Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 وزیر نفت مصر گفت این کشور به دنبال قرض گرفتن دستکم یک و نیم میلیارد دلار از بانک‌های داخلی و بین‌المللی برای پرداخت بدهی خود به شرکتهای نفتی خارجی فعال در مصر است.

به گزارش ایسنا؛شریف اسماعیل وزیر نفت مصر به خبرگزاری رویترز گفت: پرداخت این بدهی راه را برای سرمایه‌گذاری خارجی در مصر باز می‌کند.
وی گفت: مصر تا پایان ژوئن حدود 5.9 میلیارد دلار به شرکت‌های نفتی خارجی بدهکار بوده است.
مصر می‌خواهد با پرداخت بدهی خود به شرکت‌های بین‌المللی اعتماد آنها را برای بازگشت به مصر و اقتصاد این کشور پس از ناآرامیهای سال‌های اخیر احیا کند.
وزیر نفت مصر به جزییات اینکه چه بانک‌هایی در این زمینه نقش خواهند داشت اشاره نکرد ولی گفت: مصر می خواهد این پول را قرض کند تا روی ذخایر بانک مرکزی این کشور که در سال جاری منابعی را برای پرداخت بدهی‌ها اختصاص داد فشار نیاید.
وزیر نفت مصر گفت: ما بخشی از این بدهی را در ماه اوت پرداخت خواهیم کرد و برای پرداخت مابقی برنامه ریزی می کنیم.
مصر پیشتر اعلام کرده بود که سه میلیارد دلار از بدهی‌های خود را در اقساط ماهانه تا سال 2017 میلادی پرداخت خواهد کرد تا مشوقی برای افزایش اکتشاف و تولید شرکتهای نفتی خارجی در این کشور باشد.
توان دولت مصر برای پرداخت به شرکت‌ها و پیمانکاران نفتی به دلیل ناآرامیهای سیاسی لطمه خورده و این امر به سرمایه‌گذاری و صنعت گردشگری مصر لطمه زده است و باعث کاهش درآمدهای مالیاتی شده است.
مصر در سال 2013 – 2014 روزانه پنج میلیارد و 100 میلیون فوت مکعب گاز طبیعی و روزانه 675 هزار بشکه نفت تولید کرد. این کشور تولید روزانه پنج میلیارد و 400 میلیون فوت مکعب گاز و 695 هزار بشکه نفت را برای سال 2014- 2015 هدفگذاری کرده است.
مصر همچنین در حال تجربه کردن بدترین بحران انرژی چند دهه اخیر به دلیل کاهش مداوم تولید گاز خود است.
وزیر نفت مصر گفت: یک مناقصه در ماه اکتبر برای تهیه ترمینال شناور مورد نیاز برای واردات گاز طبیعی مایع(ال ان جی) تا پایان اوت نهایی می‌شود. این کشور در شرف اجاره کردن یک کشتی (ترمینال شناور) است. ما در مراحل نهایی هستیم و این قرارداد قبل از پایان اوت تکمیل می‌شود.
وی افزود: این کشتی در ماه دسامبر به مصر می‌رسد و ما اولین محموله گاز طبیعی مایع را در همین ماه وارد می کنیم.
مصر همچنین در تامین صورت حساب‌های سرسام‌آور انرژی که بر سر پرداخت یارانه‌های سنگین به فرآورده‌های نفتی برای جمعیت 85 میلیون نفری این کشور ایجاد شده دچار مشکل شده است.
 ماه گذشته مصر یارانه‌های انرژی را کاهش داد و باعث افزایش بیش از 70 درصدی قیمت حامل‌های انرژی شد.
ناتوانی در پیدا کردن راهکاری برای بحران انرژی می‌تواند باعث خشم و ناراحتی مردم این کشور شود که قبل از سرنگونی محمد مرسی به افزایش قیمت حامل‌های انرژی اعتراض کرده بودند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24