Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بورس24 :اخبار مهم اقتصادی منتشره روز دوشنبه مؤثر بر بازار سرمایه:

  • معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مصوبه جلسه شورای عالی کار در مورد عدم کسر حق بیمه از کمک هزینه اقلام خانوار (بن کارگری و خواربار ) را به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ کرد.
  • مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور:
  • تحریم هم نمی‌شدیم، باز اکنون دچار رکود تورمی‌ بودیم/ حل مشکل رکود بسیار سخت‌تر از تورم
  • افزایش قیمت غلات و دانه‌های روغنی در بازارهای جهانی
  • تغییر مدیرعامل مخابرات ایران قطعی شد/ انتخاب ابراهیمی به عنوان مدیر جدید
  • رویترز طی گزارشی نوشت: در حالی که آمریکا پس از ۴۰ سال صادرات نفت خود را آزاد کرده است اما برای رویای تسخیر بازار نفت آسیا رقیب سرسختی مانند ایران دارد.
  • در راستای حمایت از واحدهای تولیدی پایین دستی صورت گرفت: ثبات قیمت پایه محصولات پتروشیمی از ابتدای مرداد
  • براساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ تورم تیرماه سال جاری 24.2 درصد شد و قیمت خوراکی‌ها 8.2 درصد رشد داشته است.
  • مدیر امور مناطق ویژه شورای عالی مناطق آزاد از تصویب نخستین منطقه ویژه اقتصادی برای تولید داروی بیماران صعب‌العلاج به ویژه بیماران سرطانی در اطراف تهران خبر داد و گفت: با ایجاد این منطقه موانع گمرکی و دریافت عوارض برای ورود مواد اولیه و ماشین‌آلات برداشته می‌شود.
  • نادر قاضی پور نماینده ارومیه و عضو کمیسون صنایع و معادن مجلس: بی ماشین ها برای خرید دست نگهدارند/ خودرو تا 15 درصد ارزان می شود
  • محمود احمدی دبیر کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی: فاز اول چک الکترونیکی از آذرماه در همه بانک‌ها به بهره‌برداری می‌رسد/ تشریح جزئیات اقدام بانک مرکزی
  • مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری ملی ایران عنوان کرد: آثار مالیاتی بسته حمایتی دولت بر بازار سرمایه
  • با تامین 2 هزار میلیارد ریال اعتبار، ۳۰۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج از دوشنبه در شعب بانک ملی به متقاضیان پرداخت می شود.

وضعیت عمومی بازار سرمایه:

بازار آخر هفته شرایط متعادل و مثبتی را تجربه کرد. همچنان فعالان بازار سرمایه به تحلیل سیاستهای پیشنهادی دولت برای خروج از رکود می پردازند. با توجه به حضور مشاور اقتصادی رییس جمهور در برنامه تلویزیونی پایش نقطه نظرات طرح شده توسط وی بدقت مورد بررسی قرار می گیرد. صنعت خودرو همچنان به چالش زیادی در بین این اصحاب تبدیل شده است و موضع گیریهای متفاوت از سوی مسئولین در خصوص قیمت گذاری محصول همچنان ادامه دارد. روز دوشنبه نماد سایپا دومین خودروساز بزرگ کشور با کاهش قیمت بازگشایی شد. مجموع معاملات بورس و فرابورس به مدد معاملات بلوکی نسبتاً زیادی به 327.8 میلیارد تومان رسید که سهامداران حقیقی در این میان 87 میلیارد تومان درفروش اوراق بهادار و 111 میلیارد تومان در خرید اوراق بهادار و سهامداران حقوقی جمعاً 457 میلیارد تومان نقش داشتند. ترکیب خلاصه معاملات در صفحه 5 این گزارش ارائه‌شده است. نهایتاً شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران به میزان 150 واحد افزایش و در فرابورس 1 واحد کاهش یافتند. گروه مپنا با 58 واحد بیشترین اثر مثبت و توسعه معادن و فلزات با 17 واحد بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. ارزش اوراق بهادار مبادله شده در بورس به رقم 235.3 میلیارد تومان و در فرابورس به 92 میلیارد تومان رسید که معامله بلوک بانک پارسیان با 47 میلیارد تومان بیشترین حجم را در بورس و اوراق صکوک رایتل با 30 میلیارد تومان بیشترین حجم معامله را در فرابورس به خود اختصاص دادند.

وضعیت نمادهای صنعت سیمان:

تعدادی از نمادهای صنعت سیمان در روز دوشنبه شرایطی منفی و تعدادی از آن‌ها شرایطی مثبت را تجربه کردند لیکن حجم و ارزش معاملات پایین بود. حجم معاملات به 8732 هزار سهم و ارزش آن به 27956 میلیون ریال بالغ شد. تعداد نمادهای معامله‌شده مشتمل بر 26 سهم بودند. بر روی نمادهای سیمان اصفهان، دورود، فارس، مازندران و نی‌ریز علیرغم باز بودن معامله‌ای صورت نگرفت. نماد سیمان کردستان پس از اعلام تعدیل منفی سود که در روزهای گذشته مورد معامله قرار نگرفته بود دوشنبه با کاهش قیمتی در حدود 18 درصد معامله شد. از میان نمادهای معامله‌شده سیمان ارومیه با 845 هزار سهم و مبلغ 5399 میلیون ریال حدود 19% مجموع معاملات سهام نمادهای سیمانی را به خود اختصاص داد. پس‌ازآن رتبه دوم حجم معاملات نمادهای سیمانی به نماد سیمان فارس وخوزستان با معامله تعداد 968 هزار سهم به ارزش 2993 میلیون ریال (معادل 11% حجم معاملات نمادهای صنعت سیمان) اختصاص داشت. در سامانه کدال اطلاعات منتشره عبارت بود از: پرتفوی یکماهه سیمان فارس وخوزستان و شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع سیمان، اطلاعیه افزایش سرمایه سیمان دشتستان و صورتهای مالی سال 1392 سیمان آبیک.

شرایط نمادهای لیدر صنعت سیمان:

نماد سیمان فارس و خوزستان در آخرین روز معاملاتی هفته با حجم کم معاملات ولیکن در بازه مثبت قیمت همراه بود. مجموع معاملات این نماد در حدود 968 هزار سهم و به ارزش 2993 میلیون ریال بود. قیمت پایانی معادل 3083 ریال (10 ریال بالا‌تر از روز یکشنبه) و بر این اساس نسبت قیمت به درآمد معادل 6.05 و مجموع ارزش بازار این شرکت 13874 میلیارد ریال است. خریداران 58 فرد حقیقی و 2 فرد حقوقی و فروشندگان 54 شخصیت حقیقی و 1 شخصیت حقوقی بودند. سهم اشخاص حقیقی از خرید بالغ‌بر 69% و از فروش سهام 77% بود. شرکت سیمان تهران نیز همانند سیمان فارس وخوزستان شاهد معاملاتی کم‌حجم و در بازه مثبت قیمت بود. مجموع معاملات این نماد در حدود 218 هزار سهم و به ارزش 936 میلیون ریال بود. قیمت پایانی معادل 4269 ریال (7 ریال پایین‌تر از روز یکشنبه) و بر این اساس نسبت قیمت به درآمد معادل 4.31 و مجموع ارزش بازار این شرکت 7471 میلیارد ریال است. خریداران 58 فرد حقیقی و 2 فرد حقوقی و فروشندگان 54 شخصیت حقیقی و 1 شخصیت حقوقی بودند. سهم اشخاص حقیقی از فروش سهام 77% و از خرید سهام 69% بود.

تغییرات سهامداران بالای 1% صنعت سیمان:

بر اساس اطلاعات منتشره توسط شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، از میان سهامداران بالای 1% شرکت‌های این صنعت، در روز یکشنبه تنها شرکت سرمایه‌گذاری سیمان اسپندار خریدار سیمان اردبیل بوده و سایر سهامداران مهم این صنعت در بازار حضور نداشته اند.

مقصود پورابولی

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24