Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از اختصاص 100 هزار میلیارد ریال تسهیلات از سوی دولت به صنایع کوچک خبر داد.

به گزارش سایت پول نیوز، سید محمدعلی سید ابریشمی تصریح کرد: تسهیلات یاد شده به منظور رفع مشکلات مالی و غیرمالی صنایع کوچک در اختیار این صنایع قرار می گیرد.

وی ایجاد محیط رقابتی در اقتصاد و افزایش کارایی، استفاده از امکانات در نیل به خوداتکایی اقتصادی و قدرت تصمیم گیری سریع و انعطاف پذیری بالا را از نقش های عمده صنایع کوچک در توسعه صنعتی اقتصادی برشمرد و به ایرنا گفت: البته این صنایع تحت تأثیر عوامل مالی و غیرمالی نظیر کمبود یا نبود آموزش، مهارت های فنی ناکافی، دسترسی ضعیف به بازارها، فقدان اطلاعات و ساختارهای نامطمئن، قرار دارند و با وجود دسترسی به سرمایه، این عوامل اغلب مانع افزایش سودآوری کسب و کارها می شوند.

سید ابریشمی افزود: برای غلبه بر محدودیت های عنوان شده و به منظور افزایش اشتغال و رشد بالقوه، دولت ها در جهت انجام اقدامات مختلفی از جمله ارائه تسهیلات ارزان قیمت و با سهولت دسترسی، انجام مداخلات به منظور بهبود فضای کسب و کار در سطح محلی و ملی و همچنین افزایش دسترسی به خدمات توسعه کسب و کار تلاش می کنند.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با بیان اینکه 21 مرداد از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور به عنوان روز حمایت از صنایع کوچک نامگذاری شده است، گفت: درحال حاضر 81 هزار واحد صنعتی کوچک با اشتغالی بالغ بر یک میلیون نفر در سراسر کشور فعالیت دارند.

وی افزود: با گذشت نزدیک به نیم قرن از فعالیت سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، در حال حاضر این سازمان و 31 شرکت استانی تابعه، به عنوان سازمان های توسعه ای در حال خدمت رسانی به صنایع کشور و بطور خاص صنایع کوچک و متوسط هستند.

سید ابریشمی افزود: از این رو به منظور تکریم و تجلیل از جایگاه تلاشگران عرصه صنایع کوچک و همچنین متولیان و دست اندرکاران حوزه ایجاد و توسعه زیرساخت های صنعتی، همایش پنجاه سال تلاش سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در 20 مرداد ماه سال جاری با هدف معرفی و ترغیب تصمیم گیران کلان کشور به توجه بیشتر به نقش و جایگاه سازمان های توسعه ای در برنامه ریزی های کلان کشور از جمله برنامه ششم توسعه و زمینه سازی جهت همراستایی سایر بخش های اقتصادی کشور با این سازمان به منظور توسعه صنایع کوچک، برگزار می شود.

وی سپس بر محوریت صنایع کوچک به عنوان شاکله اصلی اقتصاد و صنعت هر کشور تاکید کرد و گفت: در اکثر کشورهای جهان، توسعه صنایع کوچک جزو سیاست های اصلی و اولویت دار دولت ها به شمار می رود و رویکرد ویژه ای به منظور حمایت از ایجاد، رشد و بقای اینگونه واحدها اتخاذ می شود.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت تصریح کرد: نقش آفرینی صنایع کوچک باعث شده که سرعت بخشیدن به روند توسعه صنعتی در گرو اولویت دادن به رشد و توسعه این صنایع قرار گیرد، زیرا این صنایع به دلایل مختلف می توانند نقش محوری و مشارکت حائز اهمیتی در توسعه اقتصادی و صنعتی نظام های اقتصادی توسعه یافته و در حال توسعه داشته باشند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24