Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان درباره زمان و مکان دور آتی مذاکرات دو جانبه میان ایران و کشورهای 1+5 ، گفت: دیدارهای دو جانبه بین ایران و اعضای 1+5 در حال تنظیم است .

به گزارش مهر؛سید عباس عراقچی ، عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان درباره زمان و مکان دور آتی مذاکرات دو جانبه میان ایران و کشورهای 1+5 ، گفت: دیدارهای دو جانبه بین ایران و اعضای 1+5 در حال تنظیم است .
وی افزود:پیشنهاداتی در مورد سطح و زمان و مکان وجود دارد که طرفین در حال بررسی این پیشنهادات هستند.
عراقچی در پاسخ به این سئوال که آیا این دیدارها در هفته آینده صورت خواهد گرفت، گفت: هفته آینده دیدار نخواهد بود.
بر اساس این گزارش پیش از این از سوی سید عباس عراقچی اعلام شده بود که دور آتی مذاکرات ایران و 1+5 در سطح کاترین اشتون و محمد جواد ظریف در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار خواهد شد. 
نشست ایران و 1+5 در نیویورک اولین دور رسمی مذاکرات در مدت توافق 4 ماهه خواهد بود . 
ایران و 1+5 در پایان 6 ماه مذاکرات در وین و در پی باقی ماندن موارد اختلافی بین دو طرف برنامه اقدام مشترک را توافق بین ایران و 1+5 در نوامبر سال گذشته در ژنو بود برای 4 ماه تمدید کردند.
پس از تمدید توافق ژنو در مذاکرات وین 6 ، یک دور مذاکرات دو جانبه بین ایران و آمریکا در روز جمعه 17 مرداد ماه در ژنو برگزار شد .
هدف از مذاکرات ایران و آمریکا که در سطح سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی ، و ویلیام برنز و وندی شرمن برگزار شد ، در راستای مذاکرات ایران و 1+5 و به منظور بررسی موارد اختلافی باقی مانده و نحوه نزدیک کردن دیدگاه های طرفین عنوان شد .
در پایان این مذاکرات یک روزه عراقچی گفتگوها را خوب و مفید ارزیابی کرد و ماری هارف ، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت:  این مذاکرات سازنده بوده است.
جزئیات بیشتری از این مذاکرات منتشر نشد اما اعلام شد که تا پیش از مذاکرات رسمی در نیویورک گفتگوهای دوجانبه دیگری نیز بین ایران و اعضای 1+5 خواهد بود .
ایران و 1+5 در طول 6 ماه مذاکراتدر وین بر روی نگارش متن توافق جامع کار کردند. متنی که در مذاکرات وین 6 اعلام شد تا حدود 65 درصد کار نگارش آن انجام شده است اما موارد اختلافی در متن که با عنوان پرانتز از آن یاد می شود پا برجاست .
پرانتزها نیز آنطور که عنوان شده است به موضوعاتی همچون تعداد سانتری فیوژها ، میزان غنی سازی ، اراک ، فردو |،مدت زمان توافق جامع که البته مقامات ایرانی بر یک رقمی بودن ان تأکید دارند باز می گردد.
به نظر می رسد مذاکرات صورت گرفته بین ایران و آمریکا شروعی برای تصمیم گیری های جدید باشد . ایران در مذاکرات وین و در زمان حضور جان کری ، وزیر امور خارجه آمریکا  پیشنهادات خود برای موارد اختلافی را مطرح کرد، راه حل هایی که مقامات ایرانی بارها تأکید کرده اند به راحتیو در صورت حسن نیت طرف مقابل و آمریکا  قابل دست یابی است.
طرفین برای انجام مشورت و تصمیم گیری های سیاسی به پایتخت های خود بازگشتند.
در پایان مذاکرات 20 روزه وین 6 هر دو طرف بر این امر تأکید داشتند که زمان تصمیم گیری های سیاسی فرا رسیده است .

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24