Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 معاون امور حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه درباره ادامه اعمال تحریم های جدید امریکا علیه کشورمان هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران، تحریم شرکت مدیریت ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای و 16 شرکت کشتیرانی در کمتر از یک هفته پس از توافق ژنو، یعنی در 8 آذر 1392، تحریم پنج شرکت در 21 آذر 1392 و تحریم 18 شرکت و 14 شهروند ایرانی در 17 بهمن گذشته از مهم‌ترین تحریم‌های جدید امریکا و اروپا در یک سال اخیر بوده است.
عراقچی تأکید دارد براساس توافقنامه ژنو نمی‌بایست هیچ تحریم جدیدی به تحریم‌های پیشین اضافه می شد.
عضو ارشد تیم هسته ای در پاسخ به این پرسش که چرا امریکایی‌ها به رغم توافق ژنو مبنی بر ممنوعیت اعمال تحریم‌های جدید علیه کشورمان چنین تحریم‌هایی را اعمال کرده‌اند گفت: امریکایی‌ها معتقدند که تحریم هایی در گذشته وجود داشته و کماکان هست که بر اساس آن اگر شرکتی آن تحریم ها را نقض کند آنان می توانند آن را به فهرست تحریم‌ها اضافه کنند و این تحریم جدیدی نیست.
عراقچی با تأکید بر اینکه ما با این تفسیر آنان کاملا مخالفیم و آن را تحریم جدید محسوب می کنیم افزود: بارها به آنان در این خصوص تذکر داده‌ایم و یک بار مذاکرات کارشناسی را قطع کردیم و بازگشتیم.
تحریم‌های جدید در یک سال اخیر درحالی وضع و اجرا شده است که ایران به اذعان غربی‌ها به همه تعهداتش در توافق ژنو  و گاه فراتر از آن عمل کرده است همچنان که آمانو در گزارش‌های اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر پایبندی ایران به تعهداتش صحه گذاشته است و 26 مرداد نیز پس از دیدار با صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی به این موضوع اذعان کرد.
تحریم های جدید امریکا ، برخی از مسئولان دیپلماسی و هسته ای کشورمان را به واقعیات تاریخی روابط ایران و امریکا مؤمن‌تر کرده است.
وزیر امور خارجه در این باره تصریح می کند: امریکایی‌ها سابقه بسیار بدی درنحوه رفتار با جمهوری اسلامی ایران و مردم ایران دارند؛ مردم ما، سیاستمداران ما، مسئولان ما و رهبر معظم انقلاب حق دارند که به رفتار امریکایی ها بدبین باشند و ما هم به آنها با بدبینی نگاه می کنیم.
رئیس سازمان انرژی اتمی نیز با طرح این پرسش که «از کی تا به حال باید به امریکایی‌ها اعتماد کرد؟» افزود: امریکا همیشه به نقض عهد و پیمان اشتهار داشته و در طول تاریخ معاصر و تجربه ما این مسئله به وضوح دیده شده است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24