Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

"واکنش خصوصی سازی به خبرهای ناخوب در مورد هیات مدیره سهام عدالت"، "شرایط واگذاری سرخابی ها از طریق بورس"، "عملکرد 4 ماهه خصوصی سازی" و "ارائه گزارش نظارتی بر فعالیت بنگاهها پس از واگذاری" مهمترین عنوان های خبری هفته گذشته پیرامون موضوع خصوصی سازی هستند.

به گزارش خبرنگار بورس24 ؛ مهمترین خبرهای حوزه خصوصی سازی در هفته منتهی به 10 مرداد از این قرار است:

پاسخ خصوصی سازی به خبر عدم پاسخگویی هیات مدیره سهام عدالت

در هفته ای که گذشت سازمان خصوصی سازی به مطلب مندرج در برخی رسانه ها با عنوان هیات مدیره سهام عدالت به هیچکس پاسخگو نیست پاسخ داد.

در گزارش این سازمان اعلام شده، با توجه به ماهیت شرکت های تعاونی (که طبق قانون تعاون اداره می شوند) نظارت موثر بر عملکرد آنها از طریق این سازمان امکان پذیر نبوده و به دلیل همین محدودیت های قانونی، در حال حاضر عزل و نصب های غیرقانونی اعضاء هیات مدیره برخی از این شرکتها، پرداخت حقوق و پاداش نامتعارف، عدم تلاش موثر و فعال این شرکت ها در فعالیت های اقتصادی سودآور، هزینه های گزاف و نامتعارف جاری شرکت ها و موارد متعدد مشابه، موجبات بروز نارضایتی مردم و نگرانی مسئولین ذیربط از جمله هیات دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی را فراهم ساخته است که هم اکنون با شناسایی آسیب های موجود راهکارهای پیشنهادی متعددی جهت به ثمر رساندن و ساماندهی طرح توزیع سهام عدالت تدوین و به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارائه شده است.

شرایط خصوصی سازی سرخابی ها از طریق بورس

همچنین عضو فراکسیون ورزش مجلس با بیان این که طرفداران و دوستداران باشگاه های ورزشی باید صاحبان آن ها باشند، گفت: برای خصوصی سازی باشگاه های ورزشی از طریق بورس باید ترازهای سالانه آن ها بررسی و در صورت سودده بودن باشگاه واگذاری از طریق بورس صورت گیرد.

محمدرضا تابش افزود: بهترین راهکار سودده کردن باشگاه های ورزشی به خصوص این دو باشگاه فوتبال ، واگذار کردن آن ها در بورس است تا حامیان و طرفداران حقیقی یک باشگاه بتوانند صاحب آن نیز باشند.

خصوصی‌سازی علمی نیازمند ایجاد رقابت است

عضو هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز لزوم رسیدن به خصوصی سازی علمی را، ایجاد فضای رقابتی در زمینه‌های مختلف دانست.

عباس شفیعی درباره خصوصی سازی علمی اظهار کرد: در کشورهای توسعه یافته بخش خصوصی بازوی اصلی در فعالیتهای علمی و تحقیقاتی است. باید ما هم تلاش کنیم به چنین جایگاهی برسیم.

سازمان خصوصی‌سازی بیشترین ضربه را به ماشین‌سازی وارد می‌کند

در هفته ای که گذشت مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی تبریز گفت: سازمان خصوصی سازی اجازه نمی‌دهد اموال مازاد شرکت را بفروشیم و صرف اصلاح ساختارهای انسانی و فنی شرکت کنیم.

علی‌اکبر اصل‌خادمی اظهار کرد: بر اساس اصل 44 قانون اساسی تمام سهامی شرکت متعلق به سازمان خصوصی‌سازی است و هیچ حقی در افزایش و کاهش سرمایه شرکت نداریم.

واگذاری 27 هزار میلیارد ریال سهم دولتی

خبر دیگر این که از ابتدا تا پایان تیر امسال 27 هزار و 464 میلیارد ریال سهم دولتی توسط سازمان خصوصی‌سازی واگذار شده که از این میزان21 هزار و 34 میلیارد ریال در فرابورس و 6 هزار و 291 میلیارد ریال از طریق مزایده واگذار شده است.

همچنین در این مدت 75 میلیارد ریال سهم دولتی در بورس و 65 میلیارد ریال از طریق مذاکره فروخته شده است. بعلاوه این که از واگذاریهای 4 ماه نخست امسال 27 هزار و 124 میلیارد ریال به صورت بلوکی، 75 میلیارد ریال به صورت تدریجی و 266 میلیارد ریال به صورت ترجیحی به فروش رسیده است.

خصوصی‌سازی راه نجات اقتصاد کشور است

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس نیز گفت: خصوصی‌سازی راه نجات تولید و اقتصاد کشور است.

حمیدرضا خصوصی متذکر شد: ظرفیت بسیار زیادی در استفاده از توان بخش‌خصوصی برای بهبود محیط کسب و کار و میدان دادن به آن‌ها در گیلان و کشور وجود دارد و می‌توانیم از سرمایه‌گذاران بهره‌مند شویم.

ارائه گزارش بازرسی ویژه از شرکتهای واگذار شده در هیات واگذاری

گزارش بازرسی ویژه از شرکتهای واگذار شده در سالهای ۹۱ و ۹۲ توسط رئیس سازمان خصوصی سازی در جلسه اخیر هیات واگذاری ارائه شد.

همچنین قیمت پایه و شرایط واگذاری یک درصد از سهام شرکت عمران و مسکن سازان گیلان به صورت نقد از طریق مزایده در جلسه هفته پیش هیات واگذاری به تصویب رسید و با الحاق تعدادی از شرکت‌ها که خرده سهام باقی مانده دولت در آنها به صورت اصالتی، وکالتی و ترجیحی بوده و تاکنون واگذار نشده اند به فهرست شرکتهای مشمول واگذاری در سال 93 موافقت شد.

عدم نظارت بر بنگاههای واگذار شده، باعث رشد تخلفات می‌شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز با اشاره به لزوم نظارت بر واگذاریها گفت: با توجه به گزارش‌های ارائه شده، سازمان خصوصی‌سازی عملکرد خوبی در جایگاه نظارتی بر شرکتهای واگذار شده داشته است.

علی علیلو افزود: با این حال جایگاه نظارتی سازمان خصوصی‌سازی تقویت بنگاههای واگذار شده و نیز استفاده از افراد متخصص برای این کار است، چرا که اگر نظارت بر واگذاریها کم باشد در مقابل شاهد رشد تخلفات خریداران این شرکتها خواهیم بود.

تناقض در برنامه اعلامی واگذاریهای سازمان خصوصی سازی

در حالی که بنابر رسم همیشگی سازمان خصوصی سازی با انتشار آگهی در روزنامه ها زمان دقیق واگذاریهای خود را اعلام می کند، اما در مقابل طی ماهای گذشته واقعیت با آنچه که آگهی می شود تفاوت دارد.

این موضوع از این جهت برای بازار سرمایه قابل تامل است که سرمایه گذارانی که قصد خرید میلیاردی سهام شرکتهای دولتی را دارند در برخی موارد به فروش برخی از سهام تحت تملک خود در بازار سرمایه برای جمع آوری نقدینگی اقدام می‌کنند، قافل از این که زمان مشخص شده در آگهی واگذاری سازمان خصوصی سازی با آنچه در واقعیت اتفاق می افتد تفاوت دارد؛ و این موضوع بر معادلات بازار سرمایه نیز اثرگذار است.

بر این اساس مرور تازه ترین آگهی واگذاری این سازمان نشان می دهد عرضه 327 میلیون و 989 هزار و 991 سهم دولتی به صورت بلوکی متلعق به 5 شرکت به ارزش کل پایه 9 هزار و 639 میلیارد و 672 میلیون و 26 هزار و 315 ریال در برنامه امروز(پنجم مرداد) این سازمان قرار داشت که این اتفاق در این روز نیفتاد.

سهام دو شرکت قندی در فرابورس واگذار می شود

سازمان خصوصی سازی به وکالت از وزارت جهاد کشاورزی، 20 درصد معادل 228 میلیون و 622 هزار و 900 سهم از سهام شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی را به قیمت پایه هر سهم 102 هزار و 405 ریال دوشنبه 20 مرداد در بازار سوم عرضه می کند.

همچنین 21 مرداد در این بازار 100درصد از سهام شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه معادل 194 میلیون و 741 هزار و 333 سهم که از این تعداد 9.7 میلیون سهم ترجیحی بوده توسط سازمان خصوصی سازی عرضه می شود.

خصوصی سازی جایی برای قراردادهای نجومی نمی گذارد

در هفته گذشته سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس با انتقاد از رقابت بین باشگاه های ورزشی دولتی و خصوصی برای استفاده از منابع دولتی گفت: تنها راه حل مشکل مبالغ بالای قراردادهای مربیان و بازیکنان تیم های فوتبال، واگذاری تمامی این باشگاه ها به بخش خصوصی است.

سید هادی حسینی با بیان اینکه هم اکنون میان باشگاه های ورزشی دولتی و خصوصی در کشور رقابتی برای استفاده از منابع دولتی به وجود آمده است افزود: اگر چند باشگاهی که در کشور از بخش دولتی بودجه دریافت می کنند به بخش خصوصی واگذار شوند، سایر مسائل و مشکلات فوتبال کشور حل خواهد شد.

توزیع 60 درصد دعوتنامه ها برای دریافت سهام عدالت کارگران ساختمانی

خبر پایانی این که، مدیرکل اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تاکنون 60 درصد دعوتنامه ها برای دریافت سهام عدالت کارگران ساختمانی و فصلی توزیع شده است.

غلامرضا بستان منش افزود: ثبت نام از کارگران ساختمانی برای دریافت سهام عدالت از سال 89 شروع شد که قرار بود به آنان پرداخت شود اما این امر تاکنون انجام نشده است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24