Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

امیرحمزه مالمیر، صبح امروز در سمینار آموزشی تبیین راهکارهای تامین مالی شرکت ها از طریق بورس اظهار داشت: عرضه سهام شرکت ها در بازار بورس دارای مزایایی است که در صورت آگاهی صاحبان صنایع و شرکت ها، شاهد استقبال آنها از حضور در بازار بورس خواهیم بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از مهر، وی با برشمردن برخی از این مزایا، تامین سرمایه های مورد نیاز شرکت ها از طریق عرضه سهام در بورس را یکی از مهمترین این مزایا خواند و بیان کرد: شرکت هایی که در مقطعی به دلیل مشکلات مالی نیاز به شراکت پیدا می کنند، حضور در بازار بورس یکی از مطمئن ترین روشهای شراکت خواهد بود.
مالمیر، معافیت های مالیاتی را نیز از جمله این مزایا برشمرد و یادآور شد: حضور شرکت ها در بازار بورس برای آنها معافیت مالی بین 10 تا 20 درصد به دنبال خواهد داشت.
تسهیل مراودات جهانی برای شرکت های حاضر در بورس
وی همچنین با اشاره به اینکه در بازار اقتصاد جهانی نیز شرکت حاضر در بورس از جایگاه بهتری برخوردار هستند، ادامه داد: این جایگاه به طور قطع در مراودات خارجی این شرکتها تاثیرگذار خواهد بود.
معاون ناشران و امور اعضای بورس اوراق بهادار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط عضویت شرکت ها در سازمان بورس اوراق بهادار بیان کرد: میزان سرمایه، مدت زمان فعالیت شرکتها، سودده یا زیان ده بودن آنها، نحوه حسابرسی و ... از موارد حائز اهمیت برای عرضه سهام شرکتها در بازار بورس است.
فعالیت 100 موسسه حسابداری مورد اعتماد بورس در کشور
وی همچنین با اشاره به لزوم حسابرسی وضعیت مالی شرکت توسط شرکتهای مورد اعتماد سازمان بورس عنوان کرد: هم اکنون حداقل 100 شرکت حسابداری مورد اعتماد بورس با این سازمان همکاری دارند که فهرست آنها در سایت سازمان موجود است.
مالمیر، حداقل زمان فعالیت شرکت های متقاضی حضور در بازار بورس را دو سال اعلام کرد و بیان داشت: شرکت باید حداقل یک سال از این زمان سود ده بوده باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از چالش های ورود به بازار بورس عنوان کرد: متاسفانه صاحبان شرکت ها اغلب شفافیت لازم را در مورد فعالیت های خود ندارند و این امر موجب عدم اطمینان سرمایه گذاران می شود.
عدم شفافیت از چالش های پیش روی ورود شرکتها به بازار بورس است
مالمیر تصریح کرد: این شفافیت ها به نفع خود سرمایه داران است در حالی که اغلب از آن به عنوان یک محدودیت یاد می کنند.
عضو هیئت علمی موسسه آموزش عالی بانکداری ایران نیز در این همایش به تبیین روش های تامین مالی از طریق انتشار اوراق بدهی پرداخت و بیان کرد: صندوق های زمین و ساختمان نیز نهادهای مالی کارا در تامین مالی پروژه های ساختمانی به شمار می رود.
محمدمهدی بحرالعلوم با بیان اینکه اقتصاد جهان بانک پایه یا بازار پایه است، اقتصاد ایران را بانک پایه دانست و عنوان کرد: با توجه به محدودیت منابع مالی، بانکها باید اقتصاد کشور را به سمت بازار پایه سوق داد.
مدیر بورس منطقه ای یزد نیز در این همایش، بورس و بازار سرمایه را بهترین تامین کننده منابع مالی شرکت ها و واحدهای تولیدی دانست و استان یزد را پیشگام در تامین منابع مالی آنها از طریق بورس عنوان کرد.
علی اکبر جعفری یادآور شد: این سمینار با هدف آشنایی تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی با بازار سرمایه و روش های تامین سرمایه برای شرکت ها و واحدهای صنعتی برگزار شده است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24