Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 خروج شرکت خودروسازی فیات از ایتالیا بعد از ۱۱۵ سال، نامه هیئت مدیره انجمن سازندگان شناور جهت ممانعت از سفارش ساخت شناورها به کشورهای خارجی، بلاتکلیفی اوراق تسهیلات بانک مسکن در فرابورس و... از مهمترین اخبار اقتصادی امروز است.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛گزیده‌ای از مهمترین اخبار اقتصادی امروز یکشنبه دوازدهم مردادماه 1393 به شرح زیر است:
* تکمیل تمام واحدهای مسکن مهر تا نیمه 94
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه نمی‌توان با قاطعیت اعلام کرد دیگر افزایش قیمت مسکن مهر را نخواهیم داشت،گفت: متوسط پیشرفت فیزیکی واحد‌های مسکن مهر 75 درصد است اما آورده مردم در حد 50 درصد است که همین باعث کندی پیشرفت کار می‌شود. نریمان فزود: پس اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و قیمت مصالح بالا نرود دستورالعمل چهارم افزایش قیمت را نخواهیم داشت اما موضوعی که نگران کننده است این است که واحد‌های مسکن مهر در شهرهای جدید به طور متوسط 75 درصد پیشرفت دارد اما هنوز آورده مردم به مرز 50 درصد رسیده است.
* بدهی 700 میلیارد تومانی ایرلاین‌ها تسویه نشد
مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی از بدهی 700 میلیارد تومانی ایرلاین ها به شرکت ملی پخش خبرداد وگفت: شرکت‌های ماهان، آسمان و ایران ایر بیشترین بدهی را دارند. مصطفی کشکولی ادامه داد: سه شرکت ماهان، آسمان و ایران ایر سه شرکتی هستند که بیشترین بدهی را به شرکت ملی پخش فراورده های نفتی دارند.
* جای خالی شاه کلید مفاسد نفتی در دادگاه مهدی هاشمی
هم اکنون که دادگاه اتهامات فساد نفتی آقازاده مشهور در حال برگزاری است جای «عباس یزدان‌پناه»، شاه‌کلید مفاسد نفتی که از دوستان و نماینده این آقازاده مشهور در برخی از پرونده های فساد نفتی است در جریان بررسی دادگاه خالی است. جای خالی عباس یزدان‌پناه (یزدی) که از او به عنوان «شاه‌کلید یا مخزن الاسرار مفاسد نفتی» یاد می‌شود هم اکنون که دادگاه این آقازاده‌ی معروف به "جونیور" در حال برگزاری است بیش از گذشته احساس می شود، در حالی که حضور وی می تواند بسیاری از ابهامات را برطرف کند.
* ایرانسل مجوز نسل 3 و بالاتر دریافت می‌کند
فردا طی مراسمی اپراتور نسل 2 ایرانسل رسما مجوز ارائه خدمات نسل 3 و بالاتر را از وزارت ارتباطات دریافت خواهد کرد. هنوز تصمیمی درباره اعطای مجوز نسل 3 به همراه اول اعلام نشده است. محمود واعظی نام اپراتوری که ابتدا موفق به دریافت مجوز ارائه خدمات نسل 3 می‌شود را اعلام نکرد، اما گفت: طبق گزارشی که دریافت کرده‌ام با یکی از اپراتورها کارها خیلی خوب پیش می‌رود و در روز 12 مرداد که سالگرد تحلیف (تنفیذ) ریاست جمهوری است، یکی از اپراتورها آمادگی دارد به صورت پایلوت در چند نقطه از تهران نسل 3 را به اجرا درآورد و فرکانس لازم را نیز تا پایان ماه جاری به آن اختصاص خواهیم داد تا در نهایت اول شهریورماه نسل 3 توسط این اپراتور ارائه شود.
* خروج فیات از ایتالیا پس از 115 سال
پس از توافق فیات با کرایسلر برای ادغام با یکدیگر، این خودروساز پس از 115 سال از ایتالیا خارج می‌شود. این شرکت بزرگترین خودروساز ایتالیا محسوب می شود و از سال 1899 مشغول تولید خودرو در این کشور است. از اهداف این شرکت برای ادغام و تغییر مکان خود قرار گرفتن در لیست بازار سهام آمریکا و همچنین افزایش فروش خود به 7 میلیون خودرو در سال اعلام شده است.
* پرداخت تسهیلات ازدواج از محل منابع قرض‌الحسنه
مدیرعامل بانک ملی با اشاره طلب 13هزار میلیارد تومانی این بانک از بخش خصوصی، ‌گفت: سه شرط تعدیل نرخ سود،تحکیم وثایق و دریافت بخشی از معوقات را برای بدهکاران تعیین کرده‌ایم و افرادی که نپذیرند،پرونده آنها از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌شود. عبدالناصر همتی با اشاره به تدوین راهبرد چهار ساله بانک ملی با تایید وزیر اقتصاد،‌گفت: یکی از اقدامات بانک در این مدت اصلاحات ساختاری در جهت روان‌سازی ساختار مالی بانک بود و سایر برنامه‌ها اصلاح ترکیب سبد سرمایه‌گذاری، دارایی‌ها و شرکت‌های زیر مجموعه است.
* شناورسازان داخلی حمایت شوند
هیأت مدیره انجمن سازندگان شناور، تجهیزات و سازه‏‌های دریایی ایران با ارسال نامه‌‏ای به رئیس‏‌جمهور، خواستار ممانعت از سفارش ساخت شناورها به کشورهای خارجی شد. در این نامه آمده است‌:‌ به استحضار می‏‌رساند‌ سفارشات عمده‌ای در ساخت شناورها و سازه‌های متحرک فراساحلی مورد نیاز کشور، به کشورهای خارجی سرازیر گردیده ‌است که فهرست آن در لینک خبر موجود است.
* مقایسه قیمت بنزین و قدرت خرید مردم ایران با کشورهای جهان
ایران از نظر ارزان بودن سوخت در رتبه پنجم جهان قرار دارد اما از نظر قدرت خرید در رتبه 31 قرار گرفته است. بر اساس اعلام بلومبرگ، کشور نروژ با قیمتی معادل 9.79 دلار به ازای هر گالن بنزین برابر با 2.58 دلار در هر لیتر در مقام نخست گرانترین کشور از نظر قیمت سوخت در جهان قرار گرفته است. قدرت خرید مردم ایران برای خرید هر گالن بنزین که معادل 3.78 لیتر است معادل 10.69 درصد ارزیابی شده است که بر همین اساس رتبه ایران از نظر قدرت خرید مردم در جایگاه 31 جهانی قرار دارد.
* پرورش گوسفند با کمترین مصرف آب
مرکز تحقیقات راهبردی غذا و کشاورزی به دنبال اظهارنظر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر اینکه در استان کم‌آب خراسان رضوی اجرای طرح فولاد و تولید گوشت گوسفند که به آب زیادی نیاز دارد،به منزله هدر دادن منابع آب است، نامه سرگشاده منتشر کرد. به دنبال اظهار نظر خانم ابتکار مدیران و کارشناسان مرکز تحقیقات راهبردی غذا و کشاورزی نامه‌ای را در اوایل تیرماه برای ابتکار ارسال کردند که علیرغم پیگیری‌های یک ماهه مرکز تحقیقات راهبردی غذا و کشاورزی جوابی حاصل نکرده‌اند.
* ایران به کارگران چینی اجازه فعالیت نمی‌دهد
یک مقام آگاه در شرکت CNPC با بیان اینکه ایران به دلیل دستمزد بالای کارگران چینی به آنها اجازه فعالیت نمی‌دهد گفت: اگرچه گفت‌وگو‌ها برای حل این مشکل ادامه دارد اما تا مشکلات پیش‌آمده برطرف نشود چین نمی‌تواند به صنعت نفت ایران ورود کند. این مقام مسئول شرکت CNPC مدعی شده است: از سوی دیگر برخی از مسئولان ایرانی اعلام کرده‌اند چینی‌ها می‌توانند در ایران ادامه فعالیت دهند و تنها اجازه ورود کارگران چینی به ایران داده نمی‌شود ولی متخصصان صنعت نفت چین در ایران می توانند مانند گذشته مشغول به فعالیت شوند.
* توقف روند نزولی قیمت «تسه‌ها»
اوراق تسهیلات خرید مسکن در فرابورس ایران همچنان بدون توجه به راه‌کارهای اندیشیده‌‌شده با افزایش 5 درصدی قیمت به روزهای اوج 90 هزار تومانی بازگشت. به گزارش فارس،طبق آخرین آمار از میزان انتشار برگه اوراق امتیاز تسهیلات بانک مسکن تاکنون 8.3 میلیون ورقه 500 هزار تومانی پس از خرید در فرابورس به بانک مسکن برای دریافت تسهیلات مراجعه نکرده است و همچنان این تعداد عظیم از اوراق در بلاتکلیفی و در دست مردم قرار دارد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24