Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

هم اکنون دو موضوع لایحه خروج از رکود اقتصاد و مذاکرات هسته ای، برای بازار سرمایه با اهمیت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به لایحه رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقا نظام بانکی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر یک فوریت آن به تصویب رسیده است و چنانچه به قانون تبدیل شود، دولت باید نرخ سود بانکی را کاهش دهد که این موضوع تاثیر مثبتی بر بازار سرمایه خواهد داشت.
سهراب حقیقی دومین عامل موثر بر بازار را در این روزها، مذاکرات بین المللی ایران عنوان کرد و ادامه داد: با مثبت بودن این مذاکرات، انتقال منابع به داخل کشور را شاهد خواهیم بود و مراودات بین المللی نیز افزایش می یابد.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون بازار در شرایط کف قیمتی قرار دارد، خاطرنشان کرد: دیگر فروشنده جدی در بازار وجود ندارد و بهترین موقع برای خرید سهام است.
حقیقی در خصوص صنایع پیشرو بازار از نظر سرمایه گذاران در این روزها، ابراز داشت: در شرایط فعلی، کانی های غیرفلزی بیشتر پول بازار را به سمت خود جذب کرده اند. همچنین این روزها قطعه سازی ها هم مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته اند.
این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: دلیل انتخاب این صنایع و شرکت های کوچک توسط سرمایه گذاران، روند سودآوری آنها است که نسبت به قبل بهتر شده است. دومین دلیل هم این است که سهام این شرکت ها از حجم مبنای بالایی برخوردار نیستند و با معامله سهام در حجم معمولی، سهام داران شاهد رشد قیمت سهم خواهند بود.
وی با اشاره به اینکه سهام داران به سمت سهام شرکت های کوچک متمایل شده اند، ادامه داد: تعدادی از شرکت های کوچک نسبت به سال قبل رشد کرده اند. به علاوه روند سودآوری بهتری دارند و با توجه به در اختیار داشتن بخش زیادی از سهام توسط سهام دار عمده، امکان رشد قیمت بیشتری وجود دارد.
حقیقی تاکید کرد: البته این رویکرد سفته بازی حساب نمی شود و اقبال سهام داران به این شرکت ها برنامه های توسعه ای بازار و افزایش تولید آنها است، به طوری که این شرکت ها چشم انداز خوبی برای سال آتی خود دارند وپیش بینی ها هم حاکی از آن است که سال آینده سودآوری بیشتری نسبت به امسال خواهند داشت.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24