Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی این ظرفیت را دارند که با تصمیم گیری مدیریتی درنیمه نخست سال ٩٤ به تولید زودهنگام برسند.

معاون امور مهندسی وزیر نفت با اشاره به این که فازهای ٢٠ و ٢١ پیشرفت خوبی دارند، به خبرنگار شانا گفت: با توجه به پیشرفت کنونی این فازها، انتظار می رود آنها اوایل سال آینده به تولید زودهنگام برسند.
سید عماد حسینی درباره پیشرفت این فازها گفت: طبق گزارش پیمانکاران این طرح، هم اکنون پیشرفت این فازها نزدیک به ٧٠ درصد است البته میزان پیشرفت دریا جلوتر از خشکی است.
وی افزود: حفاری این فازها نسبت به برنامه زمانبندی عقب است اما انتظار می رود این فازها در سال آینده به تولید زودهنگام برسند.
عبارت ٣٥ ماهه را به رسمیت نمی شناسیم
حسینی درباره این که این پروژه که در قالب پروژه های ٣٥ ماهه قرار بود اردیبهشت سال ٩٢ به تولید زودهنگام برسد، افزود: دیگر پروژه ای را با این نام شناسایی نمی کنیم و طبیعی است که این عبارت را به رسمیت نمی شناسیم چون پروژه های ٣٥ ماهه با هیچ منطقی علمی و عقلی سازگاری ندارد، از ابتدا هم معلوم بود که این فازها در این موعد زمانی به بهره برداری نمی رسند.
بر اساس این گزارش، معاون امور مهندسی وزیر نفت هفته گذشته از طرحهای اولویت دار پارس جنوبی و فازهای ٢٠ و ٢١ بازدید کرد.
وی پس از بازدید از این طرحها به شانا گفت: میزان تولید گاز از پارس جنوبی تا پایان سال ٩٤ ،٢٠٠ میلیون متر مکعب در روز افزایش می یابد.
به گزارش خبرنگار شانا، اجرای فازهای ٢٠ و ٢١ در تاریخ ٩ خردادماه ١٣٨٨ به شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت واگذارشد و از تاریخ ٢٥ خرداد ماه ١٣٨٩ بر اساس الحاقیه شماره یک قرارداد پروژه آغاز شده است، مدت انجام پروژه ٤٠ ماه با شرط تولید زودهنگام در انتهای ماه ٣٥ بود.
هدف از توسعه این فازها تامین روزانه ٥٠ میلیون مترمکعب گازتصفیه ‌شده برای مصارف داخلی، بازیافت سالانه یک میلیون تن گازاتان قابل مصرف در صنایع پتروشیمی، بازیافت سالانه ١,٠٥ میلیون تن گاز مایع مرغوب برای صادرات، تولید روزانه ٧٥٠٠٠ بشکه میعانات گازی گوگردزدایی شده و تثبیت‌ شده برای صادرات و بازیافت روزانه ٤٠٠ تن گوگرد برای صادرات است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24