Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های ایران، افزایش سهم صنایع کوچک در GDPکشور را از برنامه های این سازمان در دولت جدید برشمرد.

به گزارش ایسنا؛غلامرضا سلیمانی - معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های ایران - در نشست مشترک بازارهای منطقه‌ای کشور در خصوص برنامه‌های سال جاری، ایجاد اشتغال، بهره‌برداری سریع و توزیع عادلانه ثروت را سه نقش اساسی صنایع کوچک در اقتصاد کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه دانسته و اظهار کرد: این سازمان سال 1384 تجدید ساختار شده است اما، در هشت سال گذشته، از این تجدید ساختار فاصله گرفته است.
وی افزود: بر این اساس، نگاه و مطالبات دولت از این سازمان به سمت زیرساخت‌ها حرکت کرد اما، در دولت جدید سازمان به فلسفه وجودی اصلی خود برگشته است.
سلیمانی برنامه توسعه صنایع کوچک را یک برنامه مستمر و هدفمند در دولت جدید دانسته و گفت: 92 درصد صنایع کشور را صنایع کوچک تشکیل می‌دهند.
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های ایران اظهار کرد: حدود 45 درصد اشتغال صنعتی کشور در حوزه صنایع کوچک متمرکز است اما، دو شاخص ارزش افزوده و صادرات در این حوزه ضعیف عمل کرده است به طوری که سهمی کمتر از 17 درصد ارزش افزوده صنعتی کشور و کمتر از 10 درصد صادرات را شامل می‌شود.
وی افزایش سهم صنایع کوچک در GDP کشور را از برنامه‌های این سازمان در دولت جدید عنوان کرد و ارتقای رقابت‌پذیری صنایع کوچک با شبکه‌سازی، افزایش ارزش افزوده و صادرات را از اهداف کلان در جهت افزایش سهم صنایع کوچک برشمرد.
سلیمانی اصلاح فرایندها در احداث صنایع کوچک را از اهداف این سازمان عنوان کرد و گفت: اصلاح ساختار و اساسنامه شرکت‌های شهرک‌های صنعتی در 30 استان کشور در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه صنایع کوچک در ابتدا ساختار و تشکیلات و تخصص مورد نیاز را ندارند، گفت: در راستای توسعه واحدها، فناوری‌ها و توسعه منابع انسانی نیازمند ارائه برنامه و بسته‌هایی هستیم تا از طریق بخش خصوصی این واحدها را توانمند کنیم.
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حدود 81 هزار واحد صنعتی کوچک در کشور، اظهار کرد: این تعداد، 92 درصد واحدهای صنعتی کشور را شامل شده و 45 درصد اشتغال صنعتی کشور را تشکیل می‌دهند و از این تعداد 32 هزار واحد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مستقر هستند.
سلیمانی تصریح کرد: از مجموع 81 هزار واحد صنعتی کوچک 14 هزار واحد تعطیل شده است که تعطیلی 70 درصد این واحدها در بین سال‌های 1385تا 1392 صورت گرفته است.
وی اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، افزایش قیمت نهاده‌ها و عدم حمایت از واحدهای صنعتی کوچک را از عمده دلایل خروج این واحدها از گردونه تولید عنوان کرد.
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های ایران توضیح داد: بر این اساس، طرحی به منظور کمک به واحدهای صنعتی به بهره‌برداری رسیده که زیر ظرفیت 100 درصد فعالیت دارند و طرح‌های نیمه‌تمام با بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی در جهت احیای 40 درصد از این واحدها تدوین و به دولت ارائه شده است.
سلیمانی ادامه داد: 20 درصد واحدهای صنعتی که با ظرفیت‌های پائین تولید می‌کنند و فعال هستند در اولویت اول قرار دارند.
وی افزود: تسهیلاتی به ارزش 12 هزار میلیارد تومان برای احیای این واحدها مورد نیاز است.
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های ایران در پایان، این نشست را زمینه‌ای برای ایجاد هم‌افزایی بین فن‌بازارها، شهرک‌های فناوری و مراکز، در راستای ارتقای فناوری دانست.
در این نشست سیاست‌ها و برنامه‌های فن بازار ملی، ارائه گزارش فن‌بازارها و بررسی فرصت‌ها و چالش‌ها، ارائه مدل ارزیابی پیاده شده و پیشنهاد شده در خصوص بهبود برنامه‌های عملیاتی فن‌بازارها مطرح شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24