Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

"رابطه ریخت‌ و پاش‌های فوتبال و خصوصی‌سازی"؛ "ممنوعیت واگذاری نیروگاه‌ها بابت رد دیون"؛ "خبری مهم برای دارندگان دعوتنامه سهام عدالت"؛ "توقف خصوصی‌سازی 40 شرکت گازی" و "آخرین مهلت خصوصی‌سازی باشگاه‌های دولتی" مهمترین عنوانهای خبری هفته گذشته پیرامون موضوع خصوصی سازی هستند.

به گزارش خبرنگار بورس24 ؛ مهمترین خبرهای خصوصی سازی در هفته گذشته از این قرار است:

رابطه ریخت‌ و پاش‌های فوتبال و خصوصی‌سازی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بهتر بود هزینه های میلیاردی برای تمدید قرارداد کی روش صرف آماده سازی تیم های فوتبال از جمله پرسپولیس و استقلال برای واگذاری به بخش خصوصی می شد.

موید حسینی صدر با انتقاد از تلاشهای فدارسیون فوتبال جهت تمدید قرارداد کی روش برای مربیگری در تیم ملی فوتبال گفت: شنیده شده است که رقم بالایی برای تمدید قرارداد کی روش به ثبت رسیده است؛ به طوری که سالانه 80 میلیون تومان حق مسکن و هزینه های جانبی مثل دستیاران و ایاب و ذهاب از جمله این موارد است.

آلومینای ایران 22 مرداد روی میز فرابورس می رود

پس از خلف وعده سازمان خصوصی سازی در واگذاری بلوک 51 درصدی سهام شرکت آلومینای ایران در روز پنجم مرداد امسال، قرار شده این بلوک 101 میلیون و 988 هزار سهمی در روز چهارشنبه(22 مرداد) به صورت نقد و اقساط در بازار سوم فرابروس عرضه شود.

این میزان سهام به قیمت پایه هر سهم 59 هزار و 792 ریال و ارزش کل پایه 6 هزار و 98 میلیارد و 79 میلیون و 710 هزار و 32 ریال و به وکالت از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در این روز روی میز فرابورس می رود.

واگذاری نیروگاه‌ها بابت رد دیون ممنوع شد

هفته گذشته یک مقام مسئول در وزارت نیرو با بیان اینکه 19 نیروگاه جدید برق به بخش خصوصی واگذار می‌شود جزئیات واگذاری اقساطی نیروگاه‌ها به بخش خصوصی را تشریح کرد و گفت: هیچ نیروگاهی بابت رد دیون دولت واگذار نخواهد شد.

بهمن الله ‌مرادی درباره آخرین وضعیت واگذاری نیروگاه‌های برق کشور به بخش خصوصی افزود: وزارت نیرو براساس اصل 44 قانون اساسی مقرر است تعداد 44 نیروگاه را به بخش خصوصی واگذار کند.

خبری مهم برای دارندگان دعوتنامه سهام عدالت

خبر دیگر این که دبیر ستاد سهام عدالت استان یزد اعلام کرد: تمام دارندگان دعوتنامه سهام عدالت استان به ویژه کارگران فصلی و ساختمانی برای دریافت برگ سهام خود هر چه سریع‌تر به شرکت تعاونی‌های سهام عدالت محل سکونت خود در شهرستان‌ها مراجعه کنند.

مرادعلی میر اظهار داشت: آن دسته از دارندگان دعوتنامه سهام عدالت که تاکنون موفق به ثبت‌نام در شرکت‌های تعاونی سهام عدالت شهرستانی نشده‌اند، تا پایان مرداد ماه فرصت دارند به شرکت‌های یاد شده مراجعه کنند.

27 هزار میلیارد ریال سهم دولتی واگذار شد

بالغ بر 27 هزار و 419 میلیارد ریال سهم دولتی از ابتدای سال 93 تاکنون توسط سازمان خصوصی سازی از طریق بورس، فرابورس، مزایده و مذاکره واگذار شده است.

براساس این گزارش، از این میزان واگذاری بالغ بر 75 میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار و 21 هزار و 53 میلیارد ریال در بازار فرابورس به فروش رسیده است؛ بعلاوه اینکه یک میلیارد ریال سهم دولتی هم از طریق مذاکره و 6 هزار و 290 میلیارد ریال از طریق مزایده فروخته شده است.

نام خریداران سه شرکت دولتی منتشر شد

همچنین سازمان خصوصی سازی در راستای اجرای ماده 23 قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه و اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی، اطلاعات سهام، حقوق کنترلی و مدیریتی سه بنگاه واگذار شده فولاد آذربایجان، طرح فولاد میانه و نیروگاه سلطانیه زنجان را منتشر کرد.

آیین نامه نحوه فروش و اجاره طرحهای قابل واگذاری ابلاغ شد

در هفته ای که گذشت آیین نامه اجرایی بند س تبصره ۳ قانون بودجه که درباره طرحهای قابل واگذاری دستگاههای اجرایی است از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

مستند «دلال‌کش» فرآیند خصوصی‌سازی صنعت سیمان را بررسی می‌کند

خبر دیگر این که معاون تولید موسسه سفیرفیلم از تصویربرداری و تدوین همزمان مستندی در حوزه اقتصادی خبر داد و گفت: مستند «دلال کش» به کارگردانی مجتبی خلفی‌زاده که مراحل پیش تولید خود را در زمستان سال گذشته تکمیل کرده، تا حد خوبی تصویربرداری شده است و به صورت موازی، تدوین این پروژه در دست پیگیری است.

علی جمالی افزود: مستند «دلال‌کش» فرآیند خصوصی‌سازی صنعت سیمان را به عنوان یک نمونه موفق از خصوصی‌سازی در کشور مورد بررسی قرار می‌دهد.

خصوصی‌سازی 40 شرکت گازی متوقف شد

در هفته گذشته معاون شرکت ملی گاز با اشاره به توافق وزارت نفت و وزارت اقتصاد و دارایی از خروج نام 40 شرکت‌ انتقال و پالایش و گاز استانی از لیست خصوصی سازی و سیاست های اصل 44 قانون اساسی خبر داد.

عبدالحسین ثمری گفت: در کمیته مشترک میان معاونت برنامه ریزی وزارت نفت و سازمان خصوصی سازی به نمایندگی از وزارت اقتصاد و دارایی، واگذاری شرکت‌های پالایش گاز و شرکت‌های گاز استانی مشمول اصل ٤٤ قانون اساسی در وزارت نفت تعیین تکلیف شد.

خصوصی‌سازی طرح فولاد بافق آسیب شناسی شد

همچنین مرکز پژوهش های مجلس بنابه درخواست برخی از نمایندگان موضوع را بررسی و دلایل ناکامی این نوع واگذاری و توجیهات هر یک از طرفین قرارداد را دریافت و در قالب گزارشی تدوین کرده است.

این گزارش با مروری بر وضعیت فعلی طرح و استناد به نظرات طرفین قرارداد و اشخاص ثالث ذینفع، اقدام واگذاری را با توجه به اسناد، قوانین و مقررات مورد بررسی قرار داده و در نهایت تاثیرات نامطلوب چنین رویه‌هایی را بر محیط کسب و کار کشور ارزیابی کرده است.

در گزارش این مرکز آمده است: واگذاری طرح نیمه تمام فولاد بافق توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی(ایمیدور) به بخش خصوصی که از طریق مزایده و در قالب بودجه سال 1389 انجام شده در حال حاضر بنا به دلایل مختلف دچار مشکلات زیادی شده است.

توسعه خصوصی‌سازی در حمل و نقل عمومی پایتخت

یك عضو كمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز با تأكید بر لزوم مشاركت هر چه بیشتر بخش خصوصی در حمل و نقل شهری گفت: حمل و نقل عمومی و خصوصی مكمل یكدیگر هستند و با گسترش خصوصی‌سازی در این بخش، قسمت قابل توجهی از نیازهای حمل و نقلی شهر و شهروندان را می‌توان تأمین كرد.

غلامرضا انصاری افزود: در سال‌های گذشته شاهد آثار مثبت خصوصی‌سازی ناوگان در حمل و نقل شهری بودیم و این تأثیر مثبت، با استفاده از ابزارهای كنترلی مؤثرتر نیز شده است.

خصوصی‌سازی شرکت‌های گاز روند منطقی خود را طی می‌کند

در هفته ای که گذشت معاون وزیر نفت در امور گاز با اشاره به سیاست دولت برای توسعه جایگاه‌های سی. ان. جی در خصوص روند خصوصی سازی شرکت‌های تابعه گاز نیز گفت: روند خصوصی سازی مراحل منطقی خود را می‌گذراند و اخباری مبنی بر توقف خصوصی سازی صحت ندارد.

حمید رضا عراقی افزود: در ارتباط با اقدام و یا توقف روند خصوصی سازی زیرمجموعه‌های تابعه و شرکت‌های استانی گاز هنوز تصمیم صد در صدی اتخاذ نشده و این مسئله بصورت منطقی مراحل قانونی خود را طی می‌کند.

سنگ آهن شرق روی دست خصوصی سازی ماند

همچنین یک میلیون و 289 هزار و 792 سهم شرکت سنگ آهن شرق ایران هفته گذشته توسط سازمان خصوصی سازی در بازار سوم فرابورس عرضه شد که بدون خریدار روی میز فروش باقی ماند.

ارزش بلوک 99.99 درصدی شرکت سنگ آهن شرق ایران 92.6 میلیارد ریال عنوان و به قیمت پایه هر سهم 71 هزار و 848 ریال امروز به مزایده گذاشته شده بود.

پایان فصل؛ آخرین مهلت خصوصی‌سازی باشگاه‌های دولتی

عضو فراکسیون ورزش مجلس نیز با اشاره به اهمیت خصوصی‌سازی و اجرای اصل 44 در وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: نه در دولت گذشته و نه در این دولت، قانون وزارت ورزش و جوانان تحت عنوان ساختار ورزش و جوانان تصویب نشد.

هادی حسینی بیان داشت: دو تا از باشگاه‌های فوتبال کشور، کاملا دولتی اداره می‌شوند و در حال پیگیری هستیم تا تعیین تکلیف شود و از طریق مزایده به فروش برسند.

وی خصوصی‌سازی باشگاه‌های دولتی فوتبال را عاملی برای افزایش رقابت بیان کرد و گفت: وزارت ورزش و جوانان تا پایان فصل مهلت دارد به این کار را انجام دهند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24