Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 به گفته یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس، وزیر راه از کمیسیون عمران مهلت خواست تا پس از اتمام بررسی‌‌های کمیسیون برررسی سانحه و روشن شدن تمام ابعاد حادثه، به مجلس بیاید و در این‌باره توضیح دهد.

به گزارش«اقتصادنیوز» اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی،  21 مرداد‌ ماه امسال در راستای بازدید از مرکز کنترل فضای کشور، سازمان هواپیمایی کشوری و قسمت های مختلف فنی و عملیاتی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد، به این‌ فرودگاه رفتند.
براین اساس یک عضو کمیسیون عمران با اشاره به بازدید روز گذشته این کمیسیون از فرودگاه مهرآباد، گفت:در این بازدید ا‌عضای کمیسیون عمران مجلس‌ از ساختمان سنتر شرکت فرودگاه‌های کشور و سازمان هواپیمایی کشوری بازدید ‌کردند؛ همچنین مرکز کنترل فضای کشور (سنتر)، رمپ فرودگاه مهرآباد و مجموعه فجر آشیان (فارسکو) از دیگر مکان‌هایی بود که کمیسیون عمران مورد بازدید قرار داد.
‌در گزارش فارس امده‌ که در این مراسم، رئیس سازمان هواپیمایی و وزیر راه‌ و شهرسازی، اعضای کمیسیون عمران را همراهی کردند.
‌محمد دامادی یکی از اعضای کمیسیون عمران در این‌باره گفت: در بازدید روز گذشته کمیسیون عمران مجلس از فرودگاه مهرآباد، مشکلات صنعت هوایی کشور بررسی شد.
وی ادامه داد: البته تاریخ این بازدید از گذشته مشخص شده بود اما به هر حال با وقوع سانحه ایران 140 مقارن شد بنابراین نمایندگان مجلس درباره این پرواز، زمان بلند شدن هواپیما، وقوع سانحه، بازرسی‌ها، نقص احتمالی هواپیما و از این قبیل، با دست‌اندرکاران حمل و نقل هوایی کشور به گفت‌وگو پرداختند.
این عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه فعلاً تا روشن شدن تمام ابعاد این سانحه چیزی مبرا نیست، اظهار کرد: وزیر راه و شهرسازی از کمیسیون عمران مجلس مهلت خواست تا پس از اتمام بررسی‌‌های کمیسیون تخصصی بررسی سانحه ایران 140 و روشن شدن تمام ابعاد حادثه، به مجلس بیاید و در این‌باره توضیح دهد.
دامادی اظهار کرد: برگه بازرسی هواپیما درباره این پرواز نیز به اعضای کمیسیون عمران ارائه شد.
به گفته این نماینده مجلس، به هر حال سوانح حمل‌و‌نقل هوایی موضوعی است که در تمام دنیا رخ می‌دهد اما در این بازدید تأکید بر این شد که دقت کافی و رعایت کامل همه جوانب ایمنی در دستور کار صنعت حمل‌و‌نقل هوایی باشد.
در همین رابطه نیز معاون وزیر راه و شهرسازی از مهلت دو هفته‌ای برای بازخوانی جعبه‌ سیاه آنتونوف با حضور کشور سازنده خبر داد و گفته است که تا بررسی سانحه سقوط آنتونوف ۱۴۰ پرواز این نوع هواپیما ممنوع است.
احمد مجیدی در این‌باره به تسنیم گفته است: کارشناسان طراح و سازنده این هواپیما برای بازخوانی جعبه‌های سیاه به ایران می‌آیند.
وی یادآور شد: به طراح و سازنده هواپیما برای بازخوانی اطلاعات جعبه‌های سیاه هواپیما نامه نوشته‌ایم و طبق قانون اگر هواپیمایی سقوط کند برای بازگشایی جعبه‌های سیاه طراح، سازنده هواپیما، کشور ثبت کننده هواپیما، کشوری که احیانا در هواپیما اتباعی داشته و همچنین کشوری که هواپیما در آنجا سقوط کرده باید حضور داشته باشند.
وی با تاکید بر این‌که در کمیته بررسی سانحه برای بازخوانی اطلاعات جعبه‌های سیاه باید نمایندگانی از این پنج گروه حضور داشته باشند افزود: بازخوانی جعبه‌های سیاه دو هفته مهلت دارد و نامه‌ای به طراح و سازنده هواپیما نوشته‌ایم و گفته‌ایم اگر می‌خواهند کارشناسان خود را به ایران بفرستند و احتمالا این کار را انجام می‌دهند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24