Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

در حالیکه در بسته سیاست خروج غیر تورمی از رکود، به نقش مهم و کلیدی بازار سرمایه در تامین مالی بنگاه های اقتصادی اشاره شده ،اما حضور سکاندار بازار سرمایه در همایش رونمایی از این بسته بسیار کم رنگ توصیف شده است.

به گزارش ایران و جهان ، اشاره ویژه به نقش مهم بازار سرمایه در بسته سیاست خروج غیر تورمی از رکود، این نکته را به ذهن متبادر می کرد که رئیس سازمان بورس، در این همایش با توجه به نقش مهم بورس در بسته ،یکی از سخنرانان باشد.
اما شنیده شد که صالح آبادی در این همایش حضور پیدا نکرده و پیگیری ها از سازمان مشخص کرد که وی دیرهنگام در این همایش حاضر شده است. به هرحال حضور رئیس جمهور و وزیر اقتصاد در این مراسم ، انگیزه مهمی است تاجاییکه حتی این سازمان می توانست میزبان این رونمایی محسوب شود.
لازم به اشاره است، در این بسته اجرایی توجه به اینکه بازار سرمایه می تواند نقش مهم و بی بدیلی را در تامین مالی فعالیت های بنگاه های اقتصادی و بودجه دولت ایفا کند، آورده شده است که سیاست قطعی دولت، تقویت این نهاد به منظور نقش آفرینی مؤثرتر در روند توسعه اقتصاد ملّی است.
همچنین افزوده شده است: در شرایط کنونی اقتصاد ایران که بسیاری از بنگاه های اقتصادی و دولت در تنگنای شدید مالی به سر می برند و تامین مالی غیرتورمی بنگاه ها و بودجه دولت برای ایجاد تحرّک در اقتصاد و خروج غیرتورمی از رکود یکی از نیازهای مهم اقتصاد کشور است، نقش و اهمیت بازار سرمایه بیش از پیش برجسته و نمایان می شود.
از این رو دولت در چارچوب سیاست های خروج از رکود اقتصادی در سال ۹۳، مجموعه سیاست هایی برای تنظیم و توسعه بورس‌های کالایی تهیه کرده است. مجموعه سیاست های دولت برای توسعه بورس های کالایی با رویکرد تحقق اهداف زیر طراحی شده اند: افزایش نقش تامین مالی مبتنی بر کالا، کمک به تامین مالی بنگاههای اقتصادی از طریق اوراق بهادار، تنوع دادن به ابزارها و نهادهای تامین مالی به منظور پوشش دادن کلیۀ نیازهای سرمایه‌گذاران و شرکت های سرمایه پذیر و قویت نقش بازار اولیه در تشکیل سرمایه.
لازم به ذکر است صالح آبادی در مراسم تجلیل از خبرنگاران که شنبه شب (25 مرداد)در باشگاه وزارت اقتصاد و دارایی نیز برگزار شد حضور نداشت .

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24