Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست، احداث سدهای آبی غیر استاندارد، برداشت بی رویه از منابع سفره های آبی زیرزمینی و کاهش بارندگی را از عوامل مهم بروز خشکسالی فعلی در کشور عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار روز دوشنبه در سومین روز از هفته دولت و در حاشیه آئین تجدید میثاق جمعی از کارکنان سازمان حفاظت از محیط زیست با امام راحل (ره) اظهار داشت: متاسفانه در بحث مدیریت کلان آب به خصوص احداث سدهای آبی در مناطق مختلف کشور ملاحظات و ارزیابی زیست محیطی لازم صورت نگرفته است.
وی افزود: احداث سدهای بیش از نیاز به دلیل نوع سازه هایی که در ساخت آنها استفاده شده مانع از جاری شدن آب ها در منابع طبیعی و سیراب شدن رودخانه ها و سفره های زیر زمینی در مناطق مختلف کشور شده است.
به گفته ابتکار، علاوه بر سدسازی با سازه های غیراصولی، کاهش بارندگی و همچنین برداشت بی رویه از منابع آبی و سفره های زیر زمینی به خصوص در دهه اخیر و عدم نظارت شایسته دولت در این خصوص از عوامل بروز خشکی رودخانه ها و تالاب های کشور و بروز خشکسالی فعلی است.
وی، همچنین ضمن تاکید بر لزوم بازنگری جدی در سیاست های کلان بخش کشاورزی اظهارداشت: بخش کشاورزی در کشورمان در شرایط فعلی نیازمند یک انقلاب و تحول اساسی در زمینه شیوه ها و روش های مصرف بهینه آب و همچنین توجه به الگوی صحیح کشت است و در غیر اینصورت مشکل کم آبی کشور و خشکسالی حادتر خواهد شد.
معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست در ادامه، سیاست های کلان دولت در خصوص حفظ منابع آبی کشور و همچنین تغییر رویکرد و شیوه مردم در خصوص استفاده بهینه از آب در بخش های مختلف را در مبارزه با پدیده خشکسالی بسیار بااهمیت دانست.
ابتکار، همچنین در خصوص علت آتش سوزی اخیر در جنگل های استان گلستان اظهارداشت: بر اساس گزارش های واصله بخشی از این آتش سوزی عمدی و بخشی نیز سهوی بوده است که در این خصوص یک گزارش از طرف سازمان به دولت ارائه شده است.
وی در ادامه، با اشاره به گرمای بیش از حد فصل تابستان و خشکی بیش از اندازه مناطق طبیعی و جنگلی کشور، به مردم توصیه کرد به منظور مقابله با آسب رسانی به طبیعت از هرگونه ایجاد اشتعال در جنگل ها و پارک ها به خصوص مناطق جنگلی خشک خودداری نمایند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24