Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بورس24 : پایان سال 93 رقم تورمی ما به مراتب کمتر از 25 درصد خواهد بود. دولت مصمم به مهار تورم به صورت مستمر است.

این سخن، سخنی بود که رئیس جمهور در مراسم آغاز به کار همایش تبین سیاست های اقتصادی دولت برای خروج از رکود به زبان آورد و در ادامه گفت: تورم هووی خروج از رکود است. رکورد به مراتب خطرناک تر از تورم است. جامعه ای که هیچ امیدی به دیدن آینده روشن اقتصادی ندارد، کدام سرمایه گذاری آخر جرئت به سرمایه گذاری در آن جامعه را پیدا می کند؟

وی افزود: مهار تورم توسط دولت ادامه پیدا خواهد کرد و به صورت همزمان اجرای برنامه خروج از رکود. به اعتقاد من بازار سرمایه ما برای تامین مالی تاکنون توانمندی خودش را نشان نداده، بازار سرمایه یک توانمندی را داراست که بایستی از آن استفاده شود.

روحانی گفت: برنامه ما بر این اصل استوار است، دولت و وزیر اقتصاد بایستی پیگیری کنند. تامین مالی بنگاه های بزرگ اقتصادی کشور بایستی توسط بازار سرمایه صورت پذیرد و بانک ها  نیز برنامه تامین مالی بنگاه های مالی کوچک را عهده دار شوند. چون، توانمندی بانک ها پایین است.

او در ادامه  با اشاره به این موضوع که صکوک اجاره زیادی در راه است، گفت: گاهی اوقات دولت، خود برای بنگاه های اقتصادی مشگل آفرین بوده. در این یک سالی که بودیم، سعی کردیم ما چنین نباشیم. سیاست های ما بر بخش پولی و روند امید بخشی که در این یک ساله داشتیم نشان می دهد، که دولت با مشورت و هم فکری با کارشناسان کارهایش را پیش می برد.

رئیس جمهور تاکید کرد: در نهایت اقتصاد در کشور ما بایستی دراختیار بخش خصوصی قرار بگیرد. این بخش اقتصاد را بهتر می فهمد. می داند کجا سرمایه گذاری کند. می دانند، تلاششان یعنی راحتی برای فردای فرزندان خودشان و در نهایت آبادانی ایران عزیز ما.

وی تصریح کرد: من در اینجا می گویم، اگر ما هم به وفور دلار نفتی رسیدیم شما یادمان بیندازید، که خطای قبلی ها را تکرار نکنیم. ما برای تحریم قدم های بزرگی را برداشتیم، پایه ها تحریم را لرزان  و ضعیف کردیم. ما از نظر تحریم در هر موقعیتی که قرار بگیریم به وضع قبلی بر نخواهیم گشت.

روحانی در پایان سخنان خود در این همایش هم به مذاکرات هسته ای اشاره کرد و گفت: ما در این مذاکرات  جدی  و مصمم هستیم. چون که توافق به نفع همه است، ادامه تحریم هم به ضررهمه. توافق در این مذاکرات حتی به یک معنا به ثبات و امنیت کل منطقه کمک می کند، من امیدوارم که طرف مقابل هم برای رسیدن به چنین توافقی همکاری لازم را با ما داشته باشد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24