Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 معاون وزیر راه و شهرسازی از ورود شناورهای با ظرفیت 80هزار تنی خبر داد و گفت: سیاست کلی در بنادر کاهش تعداد شناورهای کوچک و افزایش تعداد شناورهای بزرگ‌تر است.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛محمد سعیدنژاد اظهار کرد: در حالی که از کلیه ظرفیت صادرات و واردات مواد نفتی و غیر نفتی در بنادر کشور استفاده نمی‌شود، از ابتدای سال تاکنون ظرفیت بنادر با رشد 10درصدی همراه شده است. مدیر عامل سازمان بنادر دریایی تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت بنادر کشور صادرات و واردات 185میلیون تن مواد نفتی و غیر نفتی به جز نفت خام است که در حال حاضر فقط از 140 میلیون تن ظرفیت استفاده می‌شود.
وی در مورد تعداد شناورهای موجود در بنادر کشور افزود: سیاست کلی در این بنادر کاهش تعداد شناورهای کوچک و افزایش تعداد شناورهای بزرگ‌تر است. این سیاست به این منظور است که ظرفیت صادرات و واردات این بنادر بیشتر شود و با این برنامه به سمت ورود کشتی‌های بزرگ‌تر برویم .
مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرده است: این برنامه در راستای افزایش ظرفیت صادرات و واردات است، بدین صورت که با وجود کشتی‌های کوچک میزان بهره‌وری کمتر می‌شود و کشتی‌های بزرگ این میزان بهره‌وری را افزایش می‌دهد. چرا که کشتی‌های کوچک زمان زیادی برای تخلیه و بارگیری تلف می‌کنند. 
وی با بیان اینکه سیاست کلی و فضای به وجود آمده در ماه‌های گذشته ورود لاینرهای بزرگتر را فراهم کرده است، تصریح کرد: این در حالی است که ظرفیت بنادر امام خمینی و شهیدرجایی بیشتر شده‌ است و درحال حاضر این بنادر آمادگی پهلوگیری کشتی‌های با آبخور 17 متر را دارند. 
سعیدنژاد تاکید کرد: این افزایش پهلوگیری در بنادر ایران بدین معنی است که ما در حال حاضر آمادگی پهلودهی به بزرگ‌ترین کشتی‌های دنیا را داریم .بنابراین برنامه و سیاست کلی توسعه بنادر نیز ورود کشتی‌های بزرگ و افزایش میزان بهره‌وری است.
به گفته سعیدنژاد ، ظرفیت هر یک از این کشتی‌ها 50هزار تا80هزار تن است.
معاون وزیر راه وشهر سازی درباره میزان اعتبارات در نظر گرفته شده برای توسعه بنادر گفت: در سال جاری حدود 800 میلیارد تومان اعتباری است که سازمان دارد  و همچنین برنامه مهمتری برای جذب سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی متمرکز شده است و پیش‌بینی می‌شود این سرمایه گذاری به حدود 1700 میلیارد تومان برسد.
مدیر عامل سازمان بنادرو دریانوردی در پاسخ به وضعیت صادرات مواد معدنی همچون سنگ‌آهن افزود: مشکل صاردات سنگ‌آهن بیشتر مربوط بازار این مواد است و ارتباطی با حمل‌ونقل ندارد ، این امر بیشتر به دلیل نوسانات بازار این مواد خام و معدنی است اما آنچه که در سیاست کلی صادرات وجود دارد، این است که مواد خام کمتری صادرشود، بنابراین میزان صاردات این مواد خام و معدنی بیشتر به مسیر و نوع کشتی بستگی دارد.
وی در ادامه با اشاره به ظرفیت انبارهای کشور گفت:بیشترین درآمد تاخیر  انبار و صادرات سنگ آهن در بندر شهید رجایی بوده است ، به گونه‌ای که از 21 میلیون تن سنگ‌اهن صادر شده سال گذشته ، 19 میلیون تن از طریق این بندر صورت گرفته است. 
سعید نژاد افزود: درحال حاضر نیز محوطه200 هکتاری دراین بندر تعبیه و برای انبارداری مورد استفاده قرارگرفته است. همچنین در چارچوب توسعه افزایش صادرات و واردات با کشتی‌های بزرگ ، تسهیلات نیز در حال فراهم شدن است .
وی بااشاره به توسعه گردشگری در بنادر کشورتصریح کرد: سیاست کلی توسعه این بنادر ، توسعه توریستی دریایی آن هم از سوی ناوگان جدید و امن است. در حال حاضر 56 دستگاه شناور در  چهار سال گذشته به این بنادر افزوده شده‌ و تامین تسهیلات بانکی نیز در حال پیگیری است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24