Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 بسته تکمیلی دیگری برای خروج از رکود تا چندماه آینده از سوی دولت ارائه می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا) و به نقل از خبرگزاری شانا، محمدعلی نجفی، دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در نشست خبری تشریح اهداف و جزئیات همایش تبیین سیاستهای اقتصادی دولت برای خروج از رکود گفت: به شدت مراقب هستیم پایه پولی کشور تغییر نکند.
نجفی با اشاره به نهایی شدن برنامه‌های عملیاتی بخشهای نفت و گاز، مسکن، صنعت، معدن و تجارت، گفت: این برنامه‌ها با توجه به رویکردهای اثربخش با نتایج عملیاتی و عاجل تدوین شده است.
وی تصریح کرد: در حد امکان نظرات کارشناسان را جمع آوری کرده ایم اما هنوز دولت آمادگی دارد تا نظرات کارشناسان و صاحب نظران را برای جمع بندی دریافت کند.
مشاور رئیس جمهوری و دبیر ستاد هماهنگی‌های اقتصادی دولت در پاسخ به نامه انتقادی دو نماینده مجلس گفت: از مجموعه انتقادات استقبال و به تمام انتقادات وارد، عمل و به موارد غیر آن پاسخ خواهیم داد.
نجفی ادامه داد: تطبیق کامل سیاستهای دولت با سیاستهای صندوق بین‌المللی پول غیر علمی است و باید شواهد دقیق‌تری ارائه شود.
وی خاطرنشان کرد: وظیفه دولت در اقتصاد، قیمت‌گذاری نیست، بلکه نقش اصلی دولت سیاستگذاری و ایجاد ثبات در اقتصاد کلان و مقابله با انحصار اقتصادی است.
دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گفت: بر اساس محاسبات، نتایج اجرای این بسته از نیمه دوم امسال آشکار می‌شود، اما پیش بینی می‌کنیم در سال ٩٥ شاهد رونق و جهش اقتصادی باشیم.
وی خاطرنشان کرد: امیدوارم در صورت اجرای درست بسته دولت، رشد اقتصادی در سال ٩٣ و ٩٤ به ٢ و ٤ درصد برسد که در صورت تحقق این موضوع اتفاق بزرگی افتاده است.
به گفته وی، دولت به دنبال شناورسازی قیمت ارز نیست بلکه هدف دولت حذف تدریجی کاهش شکاف نرخ دولتی و آزاد ارز است که به نظر می‌رسد حتی منتقدان هم به درستی آن اعتراف دارند.
مشاور رئیس جمهوری و دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت تاکید کرد: بسیاری از احکام بسته، مستقل از موضوع تورم طراحی شده است.
وی تاکید کرد: فرض ما در تدوین سیاستهای این بسته، باقی ماندن تحریمها است که البته امیدواریم با برداشته شدن تحریمها، سرعت اجرای بسته بیشتر شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24