انجام شده است، افزود: در این باره 177 بند سیاست نهایی شده است. برای بخشی از آنها نیاز به تصویب مجلس داشتیم و مجلس نیز با فوریت آن موافقت كرد. امیدواریم
تا یك ماه آینده این موضوع پس از تصویب مجلس شورای اسلامی در اختیار دولت قرار گیرد.
جهانگیری افزود: حدود 30 بند سیاستی به دستگاههای دولتی ابلاغ شده است و هفته آینده نیز سیاست های درون دستگاهی ابلاغ می شود.
معاون اول رییس جمهوری اظهار كرد: بودجه های عمرانی در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو و نیم برابر شده و با وجود اینكه در سه ماهه نخست امسال، میزان فروش نفت نسبت به پایان سال 92 كمتر شده است.
وی تحرك بخش مسكن و صنایع معدنی را برای توسعه ی صنعت فولاد ضروری دانست. سنگ آهن، منابع انرژی و نیروی انسانی متخصص موجب می شود كه این صنعت یكی از بهترین رشته ها برای سرمایه گذاری باشد.
جهانگیری گفت: در زمینه تولید فولاد با گلوگاهی مانند تامین كنستانتره و گندله مواجه شده ایم.
وی با بیان اینكه صنایع پایین دستی فولاد باید جدی گرفته شود افزود: اگر شركت فولاد مباركه دچار كاهش تولید شود یك هزار واحد صنعتی دچار بحران می شود. یكی از مظلوم ترین صنایع بزرگ خودرو ساز ها هستند زیرا صنعت كشور را به حركت وامی دارند. معاون اول رییس جمهوری افزود: برای توسعه ی صنعت فولاد باید یك توازن از ابتدا تا انتهای خط تولید طراحی شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24