Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

"آخرین خبرها از خصوصی سازی سرخابی"؛ "خبری مهم در مورد سهام عدالت کارگران فصلی و ساختمانی"؛ "تفاهم وزارتخانه های نفت و اقتصاد در زمینه خصوصی سازی" و "فروش 100 میلیارد دلار از دارایی های دولت در قالب خصوصی سازی " مهمترین عنوانهای خبری حوزه خصوصی سازی در هفته گذشته هستند.

به گزارش خبرنگار بورس24 ؛ مهمترین خبرهای خصوصی سازی در هفته ای که گذشت از این قرار است:

خصوصی‌سازی واقعی، راهکار برون‌رفت از رکود

در هفته ای که گذشت رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمانشاه گفت: تنها با تکیه بر خصوصی‌سازی واقعی و توجه کامل به مبحث تولید، شرایط پیشرفت فراهم می‌شود تا بتوان از شرایط فعلی رکود خارج شد.

خروج غیرتورمی از رکود، خصوصی سازی در حوزه انرژی را فعال می کند

همچنین عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: دولت باید در حوزه انرژی خصوصی سازی واقعی را زنده و فعال و به سرعت واحدهای این حوزه را به بخش خصوصی واگذار کند.

محمد مهدی راسخ افزود: دولت باید با استفاده از بسته خروج غیرتورمی از رکود بتواند فرآورده های نفتی را به محصولات با ارزش بالا تبدیل کند و با واگذاری فروش نفت به بخش خصوصی راه را برای این بخش هموار کند.

تفاهم وزارتخانه های نفت و اقتصاد در زمینه خصوصی سازی

خبر دیگر این که معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت با اشاره به اینکه هرگونه تغییر در واگذاری شرکتهای نفتی مستلزم تصویب در مراجع قانونی است گفت: خوشبختانه وزارت نفت، وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان خصوصی سازی درباره موضوعهای مورد نظر وزارت نفت، به تفاهم کلی رسیدند.

منصور معظمی تاکید کرد: تغییری در واگذاری شرکتهای نفتی نسبت به گذشته صورت نگرفته و هرگونه تغییری مستلزم تصویب در مراجع قانونی است.

کارگران کارون شوشتر ۸ ماه پس از خصوصی سازی، به کار باز نگشته‌اند

دبیر خانه کارگر شوشتر هم از بلاتکلیفی کارگران کاغذ سازی کارون بعد از واگذاری این واحد به بخش خصوصی خبر داد و گفت: این واحد تولید کاغذ بعد از گذشت ۸ ماه از واگذاری به بخش خصوصی هنوز راه اندازی نشده است.

سید علی علیزاده افزود: قرار بود بعد از آنکه کارخانه کاغذ سازی کارون شوشتر به بخش خصوصی واگذار شد سریعا این واحد با جذب کارگران سابق خود فعالیت تولیدی را از سر بگیرد که پس از گذشت هشت ماه هنوز کارگران بازنگشته اند.

استقلال و پرسپولیس تا پایان سال واگذار نمی شوند

اما در هفته ای که گذشت معاون حقوقی وزارت ورزش و جوانان گفت: با گذشت یک ماه هنوز سازمان خصوصی سازی نسبت به معرفی دو تیم حسابرس قانونی برای استقلال و پرسپولیس اقدام نکرده است و به نظر می‌رسد با این شرایط در سال جاری مزایده و واگذاری این دو باشگاه انجام نشود.

امیررضا خادم از سازمان خصوصی سازی خواست نسبت به اجرای این موضوع اقدام کند.

پاسخ خصوصی‌سازی به خادم در خصوص عرضه سهام سرخابی

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی هم در واکنش به اظهارات امیررضا خادم، از واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در سه ماهه سوم امسال خبر داد.

پوری‌حسینی گفت: متاسفانه تاکنون صورتهای مالی این دو تیم تهیه نشده است و هنوز مجمع عمومی دو باشگاه صورت‌های مالی جدید را در اختیار ما قرار نداده اند. صحبت‌های امیررضا خادم غیردقیق است، هر چند که من حساسیت‌های ایشان را متوجه می‌شوم.

وزارت ورزش برای تسریع در ارسال صورتهای مالی سرخابی وارد عمل شود

همچنین معاون سازمان خصوصی‌سازی گفت: نماینده تام الاختیار وزیر ورزش باید همکارهای لازم را برای روشن شدن تکلیف ورزشگاه‌های درفشی‌فر و مرغوبکار انجام دهد.

ابوالقاسم شمسی جامخانه افزود: در حال حاضر مهمترین بحث مربوط به واگذاری دو تیم سرخابی ارائه صورتهای مالی این دو باشگاه است که در صورت انجام آن، کار ارزش‌گذاری سهام استقلال و پرسپولیس انجام خواهد شد.

برای واگذاری سرخابی در پاییز به خصوصی سازی کمک می‌کنیم

اما پس از اظهارات روز گذشته امیررضا خادم مبنی بر این که با گذشت یک ماه هنوز سازمان خصوصی سازی نسبت به معرفی دو تیم حسابرس قانونی برای استقلال و پرسپولیس اقدام نکرده است و به نظر می‌رسد با این شرایط در سال جاری مزایده و واگذاری این دو باشگاه انجام نشود؛ رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی به صحبتهای نماینده تام الاختیار وزیر ورزش در امر واگذاری سرخابی‌ها واکنش نشان داد و گفت: صحبت‌های امیررضا خادم غیردقیق است و البته متوجه حساسیت‌های این کشتی‌گیر است.

بر این اساس؛ امیررضا خادم در تازه‌ترین اظهاراتش در واکنش به آمادگی سازمان خصوصی‌سازی برای عملیاتی شدن این موضوع گفته: خوشحالم که دوستان پاسخ ما را دادند و ما هم به سازمان خصوصی سازی کمک می‌کنیم در سه ماه سوم سال جاری این دو باشگاه واگذار شوند.

واگذاری سرخابی‌ها به محض دریافت صورت‌های مالی حسابرسی شده

رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: به محض دریافت صورتهای مالی حسابرسی شده، استقلال و پرسپولیس واگذار خواهند شد.

پوری حسینی افزود: خوشبختانه با اجماعی که در چند ماه گذشته میان دست اندرکاران واگذاری استقلال و پرسپولیس بوجود آمده است، دولت و هیات وزیران مصمم هستند تا سهام این دو تیم را به بخش خصوصی واگذار کنند.

تعیین تکلیف خرید و فروش سهام عدالت تا پایان امسال

خبر دیگر این که معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه 40 درصد تعاونی‌های کشور غیرفعال هستند گفت: خرید و فروش سهام عدالت تا پایان امسال تعیین تکلیف می‌شود.

سیدحمید کلانتری اظهار داشت: بخش تعاون بر اساس اصل 44 قانون اساسی باید در اولویت قرار گیرد و 30 درصد درآمد بخش خصوصی به سمت تعاونی سوق پیدا کند اما متأسفانه در این حوزه نیز فاصله زیادی داریم.

مرداد ماه، آخرین مهلت دریافت سهام عدالت کارگران فصلی و ساختمانی

مدیرکل دفتر امور سهام تخصیصی و عدالت نیز در هفته ای که گذشت گفت: تمام دارندگان دعوتنامه سهام عدالت کارگران فصلی و ساختمانی که تاکنون موفق به ثبت نام نهایی و دریافت برگه سهام عدالت نشده اند تا پایان مرداد ماه جاری فرصت دارند تا با مراجعه به شرکت های تعاونی سهام عدالت شهرستانی نسبت به ثبت نام نهایی و دریافت برگه های سهام عدالت اقدام کنند.

اسمعیل مختاری دولت آبادی در خصوص احتمال تمدید این زمان نیز اذعان داشت: در صورتی که تعداد جامانده‌های ثبت نام کننده زیاد باشد احتمال تمدید این زمان جهت ثبت نام نهایی و دریافت برگه سهام عدالت کارگران فصلی و ساختمانی وجود خواهد داشت.

دولت باید خصوصی سازی را به طور واقعی عملی کند

رئیس جمهور گفت: دولت باید خصوصی سازی به طور واقعی را عملی کند و از دل بستگی هایی که وزارتخانه ها به بعضی از شرکت ها دارند را باید رها کنند.

حسن روحانی افزود: وزرا باید این موانع را برداشته زیرا این بخش خصوصی است که اقتصاد را بهتر می فهمد و می داند کجا باید سرمایه گذاری کند.

فروش 100 میلیارد دلار از دارایی های دولت در قالب خصوصی سازی

هفته گذشته وزیر راه و شهرسازی گفت: متاسفانه در دولت قبل حدود 100 میلیارد دلار از دارایی های دولت در قالب خصوصی سازی به فروش رسید.

عباس آخوندی صدور اوراق بدهی را یکی از راه کارهای مناسب برای پرداخت بدهی های دولت دانست و خاطرنشان کرد: دولت باید برای پرداخت بدهی هایی که دارد اوراق بدهی صادر کرده و در جهت تهاتر سالم و پرداخت دیون خود به صورت شفاف اقدام کند.

خصوصی سازی حقوق کارگران را تامین نکرد

خبر دیگر این که دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با انتقاد از شیوه نادرست اجرای طرح خصوصی سازی واحدهای تولیدی و صنعتی این استان گفت: استثمار و اجحاف بر قشر ضعیف کارگر تنها ثمره اجرای این طرح بود.

نصرالله دریابیگی افزود: این شیوه نه تنها ثمره ای برای افزایش اشتغالزایی و رونق تولید به همراه نداشت بلکه راهی برای اعمال شیوه های بهره کشی از کارگران و تضییع حقوقشان ایجاد کرده است.

انتخاب نمایندگان عضو شورای عالی اصل 44 و هیات واگذاری در دستور کار مجلس

و خبر پایانی این که انتخاب سه نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت عضویت در شورای عالی اجرای سیاستهای كلی اصل 44 قانون اساسی (موضوع ماده 41 قانون اجرای این سیاستها مصوب 86.11.8) در دستور کار این هفته مجلس قرار دارد.

همچنین قرار است در هفته پیش رو، دو نفر از نمایندگان مجلس به عنوان ناظر در هیات واگذاری فعالیتها و بنگاههای دولتی به بخش غیردولتی (موضوع ماده 39 قانون اجرای سیاستهای كلی اصل 44 قانون اساسی مصوب 86.11.8) انتخاب شوند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24