Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 رییس دانشگاه علوم اقتصادی از اجرای موفق مرحله اول دوره MBAبازار سرمایه در این دانشگاه و ثبت نام مرحله دوم این دوره در مرداد ماه 93 با مراجعه به سایت اینترنتی WWW.UES.AC.IR خبر داد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، برای اطلاع از مزیت، انگیزه اصلی و برنامه های دانشگاه از برگزاری این دوره با دکتر محمدرضا منجذب رییس دانشگاه به گفتگو نشستیم:
آقای دکتر مزیت شرکت در دوره MBA بازار سرمایه چیست؟
هدف اصلی دوره های MBA تربیت و پرورش افرادی است که قادر باشند در زمینه‌های اداره، راهبری مؤثر و کارآمدی و ایجاد تحول در یک بخش تخصصی نقش کلیدی ایفا کنند. این رشته دارای حدود 30 گرایش است که گرایش مدیریت مالی و مدیریت موسسات مالی از مهمترین گرایش آن است که طی 30 سال اخیر در جهان با اقبال زیادی بخصوص از سوی افرادی که رشته کارشناسی آنها بجز مدیریت بوده و در عین حال دارای تجربیات خوبی در سمت ها و پست های مدیریتی بوده اند، مواجه بوده است. 
مزیت دوره MBA بازار سرمایه نیز که یک دوره ابتکاری در حوزه بازار سرمایه است، تاکید توامان بر کاربردی نمودن دانش مدیریت در نهادهای پولی و مالی از یک سو و کسب توانمندی تحلیل مسائل روز بازار سرمایه از سوی دیگر ، است. رویکرد این گرایش از MBA بسیار کاربردی و مبتنی بر یادگیری دانش و مهارت های مدیریت در نهادهای اقتصادی بویژه سازمان بورس و مجموعه های وابسته، شرکت های سرمایه گذاری، شرکت های تامین سرمایه، کارگزاری ها ، بانک ها و.... است. 
این دوره فرصت مناسبی را برای افراد حرفه ای که دارای سابقه کار در بازار سرمایه هستند ولی رشته های تحصیلی آنها غیر از رشته مدیریت بوده است و یا حتی کسانی که دارای مدارک کارشناسی ارشد و یا دکتری در رشته های غیر مدیریتی هستند، فراهم می آورد تا بتوانند با مفاهیم علمی و فنون، تکنیک ها و ابزار مدیریت موفق سازمان ها آشنا شوند.
به فارغ التحصیلان این دوره با شرط معدل چهار گواهینامه "اصول بازار سرمایه" ، " کارشناسی عرضه و پذیرش"، "مدیریت نهادهای بازار سرمایه"و "تحلیل گری بازار سرمایه " اعطا می شود.
 انگیزه اصلی دانشگاه علوم اقتصادی در برگزاری این دوره چیست؟
وجه تمایز دانشگاه علوم اقتصادی با سایر دانشگاهها این است که این دانشگاه حیطه فعالیت خود را به طور تخصصی در حوزه اقتصاد، مالی و مدیریت تعریف کرده و از دیرباز خدمات شایانی را به دستگاه های مالی و اقتصادی کشور ارائه داده است. از آنجا که بازار سرمایه کشور بازاری است جوان و دستیابی به توسعه کشور مستلزم برخورداری از بازار پول و سرمایه توسعه یافته در اقتصاد است، دانشگاه علوم اقتصادی با هدف کمک به این مهم و پرورش و تربیت نسلی از کارشناسان و مدیران حرفه ای که بتوانند با بکارگیری دانش و مهارت های مدیریتی باعث ارتقاء بهره وری در بازارها و نهادهای پولی و مالی شوند ، به برگزاری این دوره همت گماشته است.
یکی دیگر از انگیزه های برگزاری این دوره، برقراری ارتباط بازار و دانشگاه و پاسخگویی به نیازهای روز بدنه اجرایی کشور است. این دوره با همکاری شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس وابسته به سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار می شود. این دانشگاه در این نوع همکاری ها سوابق درخشانی دارد که می توان به برگزاری دوره های ضمن خدمت کارکنان مالیاتی و مالی کلیه دستگاهها، دوره های عمومی مالیات بر ارزش افزوده در سراسر کشور در کنار آموزش های رسمی وزارت علوم اشاره کرد.
برنامه امسال، برای پذیرش دانشپذیر در رشته MBA بازار سرمایه چیست؟
 با توجه به برگزاری موفق این دوره در سال قبل و وجود متقاضیان علاقمند، کمیته علمی که متشکل از اعضایی از دانشگاه و سازمان بورس است، تصمیم گرفت تا امسال نیز از طریق برگزاری آزمون کتبی مجزا و مصاحبه در اواسط شهریور ماه سال جاری نسبت به پذیرش دانشپذیران اقدام کند. سوالات آزمون کتبی ورودی این دوره شامل مباحث عمومی مانند مسایل روز مدیریت، زبان انگلیسی و هوش و استعداد است و داشتن حداقل مدرک کارشناسی مورد تأیید وزارت علوم و حداقل 3 سال سابقه کار مرتبط با حوزه بازار پول و سرمایه از مهم ترین شرایط برای شرکت در این دوره است.
علاقمندان می توانند برای اطلاع بیشتر به سایت این دانشگاه به آدرس www.ues.ac.ir پورتال مدیریت روابط عمومی وامور بین الملل مراجعه نمایند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24