Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

معاون سرمایه‌گذاری شورای عالی مناطق آزاد اقتصادی گفت: منطقه آزاد جاسک به قطب نفتی تبدیل می‌شود. ایجاد شهرک صنعتی مشترک بین ایران و چین در منطقه جاسک در دست مطالعه است و وزرات صنعت ۵ هزار هکتار زمین برای این کار در نظر گرفته است.

محمد معزالدین در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد برنامه‌ جدید دولت برای رونق بخشیدن به مناطق آزاد به ویژه چابهار گفت: رئیس‌جمهور تأکید ویژه‌ای برای گسترش و رونق بخشیدن به مناطق آزاد به ویژه سواحل مکران حد فاصل بین جاسک تا چابهار را دارد.
وی تصریح کرد: بناست تا جاسک به عنوان منطقه آزاد اقتصادی به قطب نفتی تبدیل شود. در همین راستا وزارت صنعت، معدن تجارت 5 هزار هکتار زمین برای ایجاد شهرک صنعتی مشترک بین ایران و چین در منطقه جاسک در نظر گرفته که اکنون در دست مطالعه است.
وی در مورد جزئیات این شهرک صنعتی گفت: در صورت ایجاد این شهرک سرمایه‌گذاری عظیمی برای صنایع گاز، نفت و پتروشیمی در این منطقه انجام خواهد شد که مواد خام نفتی را به کالای با ارزش افزوده و محصولات پتروشیمی تبدیل خواهد کرد که برای صادرات نیز ارزش افزوده بیشتری خواهد داشت.
معاون سرمایه‌گذاری شورای عالی مناطق آزاد به این نکته اشاره کرد که پیش از این به صورت جدی کاری در مناطق آزاد انجام نشده بوده و مسائل زیربنایی مانند آب، برق، بنادر هوایی، دریایی و خشکی و حتی بانک به عنوان لازمه‌های توسعه اقتصادی در این مناطق ایجاد نشده، در حالی که تمامی این موارد به عنوان استراتژی دولت در حال بررسی است.
معز‌الدین به استراتژی های دولت یازدهم برای رونق بخشیدن به مناطق آزاد اشاره کرد و گفت: پایانه دوم صادرات نفت خام در جاسک، طراحی خط لوله از بندر گوره به جاسک برای انتقال نفت، استفاده از خط هفتم برای انتقال گاز به جاسک و انتقال لوله صادراتی نفت از جاسک به نکا برای انتقال به قزاقستان از جمله مسائلی است که به عنوان استراتژی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی در مناطق آزاد تجاری در دست بررسی است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24