Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 محصولات پتروشیمی و فرآورده های نفتی در ٥ ماه نخست امسال سهم ٩ هزار میلیارد تومانی از معامله‌های بورس کالا را به خود اختصاص دادند.

به گزارش شانا، حسین پناهیان، مدیرعامل بورس کالای ایران اظهار داشت: ارزش کل معامله‌های بورس کالا در ٥ ماه نخست امسال ٢٤ هزار و ٦٠٠  میلیارد تومان بوده است و ١٧ هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان حجم معاملات نقدی و ٧ هزار و ٣٠٠ میلیارد تومان قراردادهای آتی بوده است.
پناهیان افزود: حجم کل معامله‌ها در بخش نقدی ٩ میلیون و ٧٢٦ هزار تن در سه گروه صنعتی و معدنی، پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی و کشاورزی بوده است.
وی ادامه داد: در بخش پتروشیمی و فرآورده های نفتی در مجموع ٩ هزار میلیارد تومان معامله با حجم ٤ میلیون  ٥٨٦ هزار تن محقق شد که دستاورد مطلوبی به شمار می رود.
مدیر عامل بورس کالا با بیان این که ارزش معامله‌های فرآورده‌های نفتی در ٥ ماه نخست امسال ٤ هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان بود گفت: حجم این معامله‌ها ٣ میلیون و ١٣٣ هزار تن بوده است.
وی افزود:در بخش پتروشیمی نیز که شامل محصولات پلیمری و شیمیائی است معامله‌ها واقعی شده و آمار واقعی در عرضه و تقاضا رقم خورده است بطوریکه در بخش شیمیائی معامله ها ٨٤٥ میلیارد تومان به حجم ٤٦٠ هزارتن بوده است.
پناهیان ادامه داد: در بخش پلیمری نیز ٣٩٠٠ میلیارد تومان معامله را در ٥ ماه گذشته شاهد بودیم که حجم این معامله‌ها ٩٩١ هزار تن بوده است.
وی با بیان این که حجم محدودی معامله گازها و خوراکها در بورس کالا انجام می‌شود گفت: ارزش معامله این محصولات ٢٦٠ میلیارد تومان به حجم ١٨٠٠ هزار تن بوده است.
مدیر عامل بورس کالای ایران افزود: ٧ پالایشگاه و حدود ٣٠ مجتمع پتروشیمی و نیز ٣٥ تولید کننده قیر و عایق های رطوبتی محصولات و فرآورده‌های خود را بطور منظم در بورس کالا عرضه می‌کنند.
وی ادامه داد: همکاری و تعامل خوبی با عرضه کنندگان مورد اشاره وجود دارد و بورس کالا آمادگی دارد تا همکاریهای خود را با تولیدکنندگان محصولات و فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی افزایش دهد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24