Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور ضمن تشریح سیاست‌های اعتباری دولت برای ایجاد تحریک در بخش عمرانی، به تصویب انتشار 3 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای طرح‌های عمرانی توسط بانک مرکزی با نرخ‌های سود جذاب خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمدباقر نوبخت در همایش تبیین سیاست‌‌های اقتصادی دولت برای خروج از رکود با اشاره به ابزارهای مالی بودجه سال 93 اظهار داشت: رقمی که برای طرح‌های عمرانی در نظر گرفته شده است 43 هزار و 900 میلیارد تومان است که هدف دولت این بود که زودتر منابع در نظر گرفته شده را به پروژه‌های عمرانی تخصیص دهد.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با اشاره به عملکرد 4 ماهه دولت گفت: 9500 میلیارد تومان تنها در چند روز گذشته برای طرح‌های عمرانی اختصاص یافت و در این مدت 64 درصد از اعتبارات پیش‌بینی شده ملی و 66 درصد از بودجه عمرانی استانی تخصیص یافته است.
به گفته وی برای آماده‌سازی فضاهای آموزشی 60 درصد منابع تخصیص یافته و 60 درصد از کل اعتباراتی که تا پایان سال باید برای 246 طرح عمرانی اختصاص می‌یافت در این مدت تخصیص داده شده است.
نوبخت با بیان اینکه بهره‌برداری از این 246 طرح عمرانی می‌تواند خدمات را توسعه دهد، گفت: بابت طرح‌های مصوب در سفرهای استانی رئیس‌جمهور و مقام معظم رهبری 60 درصد از اعتبارات پیش‌بینی شده پرداخت شده است.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با بیان اینکه علاوه بر 43 هزار و 900 میلیارد تومان، 35 میلیارد دلار دیگر از طریق فاینانس برای پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: این منابع به صورت ارزی از طریق فاینانس تخصیص داده می‌شود که البته مهلت استفاده از این منابع را برای استان‌ها تا پایان آبان ماه تعیین کردیم و اگر استانی در پایان این مهلت از منابع در نظر گرفته شده استفاده نکند به استان فعال‌تر اختصاص یابد.
وی همچنین به تسهیلات 22 میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی در سال 93 اشاره کرد و اظهار داشت: علاوه بر این مبلغ منابعی که در سال گذشته مصوب شده اما به مرحله تخصیص نرسیده است را تا پایان امسال نوبت استفاده آن را تمدید کردیم.
وی تأکید کرد: همه این اقدامات در راستای سیاست‌های خروج از رکود است.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با اشاره به تبصره 22 قانون بودجه گفت: بر اساس این تبصره 100 میلیارد دلار از طریق وزارت نفت با اولویت مخازن مشترک نفت و گاز و همچنین کاهش مصرف انرژی امکان استفاده خواهد داشت.
نوبخت به امکان انتشار 3 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای طرح‌های عمرانی اشاره کرد و افزود: در 3 جلسه دولت جزئیات نحوه انتشار این 3 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت به تصویب رسید که با توجه به نرخ سود تعیین شده توسط بانک مرکزی برای مردم جذاب خواهد بود.
وی ادامه داد: 3 هزار میلیارد تومان اوراق اسناد خزانه اسلامی بابت تأدیه بدهی‌های دولت در نظر گرفته شده و همچنین برای مهار آب‌های مرزی 1200 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که در حال تخصیص هستیم.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با اشاره به تأمین هزینه‌های بخش درمان گفت: 5400 میلیارد تومان از منابع حاصل از قانون هدفمندی یارانه‌ها به عنوان یارانه تسهیلات برای تولید در نظر گرفته شده تا هزینه تأمین مالی بنگاه‌های تولیدی کاهش یافته و زمینه خروج از رکود تورمی تسهیل شود.
وی تأکید کرد: هدف دولت این است که پس از دو سال رشد منفی اقتصادی بتوانیم رشد مثبت اقتصادی را ایجاد کنیم.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24