Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 رییس سازمان حج و زیارت ملاحظات این سازمان برای انتقال پروازهای حج ۹۳ از فرودگاه مهرآباد تهران به فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) در اتوبان قم را اعلام كرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، مهندس سعید اوحدی، رییس سازمان حج وزیارت اظهار داشت: سالن فرودگاه امام خمینی (ره) نمی‌تواند به طور همزمان پاسخگوی حجم سنگین زائران حج تمتع و مسافران عادی باشد بنابر این باید سالن خروج زائران حج جدا باشد.
رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینكه پاركینك زائران حج تمتع برای ورود به فرودگاه باید مجزا باشد، افزود: زائران حج با اتوبوس وارد فرودگاه می‌شوند و در شرایط فعلی ورودی ترمینال‌های مسافری فرودگاه امام (ره) جوابگوی توقف همزمان ۱۲ تا ۱۵ اتوبوس نیست.
اوحدی توضیح داد: انجام یك پرواز با ظرفیت ۴۸۰ نفر، معادل ۱۲ اتوبوس است و باید این تعداد اتوبوس به طور همزمان وارد فرودگاه شوند در حالی كه با شرایط فعلی اگر سه اتوبوس وارد فرودگاه شود، ترافیك سنگینی ایجاد خواهد شد.
رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینكه حضور وابستگان زائران در هنگام رفت و برگشت، ترافیك زیادی را ایجاد می‌كند، گفت: بنابر این باید دسترسی ورود زائر به فرودگاه و سالن‌های ورودی و خروجی جداگانه ای برای حجاج تعریف شود.
اوحدی ادامه داد: البته وضعیت بار زائر نیز باید روشن شود كه هنوز كاملا روشن نشده است.
رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینكه اصل تامین رفاه و آسایش زائران است، گفت: سال گذشته نیز شركت فرودگاه‌های كشور قول داده بود پروازها به فرودگاه امام خمینی (ره) منتقل شود اما به دلیل اینكه ملاحظات مورد نظر سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری فراهم نشد، یك هفته قبل از آغاز اعزام، پروازها از مهرآباد انجام شد.
اوحدی ادامه داد: امسال نیز ملاحظاتی وجود داشت كه در همین ارتباطات گروهی متشكل از كارشناسان سازمان حج و زیارت، بعثه مقام معظم رهبری و شركت فرودگاه‌های كشور بازدید میدانی از فرودگاه امام (ره) داشتند.
رییس سازمان حج و زیارت اضافه كرد: اگر ملاحظات اعلام شده توسط شركت فرودگاه‌های كشور اعمال شود، به طور قطع پروازهای حج از فرودگاه امام (ره) انجام می‌شود و در غیر این صورت، پروازها از فرودگاه مهرآباد انجام خواهد شد.
به گفته اوحدی مهلتی كه سازمان حج و زیارت به شركت فرودگاه‌های كشور برای اعمال ملاحظات مد نظر این سازمان داده، هفته جاری پایان می‌یابد و اواخر هفته جاری آخرین گزارش شركت فرودگاه‌ها در خصوص این موضوع ارایه می‌شود.
وی تاكید كرد: البته سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری امیدوار هستند تا شركت فرودگاه‌ها نسبت به اجرای ملاحظات و تمهیدات به منظور تامین رفاه زائران در فرودگاه امام (ره) اقدام كند تا پروازها از این فرودگاه انجام شود.
حسن سرخوش، مدیر كل برنامه ریزی سازمان حج و زیارت نیز پیشتر درباره انجام پروازهای حجاج از فرودگاه امام خمینی (ره) گفته بود: در این زمینه جلسات متعدد كارشناسی برگزار شده و هم اكنون نیز هیاتی از سامان حج و زیارت در فرودگاه امام حضور دارند و روند اجرایی پروازها و آماده شدن آنها را پیگیری می‌كنند.
وی افزود: از ایستگاه پروازی تهران در فرودگاه امام خمینی (ره) زائران شش استان، قم، لرستان، سمنان، البرز، قزوین و خود تهران به عربستان اعزام خواهند شد و باید برنامه ریزی زائران تهرانی به صورتی انجام شود كه بدرقه آنها در داخل شهر صورت گیرد.
وی مشایعت كنندگان حجاج را به حاضر نشدن در فرودگاه امام خمینی (ره) توصیه كرد و گفت: جایی برای بدرقه در فرودگاه امام خمینی (ره) تدارك دیده نشده است تا مراجعه زیادی به این فرودگاه انجام نشود.
سرخوش خاطر نشان كرد: براساس تفاهمات صورت گرفته و طی دستورالعملی كه به استانها از جمله تهران ارسال شده است مشایعت و بدرقه زائران تهرانی از داخل شهر صورت می‌گیرد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24