Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 معاون اجرایی رئیس جمهوری گفت: هرچند بعد از سال ٨٣ درآمدهای نفتی افزایش یافت اما رکود اقتصادی سختی نیز در کشور ایجاد شد.

به گزارش شانا، محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس جمهوری امروز (دوشنبه، ٢٧ مردادماه) با حضور در چهارمین همایش صادرات غیر نفتی که در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد گفت: در طول دوره تصدی خود در وزارت بازرگانی در سالهای گذشته هشت بار در همایشهای صادرات غیر نفتی شرکت کرده‌ام و در آنجا نیز از موانع صادرات غیر نفتی سخن گفته‌ام اما، امروز سیاستهایی در کشور به اجرا درآمد که این همایش دوباره در حال برگزاری است.
وی با طرح این سوال که آیا با بهره‌مندی از سیاستهای اقتصاد مقاومتی می‌توانیم از تنشهای درونزای اقتصادی عبور کنیم افزود: سیاستهای اقتصاد مقاومتی و اجرای درست آن راهگشایی برای افزایش صادرات غیر نفتی است و همین امر باعث خواهد شد تا ما بتوانیم از عوامل خصمانه دشمن نیز عبور کنیم، بنابراین صادرات غیر نفتی به عنوان عامل بازدارنده دشمنی‌های برخی کشورها است.
شریعتمداری تصریح کرد: به جز پیروزی انقلاب اسلامی پدیده‌های بی نظیر دیگری در تاریخ انقلاب ایران به وجود آمد و می‌توان عنوان کرد دوران طلایی و اقتصادی ایران به شمار می‌رفتند.
معاون اجرایی رئیس جمهوری به دو دوران طلایی و اقتصادی ایران در سالهای گذشته اشاره کرد و گفت: افزایش قیمت نفت و درآمدهای نفتی یکی در دهه ٤٠ و دیگری در دهه ٨٠ از دورانهای طلایی اقتصادی ایران بوده‌اند که متاسفانه به هیچ عنوان از آن دوران استفاده نشد.
وی ادامه داد: پس از سال ١٣٨٣ درآمدهای نفتی کشور افزایش یافت اما به این سوال پاسخ داده نشد که این درآمدها چرا از دست رفت؟ مگر چند بار چنین اتفاقاتی در تاریخ اقتصادی یک کشور پیش می‌آید؟
شریعتمداری عنوان کرد: دولت تدبیر و امید تاکنون به ٦ استان کشور کمک کرده و از محرومیتهای شهرهای مختلف کشور آگاه است و البته تمام همت خود را برای حل مشکلات کشور خرج می‌کند،چراکه امروز مشکلاتی نظیر بیکاری، فقر و فساد در برخی شهرها وجود دارد که زندگی مردم را با مشکلاتی مواجه کرده که این برای ما افتخارآمیز نیست و ما تحمل دیدن آنها را نداریم.
معاون اجرایی رئیس جمهوری افزود: به هیچ عنوان زحمات دولتهای گذشته را نادیده نخواهیم گرفت اما، ما با آن‌ چیزی که باید باشیم فاصله بسیاری داریم، باید دید رقبای ما در چه شرایطی هستند و فاصله ما با آنها تا چه میزان است.
وی ادامه داد: ملتی که نشاط داشته باشد می‌تواند سنگلاخها را طی کند اما، در یاس و نا امیدی و تهدید و انزوا حرکت بسیار سخت است.
شریعتمداری تصریح کرد: برخی کشورهای غربی در طول ٨ سال گذشته تمام تلاش خود را کردند تا ایران را به انزوا بکشانند و ما را با شرایط سختی مواجه کردند، تصورشان این بود که با یک فشار دیگر می‌توانند به اهداف خود برسند اما در ٢٤ خرداد ٩٢ مردم تصمیم دیگری گرفتند و دولت تدبیر و امید را انتخاب کردند که البته این امر باعث کاهش تهدیدهای آنها علیه ایران شد.
معاون اجرایی رئیس جمهوری گفت: اینک فرصت دیگری به دست آمده علما، دانشگاهیان، صنعتگران و همه صاحبان فکر و اندیشه باید یک فرصت بی بدیل را قدر بشناسند تا بتوانیم مسیر کنونی را طی کنیم.
شریعتمداری عنوان کرد: کشور در رکود عظیمی به سر می‌برد که از این موضوع نیز رنجهای بسیاری به ملت وارد شده بنابراین باید بتوانیم در پایان این ٤ سال، فعالیت و کارهایی انجام دهیم که در آینده پشیمان نباشیم.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24