Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 طرح مطالعه و مدلسازی حوضه های رسوبی و سیستمهای نفتی خلیج فارس و دریای عمان که بزرگترین طرح پژوهشی وزارت نفت به شمار می رود، مراحل نهایی خود را پشت سر می گذارد.

به گزارش شانا، جانشین رئیس پردیس بالادستی پژوهشگاه صنعت نفت روز گذشته (دوشنبه، ٣ شهریور) در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در محل پژوهشگاه برگزار شد، با اعلام این خبر افزود: طرح مروارید خلیج فارس با هدف آگاهی از منابع هیدروکربوری موجود و قابل اکتشاف در خلیج فارس و دریای عمان و کاهش ریسک اکتشاف در این مناطق، با نظارت شرکت نفت فلات قاره ایران در دستورکار پژوهشگاه صنعت نفت قرار گرفت و هم اکنون در مراحل نهایی قرار دارد. 
سیدعلی معلمی ادامه داد: همچنین طرح مطالعه یکپارچه افقهای مخزنی در دشت آبادان نیز با هدف تعیین دلایل ایجاد ناهمگونی این افقها و کاهش هزینه های اکتشافی و عملیاتی در پردیس بالادستی پژوهشگاه دنبال می شود. 
بررسی شیلهای گازی لرستان با هدف افزایش ذخایر استراتژیک کشور
وی به طرح اکتشاف منابع هیدراتهای گازی دریای عمان اشاره و تصریح کرد: این طرح نیز با هدف تعیین و ارزیابی کمی منابع عظیم هیدراتهای گازی عمان با نظارت مدیریت اکتشاف در دست اقدام و پیشرفت آن از روند مطلوبی برخوردار است. 
معلمی تصریح کرد: بررسی شیلهای گازی منطقه لرستان نیز باهدف تخمین حجم گاز موجود در این شیلها و بالابردن ذخایر استراتژیک کشور آغاز شده است. 
جانشین رئیس پردیس بالادستی پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به ارزیابی، گسترش و بروزرسانی آزمایشگاه های سنگ و سیال بر اساس استانداردهای روز شرکتهای دنیا افزود: هم اکنون نمونه سنگهای غالب مخازن کشور در پژوهشگاه صنعت نفت در حال آنالیز و پژوهشگاه در این زمینه به پیشرفتهای خوبی دست یافته است.
اعلام آمادگی پژوهشگاه برای اجرای پایلوت ازدیاد برداشت در میدانهای نفتی
این مقام مسئول به تشریح فعالیتهای پردیس بالادستی در حوزه تولید و توسعه میدانها پرداخت و گفت: پژوهشگاه صنعت نفت برای نخستین بار پایلوت ازدیاد برداشت را ارائه داد که این طرح پایلوت در میدان یادآوردان در حال انجام است. 
وی افزود: پژوهشگاه آمادگی دارد پایلوت ازدیاد برداشت را در هر یک از میدانهای نفتی کشور اجرا کند. 
معلمی طرح خودکفایی در تولید افزایه های شیمیایی پرمصرف را به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای پردیس بالادستی مورد اشاره قرار داد و گفت: در بحث مطالعه جامع یک میدان نیز مطالعه میدان دارخوین و یادآوران با نظارت شرکتهای اروندان و متن در برنامه پژوهشگاه صنعت نفت قرار دارد. 
احیای چاه های خارج از مدار میدان پارسی
وی با بیان اینکه پژوهشگاه صنعت نفت اتخاذ رویکرد افزایش تولید را در کنار ازدیاد برداشت با تاکید بر روشهای چاه محور مدنظر دارد، تصریح کرد: در این حوزه، ١٠ چاه خارج از مدار میدان پارسی بررسی و راهکارهای احیای این چاه ها ارائه شده است. 
معلمی از آمادگی پژوهشگاه صنعت نفت برای صنعتی سازی چاههای هوشمند نیز خبر داد.
مراسم گرامیداشت هفته دولت روز گذشته (٣ شهریورماه) با حضور رئیس و اعضای هیئت مدیره پژوهشگاه صنعت نفت در محل مرکز همایشهای بین المللی پژوهشگاه برگزار شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24