Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 نماینده مردم بندرماهشهر،امیدیه و هندیجان در مجلس،گفت: امسال به علت کمبود آب و تبدیل شدن اراضی کشاورزی به شوره زار، کاشت برخی از محصولات کشاورزی از جمله کشت برنج در شهرستان های بندرماهشهر،امیدیه و هندیجان ممنوع شده است.

حبیب آقاجری درگفت و گو با خبرنگار حوزه انتخابیه خبرگزاری خانه ملت،درخصوص مشکلات بخش کشاورزی شهرستان های بندرماهشهر،امیدیه و هندیجان در استان‌خوزستان،گفت: متأسفانه در حال حاضر به علت سختی بیش از حد آب رودخانه های جراحی، مارون و رودخانه زهره هندیجان، گرمای شدید هوا و درصد تبخیر زیاد آب،زمین های کشاورزی شهرستان های بندرماهشهر،امیدیه و هندیجان تبدیل به شوره زار شده به همین علت کشاورزی در این شهرستان ها در خطر نابودی است.
 ممنوعیت کشت برنج در بندرماهشهر،امیدیه و هندیجان 
نماینده مردم بندرماهشهر،امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد:متأسفانه امسال به علت کمبود آب و تبدیل شدن اراضی کشاورزی به شوره زار، کاشت برخی از محصولات کشاورزی از جمله کشت برنج در شهرستان های بندرماهشهر،امیدیه و هندیجان ممنوع شده است.
 این نماینده مردم در مجلس نهم،اظهارداشت: متأسفانه به علت سوء مدیریت شهرهای بالا دست بیش از سهمیه خود برای آبیاری زمین های کشاورزی از آب سد برداشت می کنند به همین جهت در حال حاضر شهرهای پایین دستی از جمله بندر ماهشهر،امیدیه و هندیجان با کمبود آب کشاورزی مواجه هستند.
 آقاجری،افزود: رودخانه زهره هندیجان به دریا منتهی می شود به همین جهت به علت کاهش دبی آب و کاهش جریان آب در رودخانه، جهت حرکت آب در زمان مد دریا از سوی دریا به رودخانه شده که این مهم باعث شوری آب رودخانه ها شده است.
 افزایش دبی آب رودخانه ها در راستای کاهش شوری
 نماینده مردم بندرماهشهر،امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد:به طورحتم توجه مسئولان ذی ربط و دستگاه های مربوط نسبت به سهمیه بندی آب و رعایت سهیمه بندی در راستای بهره مندی از آب سد بسیار ضرورت دارد.
 عضو کمیسیون انرژی مجلس، در تشریح راهکاری در خصوص کاهش شوری آب رودخانه ها،گفت: مسئولان دولتی بایدبا نظارت دقیق بر سهمیه بندی ها،میزان آب موجود در رودخانه های پایین دست را افزایش دهند تا به منظور کاهش شوری جهت حرکت آب از رودخانه به دریا شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24